سخنگوی جبهه پیروان با بیان اینکه جبهه پیروان به زودی بحث انتخابات مجلس دهم را آغاز خواهد کرد، گفت: یکی از توصیه های مرحوم عسکراولادی تجمیع نیروهای اصولگرا بود که ما در این انتخابات به این نکته توجه خواهیم داشت.

به گزارش افکارنیوز ، سید کمال الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان صبح امروز سه شنبه در نشست خبری این جبهه ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت به مناسبت ایام محرم اظهار داشت: بسیج از رویش ها و افتخارات انقلاب اسلامی است و باعث تداوم، ثبات و توسعه کشور در تمام عرصه ها محسوب می شود.

سجادی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان ادامه داد: کلید واژه نرمش قهرمانانه که رهبری آن را مانور هنرمندانه تعبیر کردند، در اقدامات هیئت دیپلماسی ایرانی بسیار کارساز و مؤثر بود که از این رو قابل تقدیر است.

سخنگوی جبهه پیروان با بیان اینکه استکبار جهانی در تعارض با منافع انقلاب اسلامی است و آنها درصدد مقابله با انقلاب ما هستند، افزود: ایستادگی و مقاومت ملت ما در برابر تحریم ها و ترفندهای آنها از مسائل بسیار مهم است چرا که دشمن برای محدود کردن انقلاب اسلامی حد یقفی نمی شناسد لذا تنها عاملی که می تواند این موضوع را خنثی کند اقتدار و ایستادگی ملت ایران است.

وی با بیان اینکه دشمن به خاطر پیشرفت های جمهوری اسلامی از اهداف خود مأیوس شده است، به لزوم افزایش قدرت درون زا و مدیریت صحیح در کشور اشاره کرد.

سخنگوی جبهه پیروان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم عسکراولادی تصریح کرد: ایشان بیش از ۱۰ سال به عنوان رئیس جبهه در جبهه پیروان حضور داشت و از نفوذ کاریزماتیک برخوردار بود.

وی با بیان اینکه هرگاه قرار بود ما در مجمع عمومی از رئیس جبهه صحبت کنیم، او عمداً به این جلسه نمی آمد، خاطر نشان کرد: با این وجود جبهه پیروان هر سال وی را به عنوان رئیس جبهه ابقاء می کرد؛ ما در جبهه پیروان بدیلی برای مرحوم عسکراولادی نداریم چرا که او از شخصیت های بارز انقلاب اسلامی محسوب می شد.

سجادی یادآور شد: با اینکه مرحوم عسکراولادی لباس روحانیت نداشت اما در تفسیر قرآن توانمند بود و بعد از قرائت قرآن در جلسات نکات بدیلی را از متن قرآن بیان می کرد.

سخنگوی جبهه پیروان با یادآوری اینکه مرحوم عسکراولادی از ۱۳ سالگی فعالیت سیاسی خود را آغاز کرد و خاطرات وی از مرحوم بروجردی و حضرت امام شنیدنی بود، افزود: کمک به محرومین از کارهای روزمره مرحوم عسکراولادی بود و او حتی در روزهای جمعه نیز در محل کار خود حاضر می شد سپس به نماز جمعه می رفت.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی مرحوم عسکراولادی خاطر نشان کرد: آن مرحوم از پیشکسوتان تحزب اسلامی بود که در تأسیس هیئت و حزب مؤتلفه و همچنین حزب جمهوری اسلامی نقش داشت و در واقع فردی کاملا تشکیلاتی محسوب می شد.

سجادی در خصوص جانشینی عسکراولادی برای ریاست جبهه پیروان تصریح کرد: پیدا کردن جانشینی برای آن مرحوم کاری دشوار است، از این رو آقای باهنر برای تجلیل از شخصیت او گفت که بهتر است مرحوم عسکراولادی به عنوان دبیر کل جبهه ابقاء شود و جایش خالی بماند که این نشانه احترام به مرحوم عسکراولادی است.

سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به ولایت پذیری مرحوم عسکراولادی در قبلا حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: ایشان وقتی کلام رهبری را می شنید کاملاً در برابر آن تسلیم محض بود.

وی با بیان اینکه ما در جلسه پنج شنبه گذشته ضمن تجلیل از شخصیت مرحوم عسکراولادی ادامه داد: قرار شد که تا مراسم چهلم او جانشینی تعیین نشود.

سجادی در عین حال گفت: قرار است در این فاصله دبیران کل احزاب جبهه پیروان ضمن مشورت با اعضای تشکل خود نظرات شورای مرکزی را کسب و به ما اعلام کنند تا پس از جمع بندی تصمیم لازم را برای جانشینی عسکراولادی بگیریم.

سخنگوی جبهه پیروان با بیان اینکه برخی فکر می کنند که فعالیت های جبهه پیروان بعد از ارتحال مرحوم عسکراولادی تحت الشعاع قرار می گیرد، عنوان کرد: به هیچ عنوان اینگونه نیست و جبهه پیروان هویت خود را از حزب جمهوری اسلامی گرفته است و هر کدام از احزاب ما به صورت جداگانه ثبت رسمی شده و برخی از آنها عمر ۵۰ ساله دارند.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین یکی از بحث هایی که بعد از انتخابات در جبهه پیروان صورت گرفت، آسیب شناسی بود که در این زمینه حزب فراگیر نیز مطرح شد اما با وجود سلایق مختلف هنوز به توافق نظر درباره حزب فراگیر نرسیده ایم.

سجادی یادآور شد: ما در جبهه تلاش داریم تا نقش و کارکرد جبهه پیروان را تقویت و راهکارهای آن را بررسی کنیم.

سجادی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ گفت: پس از مذاکرات سخت، فشرده و پیچیده خوشبختانه هیئت دیپلماتیک ایرانی به ریاست آقای ظریف توانست به دستاوردهایی برسد که موجب تقدیر و تشکر مقام معظم رهبری نیز شد و در واقع یک پیروزی ملی بود که در سطح جهانی نیز انعکاس یافت.

سخنگوی جبهه پیروان ضمن تقدیر از وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آقای ظریف از سربازی به سرداری رسیده و در واقع کار خود را با کار کارشناسی آغاز کرده و مسئولیت های مختلفی همچون نمایندگی ایران در سازمان ملل تا وزارت خارجه را برعهده گرفته است از این رو مهارت و تسلط او نسبت به فرهنگ و جامعه آمریکا به پیشرفت مذاکرات بسیار کمک کرد.

وی توافق ژنو را، توافقی اولیه و نقشه راهی برای ۶ ماه آینده دانست و خاطر نشان کرد: از جمله پیروزی ها، حق غنی سازی است که جزء مهم راه حل این مناقشه نیز محسوب می شود؛ معاهدهNPT از قبل از انقلاب امضا شده و در آن حقوقی از جمله حق غنی سازی برای کشورها قائل شده اند.

سجادی خاطر نشان کرد: هیئت ایرانی با نشان دادن حسن نیت خود توانست با انعطافی هوشمندانه نتیجه فعلی را رقم بزند.

سخنگوی جبهه پیروان با تأکید بر اینکه یکی از درجات حسن نیت غربی ها برداشتن کامل تحریم ها است، گفت: البته کارشناسان معتقدند که تحریم ها تنها عامل ۳۰ درصد مشکلات است که البته رفع همین درصد نیز به روانسازی بانکی، فروش نفت و سرمایه های بلوکه شده کمک می کند.

وی در خصوص مواضع جبهه پیروان در قبال دولت یازدهم اظهار داشت: جبهه پیروان پس از پیروزی آقای روحانی این موضوع را تبریک گفت و حمایت خود را نیز از دولت جدید اعلام کرد و ما هر کاری که لازم باشد در جهت حمایت از دولت انجام خواهیم داد.

سجادی با بیان اینکه این رویکرد در قبال دولت نهم و دهم نیز وجود داشت، افزود: ما به عنوان یک جبهه این وظیفه تشکیلاتی را برای خود قائل هستیم که در کنار حمایت از دولت ها نقدهای خود را نیز ارائه کنیم.

سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به نامه های محرمانه یا مصاحبه های علنی در واکنش به عملکرد دولت ها از سوی این جبهه یادآور شد: ما ابایی از مطرح کردن نقدهای مصلحت جویانه نداریم.

وی درباره انتصابات دولت روحانی گفت: دولت یازدهم، دولت تدبیر و خردگرایی است و خوشبختانه در انتخاب مسئولان نیز غالباً سعی کرده که از افراد با تجربه و معتدل استفاده کند اما ما از آقای روحانی انتظار داریم که با نگاه فراجناحی نیروهای متعهد، انقلابی و تابع ولایت فقیه را به کار گیرد چرا که در میان اصولگرایان نیز نیروهای توانمند، متخصص و متعهد نیز حضور دارند.

سجادی در ادامه نشست خبری خود ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت گفت: در رأس این همه تروریستی رژیم جعلی صهیونیستی قرار دارد و نیروهای تکفیری باید بدانند که حرکت آنها به نفع دشمنان اسلام است و با این اقدامات آنها آلت دست اسرائیل شده اند از این رو راه به جایی نخواهند برد.

سخنگوی جبهه پیروان ضمن انتقاد از برخی فتاوای عجیب در کشورهای منطقه خاورمیانه گفت: متأسفانه برخی افراد به اصطلاح روحانی، حلال های اسلام را حرام و حرام های آن را حلال جلوه می دهند که در این زمینه می توان به کشتن شیعیان و خرافه جهاد نکاح اشاره کرد؛ از این رو انتظار است سازمان کنفرانس اسلامی، الازهر و حوزه علمیه قم در برابر این انحراف بین واکنش نشان دهد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر استعفای متکی از جبهه پیروان گفت: او همچنان نائب رئیس دوم جبهه پیروان است اما در عین حال آینده سیاسی اش را خودش ترسیم خواهد کرد.

سجادی با اشاره به عضویت متکی در شورای مرکزی کانون فارغ التحصیلان شبهه قاره هند تصریح کرد: اینکه او چقدر در ارتباط با جبهه پیروان فعال است باید از او سؤال کنیم.

سخنگوی جبهه پیروان در خصوص برنامه این جبهه برای انتخابات مجلس دهم تصریح کرد: آن طور که به نظر می رسد جناح مقابل در حال تمهید مقدمات برای فعالیت در انتخابات مجلس است و طبیعی است که ما نیز در این زمینه فعالیت کنیم.

وی بر همین اساس به آغاز فعالیت های انتخاباتی برخی تشکل های این جبهه اشاره کرد و افزود: همانطور که مؤتلفه اعلام آمادگی کرده جبهه پیروان نیز وارد بحث انتخابات مجلس دهم و نوع تعامل و وحدت با سایر احزاب اصولگرا خواهد شد.

سجادی با بیان اینکه مرحوم عسکراولادی همواره به دنبال تجمیع نیروهای اصولگرا بود، خاطر نشان کرد: جبهه پیروان به زودی بحث انتخابات مجلس دهم را آغاز خواهد کرد.

سخنگوی جبهه پیروان در خصوص عملکرد صد روزه دولت روحانی در قبال احزاب تصریح کرد: با توجه به اظهارنظرهایی که تاکنون رئیس جمهور داشته مشخص است که وی فعالیت های احزاب را مفید می داند از این رو احزاب می توانند با توجه به این روحیه دولت روابط خوبی با هم داشته باشند.

وی در خصوص عملکرد صد روزه دولت در بخش های مختلف نیز گفت: دولت آقای روحانی به تجربه ها بها داده و وزارت صنعت، نفت و وزارت خارجه از انتصاب های خوب او محسوب می شوند لذا امیدواریم دولت بسیاری از مشکلات را حل کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات