وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر این که باید بپذیریم که می توانیم دیدگاه های خود را به شرایط بین المللی تحمیل کنیم، گفت: نباید اجازه دهیم که در سایه کابوس هسته یی زندگی کنیم.

به گزارش افکارنیوز ، محمدجواد ظریف بعدازظهر سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه تهران حاضر شد و به تبیین سیاست خارجی و مذاکرات هسته یی کشورمان با ۱+۵ پرداخت.

این سخنرانی با استقبال بسیار دانشجویان این دانشگاه روبه رو شد و از ساعاتی قبل از این سخنرانی، سالن محل این نشست، سراسر جمعیت بود.

دانشجویان در بین سخنرانی ظریف، وی را بارها تشویق کردند.

وزیر امور خارجه با بیان این که سیاست خارجی عرصه کنش گری است، گفت: باید پیچیدگی های عرصه سیاست خارجی را بشناسیم. سیاست خارجی عرصه سپید یا سیاه نیست. روابط بین الملل طیفی از خاکستری است.

ظریف اظهار کرد: ما در سیاست خارجی می توانیم روش بهتر را انتخاب کنیم و یا این که با تصمیمات نادرست کشور را به قهقهرا بکشانیم. می توانیم با تصمیمات درست به سمت صلح و امنیت جهانی برویم و یا به تصمیمات غلط مبنای امنیت بین المللی را بر ناامنی ناشی تسلیحات کشتار جمعی بگذاریم. ما انسان ها هستیم که این تصمیم ها را می گیریم. نظام بین الملل این تصمیم ها را به ما تحمیل نمی کند. ما باید بپذیریم که می توانیم دیدگاه های خود را به شرایط بین المللی تحمیل کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نباید اجازه دهیم که به ما بگویند شرایط بین المللی این است و ما مجبوریم در سایه کابوس هسته یی زندگی کنیم.

این اظهارات ظریف با تشویق حاضران روبه رو شد.

او با تاکید بر ضرورت خودباوری و دوری از خودبزرگ بینی و خود کوچک بینی گفت: خودباوری سمت پیروزی در سیاست خارجی است. باور به مردم، توانمندی های کشور و استقلال و این که در این کشور به عنوان تنها کشور خاورمیانه مردم خود آینده شان را تامین می کنند برای ما قدرت ایجاد می کند. وقتی این قدرت را باور کردیم، از مذاکره نمی ترسیم. آن هایی از مذاکره می ترسند که دچار خودکم بینی هستند و فکر می کنند ضعیف هستند و قدرت مردم را باور ندارند.

دانشجویان از این اظهارات ظریف با تشویق های مکرر خود استقبال کردند.

ظریف ادامه داد: آن هایی از مذاکره می ترسند که آمریکا و رژیم صهیونیستی را ابر قدرت می دانند و فکر می کنند در مقابل آمریکا نمی شود ایستادگی کرد.

وی تاکید کرد: باید احترام، امنیت و اقتدار به ایران و ایرانی را بازگردانیم. ایران باید یک بار دیگر به عنوان خواستگاه تمدن، مدارا و گفت وگو در دنیا شناخته شود.

این خبر در حال تکمیل شدن است…
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات