رئیس دولت کشور ۳۱۷ میلیون نفری به رئیس رژیم نامشروع صهیونیستی که از سوی لابی چند هزار نفری در آمریکا حمایت می شود، درباره مذاکرات ژنو گزارش داد!

به گزارش افکارنیوز ، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «پرزیدنت اوباما به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تلفن زد تا درباره مرحله اول توافق ۵+۱ با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور گفتگو کند. دو رهبر بر هدف مشترکشان که ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است تاکید کردند. »

ارنست گفت کاخ سفید بدبینی تل آویو نسبت به مقاصد ایران را درک می کند و قصد دارد فوراً با اسرائیل مشورت کند تا راه حل جامع و درازمدتی برای اهداف هسته ای ایران دست پیدا کند. پرزیدنت اوباما دوباره تاکید کرده است آمریکا و اسرائیل به هدف مشترکشان متعهد هستند و توافق به عمل آمده محدود و موقتی است و تا وقتی پابرجا خواهد بود که ایران به تعهداتش عمل کند.

همچنین جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با سی ان ان گفت؛ موافقتنامه با ایران، اسرائیل را ظرف شش ماه آینده و بیش از گذشته در امان نگه می دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز «جان کری» گفت: اسرائیل با آنچه در ایران جریان داشته است، تهدید می شود اما از امروز تا شش ماه آینده، اسرائیل بیش از گذشته در امان است. وی اضافه کرد: در حال حاضر ما شناختی از برنامه این کشور داریم که در گذشته نداشتیم.

کری اظهار داشت: به اعتقاد من، اسرائیل در واقع بیش از گذشته در امان است، مشروط بر این که مطمئن شویم تحریم ها طوری لغو نمی شود که از میزان فشار بر ایران بکاهد.

وی افزود: تحریم ها به میزان بسیار کمی کاهش می یابد و طرح اصلی آن به قوت خود باقی است.

در همین حال «افرایم اسکولای» ، از مقامات پیشین کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل به آسوشیتدپرس گفت: توافق ژنو به هیچ وجه برای اسرائیل بد نیست، زیرا فعالیت های غنی سازی ایران را متوقف و ساخت و ساز در رآکتور آب سنگین اراک را کُند می کند.

اما توانایی ایران برای ساخت مواد انفجاری هسته ای همچنان باقی است و شاید در کمتر از چهار تا شش ماه بتواند سلاح هسته ای بسازد؛ اگر در این مورد تصمیم بگیرد. بخش خوب توافق این است که فعالیت های غنی سازی در سطح فعلی متوقف می شود و خبر بد نیز این است که بخشی از غنی سازی ادامه می یابد.
همچنین افرایم هالوی رئیس اسبق سرویس جاسوسی موساد به رادیو اسرائیل گفته است: نگرانی ای از بابت توافق هسته ای غرب با ایران وجود ندارد.

وی گفت: این برداشت که ایران دستگاه های سانتریفیوژ خود را برخواهد چید، نوعی ساده اندیشی است. نباید فراموش کرد که از اکنون به بعد فعالیت های هسته ای ایران به صورت روزانه تحت نظارت بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای خواهد داشت و در صورتی که این کشور تلاش کند برخی مسائل هسته ای را پنهان کند و پس از مدتی آشکار شود ارزش و اعتبار این توافقنامه به طور کلی از میان خواهد رفت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات