آیت الله مصباح یزدی گفت: یکی از ویژگی های حزب مؤتلفه این است که اعتقاد به تبعیت از روحانیانی دارند که راه صحیح اسلام را شناخته و از نواب عام امام زمان تبعیت می کنند.

آیت الله مصباح یزدی در دیدار با محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی و برخی از اعضای شورای مرکزی این حزب اظهار داشت: یکی از ویژگی های حزب مؤتلفه این است که اعتقاد به تبعیت از روحانیانی دارند که راه صحیح اسلام را شناخته و از نواب عام امام زمان تبعیت می کنند.

وی ادامه داد: اینکه گفته می شود تبعیت از مراجع معنایش آن نیست که هر کس رساله داد و مقلد داشت همه از او تبعیت کنند و ملاک هایی باید داشته باشند که انسان بفهمد راه صحیح کدام است.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: وقتی قبل از انقلاب امام را انتخاب کردید ایشان از لحاظ داشتن مقلد در درجه سوم و چهارم بود و افراد فراوانی از ایشان بالاتر بودند اما در مسائل سیاسی مقلدان آنها از امام تبعیت می کردند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که گذر زمان در رفتار، کردار و موضع گیری های افراد اثر می گذارد، افزود: برای یک گروه نیز چنین اتفاقی می افتد؛ گروهی با نیت خالص تشکیل می شود اما شرایط زمان و یا شناخت فرد تغییراتی را در آن ایجاد می کند.

اگر همه اصولگرایان کابینه تشکیل می دادند و همه می دانستند که این کابینه اصولگرایان است وحدت اصولگرایان در مقابل رقبا حفظ می شد، این ایده آل است این که همه اصولگرایان بنشینند و نفر واحدی را انتخاب کنند هرچند شدنی نیست، حتی همان سه نفری که ابتدا با هم ائتلاف کردند بنده معتقدم که در عمل هیچ کدام از آنها با هم نمی سازند.

وی با تأکید بر این که اگر در زمانی با یک روش و یا افرادی هم فکر بودیم دلیل نمی شود تا آخر نیز با آنها باشیم، گفت: تغییر همیشه حاصل می شود و باید این روحیه را داشته باشیم که رفتاری که در آن زمان درست بوده امروز یا قابل اجرا نیست یا باید تغییر کرد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ، با بیان این که انسان همیشه باید حالت انتقاد پذیری داشته باشد، تصریح کرد: در روایت آمده علامت مؤمن این است که هر صبح و شام خود را متهم می کند؛ همیشه هر مشکلی که پیش می آید باید نخست خود را متهم کنیم.
آیت الله مصباح یزدی گفت: کسانی که به این انقلاب و صحت مشی امام خمینی (ره) ایمان دارند باید سعی کنند مطالب مورد اختلاف را دوستانه با هم مطرح کنند تا حل شود نه این که اول تصمیم بگیرند و بعد بگویند باید با هم متحد شویم؛ این حرف معقولی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کسانی که دم از وحدت می زنند، اظهار داشت: متأسفانه افرادی که از همه جا شکست می خورند و هیچ جایی آنها را راه نمی دهند حتی در نمازجمعه، دم از وحدت می زنند و می گویند وحدت آن چیزی است که ما می گوییم.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ، گفت: سعی کنیم نظرات را به هم نزدیک کنیم نه این که هرکسی تصمیمی بگیرد و بعد بگوید وحدت؛ این امر نه عقلا صحیح است و نه شرعاً و هیچگاه در چنین حالتی وحدت حاصل نمی شود.
وی تصریح کرد: اگر همه اصولگرایان کابینه تشکیل می دادند و همه می دانستند که این کابینه اصولگرایان است وحدت اصولگرایان در مقابل رقبا حفظ می شد، این ایده آل است این که همه اصولگرایان بنشینند و نفر واحدی را انتخاب کنند هرچند شدنی نیست، حتی همان سه نفری که ابتدا با هم ائتلاف کردند بنده معتقدم که در عمل هیچ کدام از آنها با هم نمی سازند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به انتخابات هشتم ریاست جمهوری، گفت: در آن دوره قدرت، امکانات، صدا و سیما و حتی ثروت کارگزاران در اختیار اصلاح طلبان بود، در چنین شرایطی جا دارد که از همه چیز صرف نظر کنیم و توافق امری عقلایی است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز اصلاح طلبان چنین وضعیتی ندارند و شانس برنده شدن با آنها نیست آنها در موقعیتی هستند که چه کسی را انتخاب کنند که رد صلاحیت نشود، سران آنها که قطعاً رد صلاحیت می شوند از این رو به دنبال فردی هستند که سابقه نسبتا خوبی داشته و رأی بیاورد اما بعید است که مردم به آنها اقبال داشته باشند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ، تصریح کرد: اگر در انتخابات امر دایر شد بر اصولگرا و اصلاح طلب، همه باید بر روی اصولگرا اتفاق کنند و نظرات دیگر خود را کنار بگذارند و بر روی شخصی اجماع کنند که در مقابل آنها رأی داشته باشد.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: اما امروز رقابت در میان اصولگرایان است چون اصلاح طلبان بعد از فتنه ۸۸ دیگر در میان مردم جایی ندارند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات