یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت که در صورت کنار کشیدن عراق از کاندیداتوری دبیرکلی اوپک شانس ایران برای رسیدن به دبیرکلی اوپک بسیار زیاد است.

به گزارش افکارنیوز ، حسین امیری با اشاره به برگزاری انتخابات اوپک برای مشخص شدن دبیرکل آینده اوپک گفت: در صورتی که ایران و عراق قبل از جلسه به این توافق برسند که عراق به نفع ایران کنار بکشد، ایران این شانس را دارد که به دبیرکلی اوپک دست پیدا کند، در غیر این صورت احتمال اجماع بسیار کم است و ممکن است مجددا این انتخاب به جلسه بعدی موکول شود.

وی افزود: بهتر است آقای زنگنه رایزنی هایی را با همتایان خود در عراق داشته باشد چون دوستان و برادران ما در عراق نیز به توانمندی و تجربه ما در اوپک اذعان دارند و می دانند که در دولت جدید نیز این توانمندی بیشتر شده است. امید ما این است که برادران ما در عراق همکاری کنند و دبیرکلی را به ایران واگذار کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد که با توجه به توانمندی های وزیر جدید نفت، قطعا دبیرکلی ایران در اوپک به نفع کشورهای عضو خواهد بود.

امیری همچنین تقویت روابط ایران و عربستان را به نفع اوپک دانست و گفت: ایران می تواند با رایزنی هایی در جهت بهبود روابط با عربستان تلاش کند.

وی همچنین نوروزی را گزینه مناسبی برای دبیرکلی اوپک دانست و گفت که قطعا ایشان توانمندی بالایی دارد که امیدواریم بتواند در این دور از انتخابات دبیرکلی اوپک را به دست آورد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات