آصفری

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا چاره ای جز برداشتن تحریم ها ندارد، گفت که با ایستادگی ملت ایران و موضع گیری های قاطعانه مسوولان، غربی ها به این موضوع پی بردند که باید تحریم ها را کنار بگذارند.

به گزارش افکارنیوز ، محمدحسن آصفری، با اشاره به بیانیه وزرای اتحادیه اروپا در مورد برداشتن تحریم های ایران مشروط به اجرای تعهدات با آژانس گفت: امروز اتحادیه اروپا با کشورهای غربی از اتفاق رخ داده در جمهوری اسلامی یعنی انتخابات ریاست جمهوری و حضور یکپارچه و حماسه ساز ملت ایران گیج و مبهوت هستند، چون این حضور چنان ضربه ای را به آنها زد که تمام تحریم ها و برنامه هایشان نقش برآب شد.

وی افزود: از طرف دیگر مذاکرات ژنو فرصت بسیار خوبی را پیش آورد که تصمیم ملت ایران و اراده جمهوری اسلامی برای شفاف سازی فعالیت هسته ای و آمادگی برای همکاری در جهت اعتمادسازی برای جهانیان ثابت شود، آن هم در شرایطی که امروز طرف مقابل برای مذاکرات کم آورد و فکر نمی کرد جمهوری اسلامی با این سیاست وارد مذاکرات و گفت وگو شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: در شرایطی مذاکرات انجام شد که لابی صهیونیست قبل از آن برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات فعال شده بود و بعد از مذاکرات نیز تلاش کرد تا این مذاکرات را با چالش مواجه کند، در این شرایط مسوولان کشور در مجلس و دولت موضع گیری هایی داشتند مبنی بر اینکه اگر غربی ها بخواهند به توافقنامه ژنو پایبند نباشند، جمهوری اسلامی همچون گذشته فعالیت های خود را دنبال می کند و هیچ واهمه ای نسبت به غرب ندارد.

آصفری خاطرنشان کرد: با توجه به مواضع محکم مسوولان مبنی بر اینکه غربی ها اگر نسبت به توافقنامه پایبند نباشند و ما هم برخوردی همچون آنها خواهیم داشت، امروز اتحادیه اروپا ناچار به اعلام این موضع شد که تحریم هایی که قبلا تصویب کرده را تعدیل می کند.

وی تاکید کرد: هربار که ما محکم و مقتدرانه در مقابل غربی ها بایستیم آنها مجبور به عقب گرد هستند و در مقابل هرگاه از روی ضعف و ناتوانی با آنها مذاکره و گفت وگو کنیم آنها نیز خاکریز خود را جلوتر پهن می کنند، توقع مان از رییس جمهور، دولت و مسوولان نظام ایستادگی مقتدرانه جلوی زیاده خواهی های غرب است.

به گفته آصفری، ایستادگی در مورد زیاده خواهی های غرب در راستای عزت و مصلحت ملت ایران خواهد بود و باعث می شود که طرف مقابل عقب نشینی کرده و در چارچوب عزت و احترام ملت ایران گفت وگو کند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس در جمع بندی گفت: ایستادگی ملت ایران و موضع گیری قاطعانه مسوولان مبنی بر اینکه غرب اگر بخواهد به توافقنامه پایبند نباشد، جمهوری اسلامی نیز همانند آنها برخورد خواهد کرد، منجر به صدور اعلامیه اخیر وزرای خارجه اتحادیه اروپا شد.

وی در پایان گفت: همانطور که اتحادیه اروپا تحریم ها را وضع کرده، می تواند آن را بردارد البته غربی ها چاره ای جز برداشتن تحریم ها ندارند چون امروز بیشتر کشورهای اروپایی با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و خودشان می دانند که ارتباط اقتصادی با جمهوری اسلامی می تواند بخشی از مشکلاتشان را حل کرده و به نفع شان خواهد بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات