رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در جلسه اخیر کمیسیون با بابک زنجانی مقرر شد وی هرچه زودتر بدهی خود به وزارت نفت را تسویه کند، لذا این پول به زودی به حساب وزارت نفت واریز می شود.

به گزارش افکارنیوز ، علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند بررسی پرونده بابک زنجانی اظهار داشت: بابک زنجانی در هفته گذشته و به درخواست کمیسیون اصل ۹۰ مجددا در کمیسیون حاضر شد و توضیحات خود را درباره پول حاصل از فروش نفت که متعلق به وزارت نفت است، ارائه داد.

وی ادامه داد: بابک زنجانی در جلسات خود با کمیسیون اصل ۹۰ مدعی است که پول در حسابی در خارج از کشور وجود دارد اما به دلیل تحریم بانک های ایران قادر به انتقال این پول به حساب وزارت نفت نیست لذا در نشست اخیر وی قول داد که تلاش خود را برای برگرداندن پول انجام دهد و قرار شد، وی هرچه زودتر بدهی خود به وزارت نفت را تسویه کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس همچنین تصریح کرد: ادعای بابک زنجانی براین است که این پول وجود دارد و وی خواهان واریز به حساب وزارت نفت است اما یکسری از تحریم ها مانع جابجایی پول ها شده لذا ما هم امیدواریم که چنین پولی باشد و به زودی هم واریز شود.

پورمختار افزود: طی این جلسات آقای زنجانی قول داد که به زودی پول به حساب وزارت نفت واریز می شود و کمیسیون هم زمان خاصی برای واریز آن تعیین نکرده چراکه قرار است پول هرچه زودتر واریز شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این پول تا ماه دیگر به حساب وزارت نفت واریز می شود، گفت: طبق صحبت های انجام شده ممکن است این پول کمتر از یک ماه دیگر به حساب وزارت نفت منتقل شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برهمین اساس تاکید کرد: بررسی های کمیسیون اصل ۹۰ درباره پرونده بابک زنجانی و پول وزارت نفت با واریز پول به حساب این وزارتخانه بسته می شود و کمیسیون منتظر است تا هرچه زودتر این پول واریز شود.

پورمختار درباره مبلغ بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت گفت: کل این بدهی حدود ۲.۴ میلیارد دلار بود که بخشی از آن تسویه شده بود و اکنون حدود ۱.۶ میلیارد دلار باقی مانده که طبق گفته آقای زنجانی قرار است به زودی به حساب وزارت نفت واریز شود.

همزمان با انتشار اخبار مختلف سرمایه گذاری های بابک زنجانی، پرونده ای در مورد ارتباط وی با موضوع نفت روی میز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس قرار گرفت.

نخستین بار سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از برگزاری جلسه مشترک روسای این کمیسیون و همچنین کمیسیون انرژی مجلس برای بررسی پرونده بابک زنجانی خبر داده و گفته بود: در صورتی که اما و اگرهایی در این پرونده نباشد تا پایان آذرماه این پرونده آماده خواهد شد البته بابک زنجانی مدارکی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تحویل داده اما برای جمع بندی و تصمیم گیری نیاز به مدارک و مستندات بیشتری است.

پس از آن، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در این باره گفته بود: کمیسیون اصل ۹۰ در ادامه بررسی های خود از بابک زنجانی خواسته بود تا مستندات خود را به کمیسیون ارائه دهد که چهارشنبه هفته گذشته این مستندات به کمیسیون فرستاده شد و اعضای کمیسیون نیز در اولین فرصت این گزارشات را بررسی خواهند کرد.

وی با اشاره به اخذ اطلاعات از ارگان ها و نهادهای مختلف، گفت: برای اینکه بتوانیم قضاوتی در مورد پرونده بابک زنجانی انجام دهیم، نیازمند اطلاعات هستیم که در این راستا فعلا فقط از وزارت نفت درخواست استعلام و مدارک کرده ایم که این وزارتخانه هنوز گزارشی برای ما ارسال نکرده است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات