رییس جمهور در دیدار با نبیه بری رییس مجلس لبنان گفت: سیاست خارجی دولت تدبیر و امید در منطقه ایجاد ثبات و امنیت بر پایه همکاری و تعامل بیشتر با کشورهای منطقه است.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور بعدازظهر امروز (دوشنبه) در دیدار نبیه بری رییس مجلس لبنان با اشاره به اینکه منطقه خاورمیانه، منطقه بسیار حساسی است، اظهار داشت: از زمانی که دست های استعمار، رژیمی جعلی به نام اسرائیل را بوجود آوردند، مشکلات منطقه دو چندان شد.

رییس جمهور افزود: در طول ۶۵ سال گذشته هر معضل و مشکلی در منطقه پیش آمده، ردِ پای صهیونیست ها در آن مشاهده می شود.

روحانی در عین حال اضافه کرد: راهی برای نجات منطقه جز نزدیک تر کردن مردم به یکدیگر و ایجاد اتحاد و وحدت در میان آنها وجود ندارد.

رییس جمهور با بیان اینکه قدرت ها همواره از ایجاد اختلافات مذهبی و قومی به نفع خود بهره برداری می کنند، تاکید کرد: در سال های اخیر با حضور و مداخلات نظامی خارجی شاهد تشدید معضلات و مشکلات و کاهش ثبات منطقه ای هستیم و روزی نیست که شاهد خون ریزی در افغانستان، عراق، یمن، سوریه و حتی اخیرا در لبنان نباشیم.

وی حوادث تروریستی مقابل سفارت ایران در لبنان را یکی از حوادث قابل توجه این سال ها در منطقه عنوان کرد و گفت: بدون تردید این گونه حوادث برای این است که ما و شما را از مقاومت و ایستادگی باز دارند، اما این گونه حوادث ملت های بزرگی مثل ایران و لبنان را از اهداف بلند و مهم آنها باز نخواهد داشت.

روحانی گفت: مردم لبنان در خط مقدم مقاومت حضور داشته و ایستادگی می کنند و هر مقدار در داخل این کشور وحدت، اتحاد و یکپارچگی بین همه مذاهب از جمله شیعه، سنی و مسیحی برقرار باشد ما به همان اندازه خوشحال و مسرور هستیم.

رییس جمهور به مساله سوریه هم اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات بسیار مهم و نگران کننده، اجتماع تروریست های حرفه ای از سراسر منطقه حتی از کشورهای دیگر از جمله کشورهای فرامنطقه ای در سوریه است.

وی افزود: ما در مورد سوریه نظرات مشترکی داریم و معتقدیم باید از طریق گفت وگو و راه حل های سیاسی مشکلات این کشور را حل و فصل کرد.

نبیه بری رییس مجلس لبنان نیز در این دیدار ضمن تبریک انتخاب آقای روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران، این انتخاب را برای مردم منطقه و جهان خیره کننده دانست.

وی با اشاره به حادثه تروریستی در سفارت ایران در لبنان گفت: این انفجار توسط همه آحاد مردم، مذاهب و فرقه ها و گرایش های سیاسی این انفجار را محکوم کردند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات