بیست و یکمین اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو اکو با حاشیه هایی همراه بود که در ادامه مورد اشاره قرار می گیرد.

به گزارش افکارنیوز ، بیست و یکمین اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو اکو، با حاشیه هایی همراه بود که از نگاه خبرنگار مهر مورد اشاره قرار می گیرد.

* یکی از جذابیت های آخرین روز این اجلاس که باعث شگفتی خبرنگاران بویژه رسانه های خارجی شد، حضور یکباره رئیس جمهور در جمع وزیران خارجه عضو اکو و سخنرانی در خصوص نقش، اهمیت و آینده این سازمان اقتصادی بود.

* البته رئیس جمهور در سخنان خود درباره مذاکرات اصلی ژنو و موفقیت جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات سخنی نگفت و محور سخنانش درباره اهمیت اکو و نقش این سازمان در بین سازمان های بین المللی بود.

* رئیس جمهور پس از اتمام سخنانش در جمع وزیران خارجه عضو اکو بلافاصله سالن محل برگزاری را ترک کرد.

* یکی از نکات قابل توجه این اجلاس خوش و بش ظریف با وزیران خارجه عضو اکو بویژه احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه بود.

* عمده وزیران خارجه کشورهای عضو اکو که در این اجلاس حاضر بودند، به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به دلیل به سرانجام رساندن مذاکرات ایران و ۱+۵ و توافقنامه ژنو تبریک می گفتند.

* از دیگر نکات حاشیه این اجلاس می توان به عکس های یادگاری که وزیران امور خارجه کشورهای عضو اکو با وزیر امور خارجه کشورمان می رفتند، اشاره کرد.

* پس از پایان سخنان رئیس جمهور در اجلاس وزیران اخارجه اکو این اجلاس بدون حضور خبرنگاران ادامه پیدا کرد.

* البته محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از آغاز سخنان رئیس جمهور طی سخنان کوتاهی به حاضرین در این اجلاس خوش آمدگفت.

* قرار است ظریف تا ساعاتی دیگر در نشستی با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی حضور پیدا کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات