ظریف در مصاحبه با واشنگتن پست

وزیر امور خارجه گفت: با وجود گره‎ای که هفته گذشته به دلیل اقدام" شدیداً غیرسازنده" وزارت خزانه داری آمریکا، در مذاکرات هسته‎ای بوجود ایجاد شد؛ ایران ۱۰۰ درصد خود را متعهد به رسیدن به یک توافق نهایی می‎داند.

به گزارش افکارنیوز ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفتگویی تفصیلی با دیوید اینیاتوس از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست ضمن بیان این مساله، راه پیشِ رو را دشوار دانست.

مذاکره کننده ارشد هسته‏‎ای در مصاحبه یک ساعته که روز گذشته (یکشنبه) رخ داد، گفت: پس از تماس‎های هفته گذشته با جان کری و سرگئی لاوروف وزرای خارجه آمریکا و روسیه و همچنین کاترین اشتون، " کری و اشتون به من گفتند خود را متعهد به تکمیل سریع فرآیند ژنو و نیم نگاهی به رسیدن به توافق جامع دارند. من نیز همین هدف را دارم. "

وی همچنین گفت: ایران آماده بازی کردنِ نقش فعال‎تر در پایان دادن به جنگ در سوریه و تامین امنیت خلیج فارس است.

ظریف درباره غنی سازی تاکید کرد ایران با رعایت برخی محدودیت‎ها و با شفافیت بیشتر به آن ادامه خواهد داد و گفت: " حال که اینقدر وقت گذاشته‎ایم و تلاش کردیم تا [غرب] از توهم غنی سازی صفر خارج شود، هیچ دلیلی نمی‎بینیم که از آن دست بکشیم. "

رئیس دیپلماسی ایران درباره رآکتور آب سنگین اراک توضیح داد: " نمی‎توانیم زمان را به ۲۰ سال پیش بازگردانیم و از ایران بخواهیم پروژه‎ای را کنار بگذارد که حاصل سرمایه‎گذاری بزرگ انسانی و مادی بوده است. با این حال، راه‎های متنوعی برای ایجاد اطمینان در زمینه این که تنها صلح‎آمیز خواهد بود، وجود دارد. "

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات