رییس جمهور در جلسه شورای اداری استان بوشهر:

رییس جمهور گفت: با اعتدال، وحدت، انسجام، برادری، کار، تلاش و کوشش و کمرنگ کردن منافع شخصی، حزبی و جناحی و پررنگ کردن مصالح و منافع ملی، آرمان های انقلاب محقق شده و از همه مشکلات در کشور عبور خواهیم کرد.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه اداری استان بوشهر که با حضور نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران و مسئولان ارشد بوشهر در سالن خلیج فارس منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه برگزار شد، گفت: خدا را شاکرم که توفیق داد امروز در خدمت مردم شریف، مهربان و سختکوش استان بوشهر باشم؛ اگرچه یک روز در کنار دریادلان ماندن بسیار کم است، ولی وظیفه این بود که وقتی در گوشه ای از کشور برای مردم بلیه و امتحانی پیش آمده و آنان در سختی و مصیبتی قرار گرفتند، بدانند که دولت در کنار آنها است.

تکمیل فازهای موجود پارس جنوبی می تواند حدود ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد عاید کشور کند


روحانی با بیان اینکه" آمدن رییس جمهور در کنار مردم مصیبت دیده دشتستان به معنای آن است که دولت و ملت ایران به این منطقه توجه دارد" ، گفت: رییس جمهور به عنوان نماینده مردم، در این مناطق حضور یافته است.

رییس جمهور تصریح کرد: مردم استان بوشهر دارای سوابق تاریخی، جهادی و مقاومتی در برابر دشمنان خارجی، حضور فعال در انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن حضور جدی در همه مراحل، برای سربلندی این مرز و بوم بوده و هستند.

وی استان بوشهر را دارای استعدادها و ظرفیت های فراوان دانست و افزود: دارا بودن سواحل زیاد در کنار خلیج فارس در این استان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، چراکه امروز کشورهایی هستند که برای یک کیلومتر در کنار آب های آزاد، هزینه بسیاری می کنند تا بتوانند با دنیا در ارتباط باشند.

رییس جمهور با اشاره به وجود منابع عظیم نفت و گاز در استان بوشهر و بازدید خود از منطقه پارس جنوبی در عسلویه گفت: امروز ۱۰ فاز به ثمر رسیده در عسلویه ارزش درآمدی حدود ۴۰ میلیارد دلار در سال برای کشور دارد و تکمیل فازهای موجود در آینده قادر است درآمدی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار برای کشور به ارمغان بیاورد.

بهره برداری از منطقه پارس جنوبی را با بهره برداری همسایگان برابر می کنیم

روحانی خاطرنشان کرد: امروز با تلاش متخصصان و تلاشگران کشور می توانیم به ملت ایران قول دهیم که دولت در پایان چهار سال خود، نه تنها بهره برداری از این حوزه را برابر با بهره برداری همسایگان می کند، بلکه آن را افزایش نیز خواهد داد تا بواسطه آن در راه توسعه کشور، گام های بلند و مهمی برداشته شود.

دومین نیروگاه اتمی کشور نیز در بوشهر به بهره برداری می رسد


وی در بخش دیگری از صحبتهای خود در شورای اداری استان بوشهر، با بیان اینکه" اولین نیروگاه اتمی کشور در این استان فعال شده است" ، افزود: البته در آینده نیروگاه های اتمی دیگری در سایر استان های کشور نیز فعال خواهد شد؛ هرچند طبق برآورد و برنامه ریزی، دومین نیروگاه اتمی کشور نیز در همین استان به بهره برداری خواهد رسید.

رییس جمهور همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت های استان از جمله توان و قدرت جذب توریسم و ارتقاء این صنعت، بهره برداری بیشتر از منابع دریایی و استفاده بیش از گذشته از قدرت تجاری موجود در این استان و به صحنه آوردن همه استعدادهای موجود تاکید کرد.

اولین قسط برای جبران خسارت های زلزله زدگان تا ۲۰ روز دیگر پرداخت می شود

رییس جمهور در زمینه برنامه ریزی ها و اقدامات دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده نیز گفت: همانطور که امروز در جمع زلزله زدگان اعلام کردم، به بنیاد مسکن انقلاب مأموریت داده شده ظرف ۲۰ روز آینده تمام خسارت های موجود در این مناطق را برآورد کرده و برای همه کسانی که به نحوی مشکلی بواسطه این زلزله برایشان ایجاد شده است، پرونده ای تشکیل دهد و اولین قسط خسارت را ظرف همین ۲۰ روز به آنان پرداخت کند.

روحانی با تاکید بر ضرورت بازسازی و ایمن سازی منازل مسکونی مردم در مناطق زلزله زده، تصریح کرد: مقرر شده تا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعتبارات خود در این مسیر قدم بردارد و دولت نیز قول می دهد در تمام این موارد اعتبارات لازم را تأمین کند.

جزئیات وام های دولت به زلزله زدگان


وی ادامه داد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، قرار است برای احداث منازل جدید در مناطق زلزله زده به ازای هر واحد مسکونی ۲۵ میلیون تومان وام بلندمدت و ۵ میلیون وام بلاعوض و برای تعمیر منازل ۱۰ میلیون تومان وام بلندمدت و دو میلیون تومان وام بلاعوض و همچنین برای احداث دیوار سه میلیون تومان وام بلند مدت و یک میلیون تومان وام بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت شود.

رییس جمهور افزود: در خصوص احداث تأسیسات زیربنایی و معابر عمومی نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ساخت آنها را برعهده گرفته و ان شاءالله همه این برنامه ریزی ها بزودی به انجام خواهد رسید.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه" امروز با عنایت الهی کشور در مسیر توسعه قرار گرفته است" ، گفت: همانطور که در گزارش صد روزه به ملت ایران عرض کردم، امروز کشور با مشکلات زیادی مواجه است، اما دولت به حول و قوه الهی همه آنها را از پیش پای مردم برداشته و کشور را قدم به قدم در مسیر توسعه قرار خواهد داد.

دنیا چهره واقعی و عظمت مردم را بهتر لمس می کند

وی با اشاره به اینکه" قرار بود فضای بین المللی نسبت به گذشته، فضای آرام تری باشد تا بتوانیم از آن برای توسعه کشور استفاده کرده و گام های مؤثری برداریم" ، تصریح کرد: امروز فضای کشور اینگونه است؛ البته معنای این سخن این نیست که رقبای ما دست از رقابت برداشته اند، اما به طور کلی فضا تغییر کرده است.

رییس جمهور افزود: امروز بحث بر سر موقعیت هسته ای ایران و اذعان قدرت های بزرگ به حقوق هسته ای ملت و اعتراف آنان نسبت به اینکه باید مسیر مذاکرات در کوتاه مدت به نتیجه مطلوب رسیده و همه تحریم ها در پایان مذاکرات و توافق نهایی باید کنار گذاشته شود، نیست بلکه امروز اساساً دنیا نسبت به ملت ایران با دید دیگری می نگرد.

روحانی با بیان اینکه" حضور مردم در انتخابات و ساختن حماسه سیاسی، طبق هدایت های مقام معظم رهبری، چهره دیگری از عظمت مردم را به رخ جهان کشیده است و امروز گویی پرده کنار رفته و دنیا چهره واقعی و عظمت مردم را بهتر لمس می کند" ، گفت: قولی که به مردم در ۲۴ خرداد داده شده بود، تعامل سازنده با جهان بود. امروز این تعامل سازنده آغاز شده و ملت ایران اراده خود را در انتخابات اعلام و دنیا در برابر این اراده ملت بزرگ سر فرود آورده است.

وی ادامه داد: امروز همه کسانی که دست در سازندگی و توسعه کشور دارند، احساس می کنند که فضای پیش روی آنها باز شده و قادر به تحرک بیشتر هستند. امروز این پیام را از سراسر دنیا از جمله کشورهای همسایه و قدرت های اروپایی می شنویم که همه به نحوی برای تعامل با ایران در زمینه های گوناگون اقتصادی، فرهنگی و سایر مسایل در روابط دوجانبه و چندجانبه اعلام آمادگی می کنند.

ایران در فضای منطقه ای شرایط بهتری پیدا کرده است

روحانی با بیان اینکه" امروز ایران در فضای منطقه ای شرایط بهتری پیدا کرده است" ، تصریح کرد: برای اولین بار در منطقه ایران در اوپک گازی به عنوان دبیرکل انتخاب شد و کشورها در سطح وزرای خود در این اجلاس شرکت کردند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: امروز تأثیرگذاری ایران در منطقه حساس خاورمیانه بیشتر و در سطح بین المللی نقش ایران نقشی بیشتر و پررنگ تر از گذشته است. همه این موفقیت ها بخاطر حضور مردم در صحنه و اعلام آمادگی برای ایستادگی و فداکاری بیشتر برای کشور است و اگر امروز دولت با صدای بلندتر و قدرت بیشتر با دیگران سخن می گوید، این قدرت برای ملت، رهبری معظم انقلاب و بخاطر لطف و عنایت حق و حضرت ولی عصر (عج) است.

نقد مخلصانه، سازنده و برادرانه هیچ اشکالی ندارد

وی با بیان اینکه" عنایت خدا هنگامی شامل حالمان می شود که دست به دست هم دهیم، متحد باشیم و معتدل رفتار کنیم" ، گفت: اگر به پیامبر اسلام (ص) و قرآن اعتقاد و به خدا ایمان داریم، چرا نباید برادر و متحد باشیم و دل ها را از غبار کینه ها پاک نکنیم؟ همه ما در کشور دارای منافع مشترک هستیم. نقد هیچ اشکالی ندارد، اگر مخلصانه، سازنده و برادرانه باشد. امروز هدف ما سربلندی کشور و دستیابی ملت به اهداف ملی است.

روحانی افزود: ما به ایران سربلند، پیروزی انقلاب بزرگ، توسعه کشور و آینده ای بهتر برای فرزندان عزیزمان امیدواریم و با تلاش در مسیر علم و دانش و پیشرفت، ان شاء الله کشوری الگو برای منطقه جهان اسلام و دنیا خواهیم بود و این به دست نمی آید، مگر دست به دست هم داده و همه توان خود را بکار گیریم.

رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه امروز مقدور نشد تا به همه مناطق آسیب دیده رفته و با همه آسیب دیدگان از نزدیک ملاقات کند، از استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان خواست تا سلام و همدردی وی را به همه آسیب دیدگان ابلاغ کنند.

روحانی در پایان برای همه مصیبت دیدگان صبر و اجر و برای همه مجروحان شفای عاجل از درگاه خداوند متعال مسألت کرد و گفت: امیدوارم وحدت و برادری مردم بوشهر بیش از گذشته تقویت شود و آینده بهتری برای بوشهر و همه سرزمین ایران از سوی خدای متعال مقدر شود.

پیش از سخنان رییس جمهور، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در بوشهر، فریدون حسن وند استاندار و جمیلی رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه و پیشرفت استان بوشهر را ارائه و خواستار حمایت و توجه ویژه دولت به استان بوشهر برای رفع محرومیت ها و نیازهای مردم این استان شدند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات