۱۰۷۹ تن از استادان دانشگاه های سراسر کشور در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از آنچه هتک حرمت مجلس، دانشگاه، وزیر و اعضای هیئت علمی عنوان کردند، خواستار عذرخواهی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از جامعه علمی کشور شدند.

به گزارش افکارنیوز ، در بخشی از این نامه آمده است: مجلس شورای اسلامی در بین ملت ایران و به ویژه دانشگاهیان از جایگاه والا و پر اهمیتی برخوردار است. مجلس تریبون خواسته ها و مطالبات مردم و نمایندگان محترم، وکیل مردم و علی الاصول حافظ منافع آنها و مدافع موکلین خود باید باشند. مع الاسف اخیراً، بر اساس اخبار منتشره، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهارات دون شأن یک نماینده را در مورد وزیر محترم، دانشمند و مورد اعتماد مجلس و مورد وثوق و مقبول قاطبه دانشگاهیان، ابراز نموده اند که این عبارات توهینی آشکار نسبت به وزیری است که بیش از چند روزی از جلسه رأی اعتماد وی سپری نشده است و فراتر از آن وهن جامعه دانشگاهی کشور به شمار می رود.

این استادان دانشگاه در ادامه این نامه با بیان اینکه انتشار این خبر موجبات آزردگی شدید بسیاری از اعضای هیئت علمی را فراهم نموده و هتک حرمت مجلس، دانشگاه، وزیر و اعضای هیئت علمی را که حامی اصلی آقای دکتر فرجی دانا بوده و هستند به همراه داشته است، این اتفاق را نه تنها توهین به دانشگاهیان کشور بلکه وهن جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی نیز دانسته و در عین حال تاکید کرده اند: اکنون برای جبران آسیب ها و اصلاح انتصابات ناصوابی که در چندسال گذشته بر دانشگاهها رفته است باید فضای وفاق و همدلی ایجاد گردد.

امضاء کنندگان این نامه که اسامی آنها محفوظ است، در خاتمه ضمن حمایت قاطع از وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری و بیان اینکه تصمیم های وی همراه و همدل با دولت تدبیر و امید است، از رییس مجلس شورای اسلامی تقاضا کرده اند تا ضمن قرائت متن این نامه در صحن علنی مجلس از مقام محترم وزیر و جامعه علمی کشور دلجویی گردد و از رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز خواسته اند که از جامعه علمی کشور صریحاً و به طور رسمی عذرخواهی نماید. "
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات