رسانه های زنجیره ای همچنان با هدف وارونه نمایی موضع مقامات آمریکایی، مشغول تحریف این موضع گیری ها هستند.

به گزارش افکارنیوز ، در آخرین نوع از این اتفاق مکرر سایت شبه اصلاح طلب فرارو در تیتر خود نوشت «آمریکا: حق غنی سازی ایران را به رسمیت می شناسیم» .

این تیتر مربوط به خبر اظهارات برنادت میهان سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکاست. میهان برخلاف تیتر سایت مذکور گفته است: توافق نهایی با ایران می تواند شامل بند غنی سازی نیز باشد البته آمریکا هنوز این حق را به رسمیت نشناخته اما ما آماده هستیم تا درباره غنی سازی محدود اورانیوم «مذاکره» کنیم.

وی می افزاید: دلیل این امر آن است که ایران برای اولین بار با انجام بازرسی های سخت، کاهش میزان اورانیوم غنی شده، کاهش سطح غنی سازی، و کاهش فعالیت هسته ای موافقت کرده است.

میهان می گوید: «اگر بتوانیم درباره تمامی این محدودیت های سخت به تفاهم برسیم، می توانیم تمهیداتی بیاندیشیم که غنی سازی به شدت محدود و بسیار اندکی که به نیازهای واقعی ایران وابسته است در نظر گرفته شود و این چنین هر گونه امکان دستیابی به سلاح هسته ای در کوتاه مدت منتفی می شود. »

منظور آمریکایی ها انجام غنی سازی در سطح محدود پایلوت (آزمایشگاهی) است که تازه قرار است آن هم مورد مذاکره قرار گیرد! و عجیب اینکه برخی رسانه ها و مقامات دولتی اصرار دارند ادعا کنند آمریکا حق غنی سازی ایران را به رسمیت می شناسد.

و عجیب تر اینکه برخی از همین محافل ناراحتند که منتقدان چرا به اظهارات مقامات آمریکایی استناد می کنند و به این سخنان بها می دهند؟ این محافل یک حقیقت روشن را عمدا کتمان می کنند و آن اینکه دولت آمریکا طرف اصلی بیانیه ژنو است و نه مثلا یک ناظر رسانه ای که اظهارنظر تفریحی برای خود کرده باشد.

شایان ذکر است رسانه های زنجیره ای بسیاری از اخبار روشنگر درباره بی صداقتی و بدعهدی مقامات آمریکایی را تحریف یا اساسا سانسور می کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات