احمدی:

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رئیس جمهور باید موضع گیری شفاف و متناسب با موضع گیری رئیس جمهور آمریکا داشته باشد.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام وحید احمدی نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: حق غنی سازی یا استفاده از چرخش دانش هسته ای حقی نیست که اوباما بخواهد به رسمیت بشناسد یا کسی منتظر اظهارنظر وی باشد.

وی اضافه کرد: طبق مقررات بین المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی هر کس ان. پی. تی را پذیرفته باشد می تواند از دانش صلح آمیز هسته ای بهره ببرد؛ در واقع استفاده از دانش صلح آمیز هسته ای مجموعه ای از دانش هاست که حلقه ای از آن غنی سازی محسوب می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در همین زمینه گفت: می توان این مسئله را مورد ارزیابی قرار داد که اوباما تحت چه شرایطی این مسائل را مطرح می کند؛ در واقع رؤسای جمهور آمریکا همواره تحت فشار لابی های صهیونیستی هستند که همگان از لجاجت صهیونیست ها با جمهوری اسلامی ایران باخبرند.

احمدی با تأکید بر اینکه مواضع جمهوری اسلامی ایران مقابل کشورهای متخاصم مشخص است، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در توافقنامه اخیر به بازرسان آژانس اجازه داده است تا از آب سنگین اراک بازدید کنند و در چنین شرایطی توپ در زمین ۱+۵ به خصوص آمریکا است.

وی اضافه کرد: در شرایط اینچنینی همگان می توانند ببینند چه کسی به تعهدات خود پایبند است؛ در واقع برای همگان مشخص خواهد شد که ایران همواره به تعهدات خود پایبند بوده و هست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی ها هیچگاه به دنبال حل مسئله هسته ای کشورمان نیستند، تصریح کرد: مسائل اینچنینی بهانه ای برای اعمال فشار به کشورهاست.

وی با تأکید بر اینکه اظهارات اینچنینی (اشاره به اظهارات اوباما) باید توسط مقامات رسمی پاسخ داده شود، اظهار داشت: نباید فقط به توافقنامه اکتفا کنیم و در رویدادهای اینچنینی باید مقامات سطوح بالای کشور یعنی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه واکنش نشان دهند.

احمدی در پایان گفت وگوی خود از رئیس جمهور خواست تا در واکنش به سخنان رئیس جمهور آمریکا واکنش لازم را انجام دهد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات