در پی مواضع اخیر علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی واعظ جوادی (آملی) فرزند آیت الله جوادی آملی نامه ای خطاب به وی ارسال کرد.

به گزارش افکارنیوز ، نسخه​ای از این نامه و پاسخ علی مطهری در اختیار خبرآنلاین قرار گرفته که به این شرح است:

«حضور برادر ارجمند جناب آقای دکتر علی مطهری

با سلام و آرزوی سرفرازی

گرچه رویارویی حق و باطل و مواجهه عدل و ظلم گستره زمین و پهنه زمان را تا قیام عدل محض و حق صرف فرا گرفته و دامن گسترانیده و هیچ عرصه ای از هستی از این مقابله خالی نیست، لیکن آنچه موجب جذابیت حضور و انگیزه اشتیاق رادمردان را در این میدان فراهم می سازد گذشته از حقانیت حق و مظلومیت عدل، کیفیت این تقابل و رویارویی است.

باطل همواره با همه قدرت و قوا کوشش دارد تا ستمکارانه حق را به محاق بسپارد لیکن حق در نهایت استضعاف و مقهوریت، عزیزانه ظاهر می شود تا دادگرانه جلوه های فضیلت و کمال را آشکار سازد.

باطل به رغم بطلان آشکارش سعی در پوشش لباس حق داشته و می کوشد که بر حق نیز لباس باطل بپوشاند و با نیرنگ و فریب عده ای را به دام استخفاف و تور بردگی بکشاند، در حالی که حق تلاش می کند که ناله اش را فریاد سازد و نوایش را به نی نشاند تا مرده ای را به حیات فراخواند و بیماری را به شفاخانه حق و داد رساند.

جذابیت نهضت عاشورا و دلربایی قیام حماسی کربلا در نحوه این تقابل است که چگونه حق محض در تارهای عنکبوتی باطل گرفتار آمده و با این همه می کوشد تا اندیشه ها را آزاد و باورها را اصلاح نموده و انسان را به تعالی رساند.

باید اعتراف کرد که با توجه به فطرت خداداد انسانی، فهم معنای حق و عدل بلکه پی بردن به مصادیق آن دشوار نیست اما آنچه برای عده ای با صعوبت و سختی همراه است زدودن حجاب شهوت و طرد نمودن غبار غضب است.

آنچه مایه مسرت و پایه امید است و صاحب این قلم را بر آن داشته تا تحسین قلبی و ارادت نفسانی خود را این گونه ابراز نماید، گذشته از هنر خوب فهمیدن و مهارت گذر از متشابهات و وصول به محکمات که در وجود شما به وضوح نمایان است، شجاعت اظهار و جاری ساختن آن بر بیان و بنان و گذر دادن از تیغ ها و خارهای سر راه است که شگفتی ساز است که این به پشتوانه طهارت و سرمایه مطهر تکیه زده است.

با خود اندیشیدم که آنانی که هنر فهمیدن درست و ارائه عالمانه و منصفانه آن را به هر دلیلی یا به هر بهانه ای همانند راقم سطور ندارند لااقل در صف دوم و در سایه هنر حضور یابند و با تصدیق صادق و تأیید عادل هم از کاروان انسانی عقب نمانند و هم به حداقل وظیفه ایمانی باورمند باشند.

با سلام و صلوات بر استاد حق و عدل شهید مطهری (قدس سره) و با درود به فرزند مبارکش علی مطهری

برادر شما مرتضی جوادی»

علی مطهری نیز در پاسخ به نامه فرزند آیت الله جوادی آملی نوشت: «سلام، از مطلب ارزنده جناب عالی بهره بردم و از الطاف و مراحم آن عزیز سپاسگزارم. ابلاغ سلام اینجانب به والد اندیشمند بزرگوار موجب امتنان است. »
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات