علیپور در موافقت با کلیات یک طرح:

نماینده قائم شهر در مجلس با تاکید بر اینکه «اعتدال» در انتصابات افراد در دولت یازدهم رعایت نشده است، گفت: شایسته سالاری شعار انقلاب است و زمانی اتفاق می افتد که در ابتدا افراد شایسته گزینش شوند.

به گزارش افکارنیوز ، کمال علیپور نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) در سخنانی که به عنوان اولین موافق کلیات طرح دوفوریتی ممنوعیت بکارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی، اظهار داشت: این دولت، دولت اعتدال است و در انتصابات افراد اعتدال رعایت نشده است.

وی افزود: ما هم همین نظر را داریم که بهتر است از تیغ قانون استفاده نکنیم و با دولت مذاکره کنیم اما اگر بنشینیم و مذاکره کنیم، می بینیم که بیش از ۱۰۰ روز گذشته و کلی افراد بازنشسته که از ۱۰ تا ۱۵ سال پیش بازنشسته شدند در سیستم اجرایی کشور مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: بنابراین مذاکره نتیجه ای ندارد، قانون مشخص کرده که در موارد خاص دولت می تواند از افراد بازنشسته استفاده کند ولی باید مجلس محکم بر اجرای قانون نظارت کند. اینکه گفته می شود امید به زندگی در کشور زیاد و سن بازنشستگی کم است، ما باید این موضوع را اصلاح کنیم.

علیپور با تاکید بر اینکه امید به زندگی ارتباطی به کار اجرایی و تعهد و کار تخصصی ندارد، تصریح کرد: موضوع این است که یک سری افراد بازنشسته که از ۱۵ سالگی تاکنون بازنشسته شده اند مشغول فعالیت در مشاغل اجرایی کشور هستند در حالی که شایسته سالاری شعار انقلاب اسلامی ماست و شایسته سالاری زمانی اتفاق می افتد که در ابتدا شایسته گزینش کنیم.

نماینده قائم شهر در مجلس در پایان گفت: کسی که ۱۰ یا ۱۵ سال پیش بازنشسته شده، آیا شایسته است او را گزینش کنیم؟ باید به قانون پایبند باشیم و این ایراد و اشکال وجود دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات