رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در حمایت از استعفای سنایی برای حضور در سفارت ایران در روسیه، گفت: روسیه موافقت خود را یک ماهه درباره آقای سنایی به دولت ایران اعلام کرد و این نشان دهنده عمق شناخت آقای سنایی از روسیه است.

به گزارش افکارنیوز ، علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه پارلمان) در سخنانی به عنوان نماینده مهدی سنایی نماینده نهاوند، به دفاع از تقاضای استعفای وی از کسوت نمایندگی مجلس برای تصدی سفارت ایران در روسیه پرداخت و اظهار داشت: تاکنون از کمیسیون امنیت ملی آقایان متکی و حاجی بابایی به دولت رفتند، قاعده عام این است که گاهی منافع ملی و اهمیت موضوع حکم می کند تصمیماتی را به طور خاص درباره یک موضوع ویژه اتخاذ کنیم.

وی افزود: پوتین رئیس جمهور روسیه سالانه یک اجلاسی را در مسکو برگزار می کند و از افرادی که در کشورهای مختلف با این کشور آشنا هستند، برای حضور در اجلاس مذکور دعوت به عمل می آورد، از جمهوری اسلامی ایران نیز سالهاست که آقای سنایی برای حضور در این اجلاس دعوت می شود و او هم شرکت می کند که این موضوع نشان د هنده عمق آشناخت قای سنایی از کشور روسیه است.

بروجردی بر همین اساس خاطرنشان کرد: باید بدانید اعتماد مسئولان یک کشور به سفیر معرفی شده از سوی ایران، امر بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، تجربه تاریخی بعد از انقلاب نشان می دهد که روسیه برای موافقت با سفرای معرفی شده، دو تا سه ماه زمان نیاز دارد اما هنگامی که آقای سنایی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای تصدی این سفارتخانه به روسیه معرفی شد، این کشور یک ماهه نظر موافق خود را نسبت به آقای سنایی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه، دولت این مصوبه را گذرانده و رئیس جمهور درخواست موافقت را به روسیه اعلام کرده است، گفت: مجلس هم باید کمک کند تا آقای سنایی بتواند این مسئولیت سنگین را در روسیه بر عهده بگیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بسیار مهم است ما به کشوری که عضو دائم شورای امنیت است، اهمیت دهیم می دانید که روسیه و چین دو کشوری هستند که همسو بودند و در بحران سوریه، دو بار از حق وتوی خود در شورای امنیت استفاده کردند.

وی در پایان گفت: شرایطی ایجاد شده که می طلبد با استعفای آقای سنایی از نمایندگی مجلس موافقت کنیم تا او در مسئولیت مهمی حضور داشته باشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات