نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با افکارنیوز؛

طبیعتا در حال حاضر اگر تخصیص صورت گرفته شرایط مطلوب خودش را پیدا نکند بسیاری از فعالیت های فرهنگی و اردوهایی که در کانونهای بسیج و پایگاههای مقاومت برگزار می شود متوقف خواهند شد.

گروه سیاسی - نایب ریس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش بودجه بسیج به افکارنیوز گفت: بسیج یک سازمان دولتی نیست، یک نهاد مردمی است که دارای عقبه جدی است و طبیعتا آنچه که اتفاق می افتد هزینه حقوق و دستمزد و جاری نمی شود بلکه هزینه اجرای برنامه های فرهنگی ومذهبی است، بودجه بسیج در سطح وسیع تحت یک مکانیزم طراحی شده و مناسب بین هزاران مجموعه فرهنگی که در کشور و شهر ها و روستا ها فعال هستند توزیع می شود.

به گزارش افکارنیوز ؛ سید احمد رضا دستغیب، اظهار داشت: ما احکامی را در برنامه پنجم توسعه برای بسیج پیش بینی کردیم که باید این نیرو به ۳۰ میلیون نفر افزایش پیدا کند و این جذب را داشته باشد و در عرصه های مختلف و از جمله سازندگی و بحث جهاد علمی هم رشد بیشتری را داشته باشد و این مجموعه تکالیف اقتضاء می کند که هر ساله ما شاهد رشد مطلوب ومنطقی برای بودجه باشیم.

دستغیب خاطرنشان کرد: متاسفانه سال گذشته بودجه بسیج در لایحه ششصد و ۱۴ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که این در قانون بودجه به هشتصد و ۱۴ میلیارد افزایش یافت وامسال مجدداً ما شاهد هستیم که درلایحه امسال این بودجه رقمی حدود بودجه سال گذشته است و تقریبا ششصت ۲۲ میلیارد تومان است که با لحاظ قانون بودجه ۹۲ ما شاهد کاهش بودجه بسیج هستیم.

وی تاکید کرد: اعتبارات امسال بسیج با توجه با قانون بودجه سال گذشته کاهش پیدا کرده است، ضمن اینکه سال گذشته نیز بودجه تخصیص یافته سال گذشته نیز کامل پرداخت نشده است و طبیعتا در حال حاضر اگر تخصیص صورت گرفته شرایط مطلوب خودش را پیدا نکند بسیاری از فعالیت های فرهنگی و اردوهایی که در کانونهای بسیج و پایگاههای مقاومت برگزار می شود متوقف خواهند شد.

دستغیب با اشاره به اقدامات کمیسیون امنیت ملی برای افزایش بودجه بسیج گفت: طی این هفته جلسات منظمی را با دستگاه ها ونهاد ها برای حل این موضوع برگزار می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیج چون نهاد مردمی است این دغدغه از جانب خود نمایندگان برای بودجه بسیج مطرح است و امیدواریم این اصلاح صورت گیرد که بدون در نظر گرفتن تکالیف برنامه پنجم توسعه و انتظارات و مطالبات حداقل طبق قانون بودجه سال گذشته عمل شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات