در حال به روز رسانی/شرمن:

معاون وزیر خارجه آمریکا و سرپرست تیم مذاکره کننده این کشور در گفت وگوهای هسته ای بین ایران و ۱+۵ مقابل کمیته بانکی سنا حاضر شد و درباره توافق ژنو توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش افکارنیوز ، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و سرپرست تیم مذاکره کننده این کشور در مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای ۱+۵ در یک جلسه استماع مقابل «کمیته بانکداری، مسکن و امور شهری» مجلس سنا حاضر شد.

خانم شرمن در این جلسه استماع تحریم ها را عامل آمدن ایران پای میز مذاکره عنوان کرد، اما گفت که در این میان آزموئدن نیت ها و مقاصد ایران هم اهمیت دارد.

وی در ادامه گفت که در این جلسه درباره حقایق توافق هسته ای ژنو صحبت خواهد شد تا نمایندگان بتوانند خودشان درباره مزایای آن قضاوت کنند.

این مقام آمریکایی برخی از مفاد «طرح اقدام مشترک» ژنو که مورد توافق ایران و ۱+۵ قرار گرفت را بر شمرد و گفت که این طرح راه را برای یک توافق جامع با ایران باز می کند.

شرمن گفت که این طرح وقتی از چند هفته دیگر به اجرا درآید پیشرفت برنامه هسته ای ایران را متوقف می کند، آن را در برخی از جنبه های مهم به عقب باز می گرداند و نظارت های بی سابقه ای را بر برنامه هسته ای ایران اعمال خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: «در کل، این اقدامات توانمندی ایران برای ساخت سلاح هسته ای را محدود کرده و اعتماد ما به توانایی مان برای کشف هر گونه حرکت به سمت انحراف برنامه ایران به سمت یک برنامه مخفی بالا می برد. »

ادامه دارد…
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات