نمایندگان مجلس با امضای بیانیه ای ضمن اعلام حمایت همه جانبه خود از بسیج، تأکید کردند: حیثیت امروز نظام مرهون حضور بسیج در عرصه های مورد نیاز کشور است و بسیج در تمام صحنه ها کلید حل مشکلات بوده و هست.

به گزارش افکارنیوز ، بیش از ۲۲۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته بسیج بیانیه ای صادر کردند.

متن کامل این بیانیه که شاهین محمد صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس آن را قرائت کرد، به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بسیج، شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین حدیث عشق می دهد. امام خمینی (ره)

حضرت امام راحل همیشه بر نقش مردم و اهمیت حیاتی آن در تأمین سلامت و موفقیت نظام تأکید داشته و با عنایت خاصی در آذرماه ۱۳۵۸ طی بیاناتی ضرورت تشکیل مدرسه عشق یا همان بسیج مستضعفین را اعلام فرمودند.

برکات این شجره طیبه و فصل دلاویز شکوفایی آن در طی بحران سال های اولیه انقلاب بر جنگ تحمیلی و بعد از آن به سراسر مملکت اسلامی ما رسید و فضای آن را معطر ساخت.

در اندیشه حضرت امام (ره) ، بسیج نهادی فرهنگی، اجتماعی و مردمی است آن هم با ابعاد متعدد. در این نگرش، بسیج دیگر صرفا سازمانی نظامی نیست که در زمان جنگ و برای دفاع در برابر دشمن شکل گرفته باشد بلکه تشکیلاتی است فراگیر و پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه و با اجزای نظام، چنان هماهنگی و پیوند دارد که انفصال آن متصور نیست.

حیثیت امروز نظام تا حد زیادی مدیون بسیج و حضور همه جانبه مردم در آن بوده است. حتی شکل گیری حکومت جهان اسلام با بسیج همه جانبه و فراگیر در جهان میسر خواهد بود.

به گفته امام راحل این امر شدنی است و باید به دنبال تحقق یافتن آن بود. جانشین خلف امام راحل مقام معظم رهبری، بسیج را رمز پایداری و ماندگاری و عزت ملی نامیده و حضور بسیج در همه صحنه ها و عرصه هایی که انقلاب اسلامی به آن نیازمند است را کلید طلایی حل مشکلات کشور نامیدند و همواره با توصیفی کم نظیر از این نهاد مقدس حمایت و بر تقویت بسیج پافشاری کردند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمایت همه جانبه خود را از بسیج این شجره طیبه و یادگار به حق امام راحل اعلام می کنیم و از همه مسئولان و دلسوزان نظام خواستاریم برای اعتلا و شکوفایی هرچه بیشتر بسیج تمام تلاش و کوشش خود را معطوف به این امر کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات