عضو هیئت رئیسه مجلس از تعیین «نماینده معین» برای حوزه انتخابیه نهاوند خبر داد و اعلام کرد مجلس هفته آینده برای سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه جلسه علنی ندارد.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام حسین سبحانی نیا نماینده مردم نیشابور و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت روز گذشته نمایندگان با استعفای مهدی سنایی نماینده سابق نهاوند برای تصدی سفارت ایران در روسیه، اظهار داشت: هم اکنون حدود ۲.۵ سال از عمر مجلس نهم باقی مانده و با توجه به اینکه در طول این مدت، قرار نیست هیچ انتخاباتی در کشور نداریمتا همزمان با آن انتخابات میان دوره ای مجلس نهم نیز برگزار شود، لذا در این مدت ۲.۵ سال، حوزه انتخابیه نهاوند بدون نماینده در مجلس نهم خواهد بود.

«نماینده معین» برای حوزه انتخابیه نهاوند تعیین می شود


این عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه یادآور شد: با توجه به این شرایط، هیئت رئیسه مجلس بنا به درخواست مردم آن حوزه انتخابیه، می تواند «نماینده معین» برای پیگیری امور و مشکلات نهاوند تعیین کند.

وی تصریح کرد: «نماینده معین» بهتر است یکی از نمایندگان همان استان باشد، تا برای رفت و آمد بین حوزه انتخابیه خود و نهاوند راحت تر باشد، اما باید دید درخواست مردم حوزه انتخابیه نهاوند چیست.

سبحانی نیا بر همین اساس از تشکیل جلسه امروز هیئت رئیسه خبر داد و تأکید کرد: در این جلسه آخرین اخبار و تحولات منطقه و همچنین اولویت هایی که مطرح است، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

روحانی چهارشنبه به مجلس می آید

وی همچنین متذکر شد: در جلسه روز گذشته فراکسیون رهروان ولایت، محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اعلام کرد که لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور چهارشنبه هفته جاری ۱۳ آذرماه برای طی مراحل قانونی و تصویب تقدیم مجلس می شود؛ با توجه به این موضوع حضور حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه علنی روز چهارشنبه پارلمان برای ارائه لایحه بودجه ۹۳ قابل پیش بینی است.

مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد

نماینده نیشابور در مجلس در پایان اعلام کرد مجلس هفته آینده برای سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه تشکیل جلسه علنی نمی دهد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات