تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد.

به گزارش افکارنیوز ، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور امروز (سه شنبه) از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد که به این شرح است:

بذرپاش و حسینی نمایندگان تهران و قصرشیرین به وزیر آموزش و پرورش در خصوص به کارگیری افراد بازنشسته تذکر دادند.

بذرپاش نماینده تهران به رئیس جمهور در خصوص افزایش واردات در ۸ ماهه امسال و اتخاذ تدابیر دولت تذکر داد.

مقیمی نماینده بهشهر به وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت توقف احداث کنارگذر شهرستان گلوگاه تذکر داد.

میرگلوبیات نماینده ساوه به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص عدم پرداخت بدهی شرکت صنایع و ریخته گری ایران در شهرک صنعتی کاوه تذکر داد.

رجبی نماینده مینودشت به وزیر علوم در خصوص تذکر به ریاست دانشگاه پیام نور در عدم پاسخگویی مکاتبات نمایندگان تذکر داد.

آقامحمدی نماینده خرم آباد به وزیر ورزش و جوانان در خصوص رسیدگی به سوء مدیریت در اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان و به وزیر راه و شهرسازی در خصوص خط کشی، علامت گذاری و نصب گارد ریل در؟ قسمت های حادثه خیز جاده اراک خرم آباد تذکر داد.

زاهدی نماینده کرمان به وزرای دادگستری و امور اقتصاد و دارایی در خصوص صندوق قرض الحسنه پشتیبانی آینده در استان کرمان که مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و اگر اقدام عاجل برای حل آن فراهم نشود، بعید نیست که منجر به حوادث نامطلوب اجتماعی و حتی امنیتی شود و به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص وضعیت نامناسب پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد تذکر داد.

ندیمی نماینده لاهیجان به وزیر بهداشت در خصوص تسریع در اجرای دستورات در مورد بیمارستان های سیاهکل، لاهیجان، دیلمان و رودبنه، به وزیر کشور در خصوص حل مشکلات حوادث سیل در شهرستان های استان گیلان و به وزیر آموزش و پرورش در خصوص حل مشکلات بدهی ادارات آموزش و پرورش تذکر داد.

کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص عدم درج سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی در تقویم رسمی کشور و علت عدم فعالیت بنیاد میرزا کوچک خان جنگلی تذکر داد.

رحماندوست نماینده تهران به وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص علت تأخیر و عدم واگذاری اعتبارت قرآنی سال ۹۲ تذکر داد.

نجف نژاد نماینده بابلسر به وزیر بهداشت در خصوص تأیید سلامت برنج طارم خرید فریدونکنار از مراکز ذی ربط تذکر داد.

کیایی نژاد نماینده ساوجبلاغ به وزیر بهداشت در خصوص رسیدگی به مشکلات و کمبودهای بهداری شهرستان طالقان تذکر داد.

شفیعی نماینده ممسنی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تسریع در روند ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی ممسنی و به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص جلوگیری از کاهش قیمت بی رویه محصول ذرت تذکر داد.

منوچهری نماینده پاوه به وزیر دادگستری در خصوص تأسیس اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان روانسر تذکر داد.

عمرانی، آلیا، خضری، آرامی، صلاحی، عالی و اربابی نمایندگان سمیرم، تهران، پیرانشهر، بندرعباس، تفرش، زابل و ایرانشهر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تأخیر در تقدیم لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان با وجود قول وزیر تذکر دادند.

امیری نماینده کهنوج به وزیر آموزش و پرورش در خصوص ضرورت تأمین و افزایش سرانه مدارس شبانه روزی تذکر داد.

نوری، بیرانوند، جلیلی، موسوی، شریعتی، ایرانپور، نیاز آذری، مصباحی مقدم، دارایی، برومند، اسدی، نبویان، موسوی نژاد، ابوترابی، صامری، میر مراد زهی، خسروی، صالحی و عمرانی به رئیس جمهور در خصوص تسریع در اجرای قانون انتزاع وظایف بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی تذکر داد.

منوچهری نماینده پاوه به وزیر بهداشت در خصوص احداث دانشکده بهداشت، پرستاری و مامایی در شهرستان جوانرود و به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تأمین بودجه و سرانه لازم برای تأمین سوخت و بیمه سازی سیستم گرمایشی در مدارس حوزه انتخابیه تذکر داد.

دامادی نماینده ساری به وزیر آموزش و پرورش در خصوص توزیع شیر به مدارس غیر انتفاعی تذکر داد.

منوچهری نماینده پاوه به وزیر آموزش و پرورش در خصوص اعطای امتیازات مربوط به خدمت فرهنگیان در مناطق جنگی در حوزه انتخابیه خود تذکر داد.

سلطانی، کارخانه، خجسته، آریایی نژاد، چهاردولی و پورمختار نمایندگان رزن، همدان، ملایر و کمبودرآهنگ به وزیر آموزش و پرورش در خصوص اینکه چرا آقای وزیر و معاون پارلمانی وی در هنگام ضرورت در دسترس و پاسخگو نیستند، تذکر دادند.

رضایی نماینده جهرم به وزیر کشور و راه و شهرسازی در خصوص حل مشکل گازوئیل مرغداری های شهرستان جهرم و به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در اتمام جاده خاوران سروستان تذکر داد.

خجسته و سلطانی نمایندگان همدان و رزن به وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص لزوم اعمال نظارت بیشتر بر بانک ها در جهت تأمین مطالبات معوق بر اساس قانون تذکر دادند.

حسن پور نماینده سیرجان به وزیر آموزش و پرورش در خصوص ضرورت کمبود شدید سرانه مدارس شبانه روزی تذکر داد.

فتاحی نماینده شهر بابک به وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت عدم پرداخت طلب پیمانکاران جاده شهربابک به رباط تذکر داد.

جعفری، احمدی، شریعت نژاد، آقاجانی و عباسی نمایندگان بجنورد، دیر، تنکابن، بندر ماهشهر و دماوند به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص عدم برخورد جدی با برخی از سایت های هتاک نسبت به مجلس شورای اسلامی تذکر دادند.

رضایی نماینده خمین به وزیر نفت در خصوص اینکه با وجود تصویب طرح پتروشیمی در شهرستان خمین در سال ۸۵ بیش از ۷ سال هیچ کاری صورت نگرفته است، تذکر داد.

احمدی و نیاز آذری نمایندگان نوشهر و بابل به وزیر نیرو در خصوص علت عدم اجرای پروژه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی نوشهر تذکر دادند.

کریمی قدوسی و نظری مهر نمایندگان مشهد و کردکوی به وزیر بهداشت در خصوص تلاش برای برطرف کردن موانع افزایش جمعیت تذکر دادند.

کریمی قدوسی نماینده مشهد به رئیس جمهور در خصوص جلوگیری از هزینه های تشریفاتی در حالی که مردم درگیر مشکلات معیشتی هستند، تذکر داد.

حسن پور نماینده سیرجان به وزیر نفت در خصوص علت عدم اجرای قانون در گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور و به وزیر صنعت در خصوص علت فعال نبودن مقدار قابل توجهی از معادن مس کشور که در اختیار شرکت ملی مس ایران است، تذکر داد.

حسینی نماینده قزوین به وزیر علوم در خصوص اینکه چرا وقتی می خواهید رئیس دانشگاه را تعویض کنید یک هیئت می فرستید به آن دانشگاه تا مخالفان نظام هرچه دلشان می خواهد بگویند، تذکر داد.

حسینی نماینده سیستان به وزیر امور خارجه در خصوص عدم پیگیری حق آبه تالاب هامون و اظهارات نسنجیده معاون آسیایی وی در کمیسیون امنیت ملی و به وزیر کشور در خصوص عدم پاسخگویی به درخواست های مردم در مورد بازارچه های مرزی تذکر داد.

صلاحی نماینده تفرش به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در اخذ مجوز کمیسیون ۲۱۵ برای تونل به شهرستان تفرش و به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تسریع در ارائه لایحه حمایت از حقوق معلولان به مجلس شورای اسلامی تذکر داد.

آصفری و حیدری نمایندگان اراک و کرمانشاه به وزیر آموزش و پرورش در خصوص اعمال سلیقه سیاسی و غیرکارشناسی در عزل و تحقیر ۹ نفر از مدیران ارشد به ویژه مدیران جانباز و ایثارگر تذکر داد.

سادات ابراهیمی نماینده شوشتر به وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص افت شدید تولید شکر کشت و صنعت کارون شوشتر و عدم توجه به مشکلات کارگری و ضعف شدید مدیریت شرکت مذکور و به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص نابودی و از بین رفتن شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر به دلیل ضعف شدید مدیریت و بی تدبیری تذکر داد.

شریعت نژاد نماینده تنکابن به وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان بازنشسته کشور که ۶ سال از زمان بازنشستگی آنها می گذرد، تذکر داد.

جدگال نماینده چابهار به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص پیگیری آرد روستایی تذکر داد.

آلیا نماینده تهران به رئیس جمهور در خصوص دستور اجرایی قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در تمام دستگاه ها به ویژه سهم ۳ درصدی اشتغال در دستگاه های اجرایی تذکر داد.

قاضی پور و نظری مهر نمایندگان ارومیه و کردکوی به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تسریع در جذب معلمان پیش دبستانی و شرکتی تذکر دادند.

طلا نماینده تهران به وزیر آموزش و پرورش در خصوص جابه جایی و برکناری مدیران انقلابی و جانباز با نیروهای بازنشسته خارجی و عدم رعایت شئونات آن و حتی تأخیر پرداخت حقوق و مزایا به دلیل عدم تعیین محل خدمت تذکر داد.

حسن نژاد نماینده مرند به رئیس جمهور و وزیر نفت در خصوص عدم پیشرفت مناسب و گاهاً تعطیلی طرح های گازرسانی به روستاهای شهرستان حوزه انتخابیه، به رئیس جمهور و وزیر نیرو در خصوص عدم پایبندی به قانون فی مابین جمهوری اسلامی و آذربایجان، به رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در خصوص عدم اجرای طرح ارتقای قطار تبریز مرند از ۶۰ به ۱۸۰، به رئیس جمهور و وزیر علوم در خصوص عدم ساخت دانشکده فنی و مهندسی مرند و به رئیس جمهور و وزیر بهداشت در خصوص عدم بهره برداری از بیمارستان جدید مرند تذکر داد.

عثمانی نماینده بوکان به وزیر آموزش و پرورش در خصوص افزایش حق بیمه طلایی کسر شده از حقوق معلمان بر خلاف تعهد وزارتخانه و به وزیر نیرو در خصوص دلیل عدم آبگیری سد خراسانی بوکان و توقف عملیات اجرایی سد سیمینه رود بوکان تذکر داد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات