کوثری در گفت و گو با افکار نیوز:

واقعیت آن است که حق ملت ما بالا تر از این است زیرا همانطور که کشورهای عضو آژانس می توانند درصد غنی سازی بالاتری داشته باشند و سوخت هسته ای را تولید و با هماهنگی اژانس نیز صادر کنند ما هم باید بتوانیم به چنین نتیجه ای دسترسی پیدا می کردیم. ولی در این مقطع تیم مذاکره کننده در همین حد که فعلا غنی سازی را با شرایطی تثبیت کردند بالاخره قدم برداشتند.

گروه سیاسی - یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه تحریم ها بطور کامل باید لغو شود گفت: اینکه آن ها بخواهند شرط و شروط بگذارند اقدامی غیر قانونی است:

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی افکارنیوز اظهار داشت: تیم مذاکره کننده کار سنگینی را در این مذاکرات متحمل شد اما واقعیت آن است که حق ملت ما بالا تر از این است زیرا همانطور که کشورهای عضو آژانس می توانند درصد غنی سازی بالاتری داشته باشند و سوخت هسته ای را تولید و با هماهنگی اژانس نیز صادر کنند ما هم باید بتوانیم به چنین نتیجه ای دسترسی پیدا می کردیم. ولی در این مقطع تیم مذاکره کننده در همین حد که فعلا غنی سازی را با شرایطی تثبیت کردند بالاخره قدم برداشتند.

کوثری تاکید کرد: البته لازم است که قدم های بعدی را محکمتر برداریم چون چه اینکه آن ها بخواهند با این مساله موافقت کنند یا نکنند ما دیگر یک کشور دارای فن آوری هسته ای به صورت مطلق هستیم و این فن آوری را به دست آورده ایم و آن ها خودشان هم می دانند بنابراین لازم نیست اینقدر بی جهت پافشاری کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه تحریم ها به طور کامل باید لغو شود خاطر نشان کرد: اینکه بخواهند شرط و شروط بگذارند اقدامی غیر قانونی است چون کسی که عضو اژانس بین المللی اتمی است می تواند دارای اورانیوم غنی شده صلح آمیز باشد.

وی یاداور شد: با توجه به اینکه ما تخلفی در این رابطه نداشتیم و نداریم می توانیم این موضوع را بدون دغدغه دنبال کنیم.
کوثری همچنین با بیان اینکه تحریم ها علیه کشورمان تحریم های غیر قانونی است تصریح کرد: حق ملت ایران فرا تر از این است که آن ها تنها در ظاهر مبالغی را آزاد کنند اما با این وجود تیم مذاکره زحمت کشیده و در نهایت این نتیجه را کسب کرده است.

نماینده مردم تهران ضمن تاکید بر اینکه کشورهای غیر متعهد نیز باید به حمایت از ایران در بحث غنی سازی وارد صحنه شوند متذکر شد: ما هم به عنوان رئیس کشورهای غیر متعهد باید از این موضوع بیشتر استفاده کنیم و صد و بیست کشوری که تا به حال چندین بار در این زمینه از ایران حمایت کردند دوباره وارد صحنه شوند.

کوثری ادامه داد: ما هم باید از این پتانسیل برای کسب نتیجه بهتراستفاده کنیم تا بتوانیم گام های بلندتری را در جهت تکمیل کردن مراحل اورانیوم غنی شده بیست درصد برداریم و بتوانیم در مراحل بعدی ساخت نیروگاههایی با توانایی تولید بیست هزار مگاوات برق با سوخت پنج درصد را در دستور کار قرار دهیم.
وی در خصوص عملکرد تیم مذاکره کننده ایرانی گفت: عملکرد آن ها در حد وسعشان در برابر شش کشور بوده ودر قدم هایی که برداشتند توانمندی خوبی را از خودشان نشان داده اند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات