سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ گفت.

به گزارش افکارنیوز ، مرضیه افخم، درباره تماس تلفنی محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان، با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت: مجموعه این تماس تلفنی در خصوص تحولات در زمینه اجرای برنامه اقدام مشترک بود و وزیر امور خارجه آمریکا تماسی با وزیر امور خارجه کشورمان داشتند.

وی ادامه داد: طی این تماس تلفنی نارضایتی ایران از روند نشست کارشناسی و جزییات موجود درباره اقدام مشترک ابراز شد. وزیر امور خارجه کشورمان تماس هایی با کاترین اشتون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشتند. این تماس ها عادی است و این تماس ها برای حفظ مذاکرات و نحوه اجرای برنامه اقدام مشترک طبیعی محسوب می شود.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: وزیر امور خارجه کشورمان روز پنج شنبه برای شرکت در شانزدهمین نشست شورای وزیران D۸ عازم اسلا م آباد می شود. این اجلاس به ریاست پاکستان خواهد بود که این کشور تا سال ۲۰۱۴ ریاست آن را بر عهده دارد. وزیر امور خارجه کشورمان علاوه بر گفت وگو با همتایان و مقامات پاکستانی با همتایان خود از کشورهای مختلف دیدار خواهد کرد.

وی ادامه داد: اجلاس D۸ یک سازمان منطقه ای و فرامنطقه ای اسلامی است که به منظور تحکیم مناسبات اقتصادی جهان اسلام و همچنین حضور موثر کشورهای اسلامی در اقتصاد جهانی فعالیت می کند. امیدوار هستیم این سازمان منطقه ای در اقتصاد کشورهای اسلامی و جهان فعالیت بیشتری داشته و نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

این خبر تکمیل می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات