نماینده مردم آمل در مجلس با تاکید بر اینکه دولت نباید به سرای سالمندان تبدیل شود، گفت: بازنشسته هایی که امروز در دولت به کار گرفته شدند که ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان حقوق برایشان در نظر گرفته شده است.

به گزارش افکارنیوز ، عزت الله یوسفیان ملا در آمل با اشاره به طرحی که در مجلس درباره ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در دولت وجود دارد، اظهار داشت: طرحی درباره ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در دولت نوشتیم که املا و انشای آن نیز متعلق به بنده است و امیدواریم بتوانیم آن را به تصویب برسانیم.

وی افزود: در ابتدای امر ما مخالف به کارگیری بازنشسته هایی که نمی توانند با حقوق بازنشستگی امرار معاش کنند نیستیم اما بازنشسته ها باید در کارهای پژوهشی و امور تدریس به کار گرفته شوند و بیشتر به عنوان مشاور عالی استفاده شوند اما آقایان بازنشسته ها را در پست های اصلی به کار گرفته اند.

یوسفیان تصریح کرد: ۱۳۰ نماینده مجلس محکم بر روی این طرح ایستاده اند و معتقدند اینکه این طرح رای نیاورد به دلیل یک اشتباه بود باید آرای گرفته شده را از یک سوم نمایندگان حساب می کردند نه دو سوم.

وی ادامه داد: قانون بر این است که افراد برای پست های مختلف از کارمندان و معاونان همان دستگاه انتخاب شوند و تغییرات از همان مجموعه ها باشد اما آنچه اتفاق افتاده غیر از این است مثلا فردی که ۱۲ سال پیش بازنشسته شده و زندگی خود را به دبی برده است امروز در یکی از استان ها مدیرکل می شود و حالا او را آورده اند با حقوق ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومانی در ماه آیا واقعا در آن استان فرد دیگری نبود که برای این پست به کار گرفته شود.

یوسفیان بیان داشت: رئیس جمهور در تماس با بنده گفتند تعداد این افراد زیاد نیست من از ایشان خواستم خودشان آمار بدهند ایشان گفتند مجموعا تعداد بازنشسته های دولت ۵۷ نفر هستند اما به ایشان گفتند این ها در حد وزیر، معاون وزیر و استاندار هستند شما آنهایی که فوج فوج در مناطق آزاد تجاری و اقتصادی به کار گرفته شدند را محاسبه نکردید.

وی ادامه داد: نکته تاسف بار این است که برای این افراد حقوق ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومانی در نظر گرفته است و بیشتر کسانی هستند که صنایع بزرگ را در اختیار دارند.

یوسفیان افزود: با نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی قرار گذاشته بودیم هر هفته یک معاون وزیر از محور هراز بازدید کند تا پیمانکاران به اهمیت کار پی برده و کارشان را کامل انجام دهند، حالا امروز به وزارتخانه ها که می رویم وزیر به قدری مسن است که نمی توان از او انتظار داشت و معاونانش نیز بیش از ۸۰ سال سن دارند.

وی گفت: این افراد کسانی هستند که رابطه استخدامی با دستگاه اجرایی ندارند و در صورت تخلف نیز نمی توان آن را پیگیری کرد، به آقایان گفتیم در شهرستان ها اگر در یک مدرسه بخواهند یک بازنشسته را به عنوان مستخدم به کار بگیرند باید مصوبه هیات دولت داشته باشد ولی امروز برای این کار در سطح وزارت و استاندار مصوبه رئیس جمهور را کافی می دانند.

وی بیان کرد: نباید افراد اختیار بدهیم ولی از آنها مسئولیت نخواهیم، در این زمینه رئیس مجلس خواستند هیاتی از سوی دولت و مجلس تشکیل شود و بنده نیز مسئولیت هیات مجلس را بر عهده بگیرم اما عرض کردم تا زمانی که ندانم ضمانت اجرایی مصوبات این هیات چگونه است وارد آن نمی شوم.

یوسفیان تصریح کرد: اینکه ۱۰ بازنشسته با حقوق کافی در کنار وزیر مشاور شود ایرادی ندارد اما نباید دولت را به سرای سالمندان تبدیل کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات