باهنر در نشست خبری:

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: بنا داریم برای تامین امکانات مالی و حقوقی، جبهه پیروان خط امام و رهبری را به سمت کارکرد حزبی ببریم اما به این معنا نیست که جبهه تبدیل به حزب شود.

به گزارش افکارنیوز ، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری که در محل جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد، اظهار داشت: چند روز قبل چهلم رحلت حبیب الله عسکراولادی بود و خداوند انشاءالله درجات عالی را به ایشان متعالی کند.

وی افزود: آقای عسکراولادی از شخصیت کم نظیر و بی نظیر بود که از آغاز نهضت همراه امام و در جریان انقلاب بود به گونه ای که با اولین برخورد نیروهای شاه و ساواک با ایشان صورت گرفت.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: در زمان رژیم طاغوت که بنا داشت دست به یک جنایت هولناک بزند و حضرت امام را به شهادت و محکوم به اعدام کند آقای عسکراولادی در سنین نوجوانی با همرزمان خود تلاش مجدانه را آغاز کرد و تلاش کرد به همراه جامعه مدرسین حوزه علمی قم مرجعیت امام (ره) را اعلام کند زیرا در احکام جمهوری اسلامی حکم اعدام برای یک مرجع دینی ممنوع بود. بنابراین رژیم شاه تصمیم گرفت امام را به ترکیه و نجف تبعید کند.

باهنر تصریح کرد: آقای عسکراولادی از شخصیت های تراز اول مسلمان و ولایی بود و در زمان امام (ره) و رهبری یک سرباز بابصیرت و با دیدگاه عمیق محسوب می شد؛ مرحوم عسکراولادی علیرغم سن بالا به شدت پویا و فعال بود.

وی با بیان اینکه مرحوم عسکراولادی از هدایت هیچ کس ناامید نمی شد، گفت: مرحوم عسکراولادی در همین واپسین روزهای زندگی خود تلاش داشت تا زمینه ای فراهم کند تا سران فتنه به دامان انقلاب و مردم برگردند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص جانشینی خود اظهار داشت: هفته گذشته شورای مرکزی جبهه پیروان امام و رهبری از بنده خواست که مسئولیت این جبهه را بپذیرم و بنده نیز پذیرفتم.

باهنر در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه اهداف جبهه را چگونه دنبال می کنید، آیا از تعامل با سایر نیروهای اصولگرا و اصلاح طلب نیز استفاده خواهید کرد یا خیر، گفت: در مورد جبهه اگر بخواهیم یک بررسی از عملکرد آن داشته باشیم می توان گفت که این جبهه بیشتر یک نوع ائتلاف برای زمان انتخابات بود. اگرچه شورای مرکزی به صورت مستمر جلسه داشته اما عملکرد جبهه حزبی نبوده است.

وی ادامه داد: جبهه پیروان خط امام و رهبری مثل احزاب واحدهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و یا کارگروه های مختلف نداشته است چون اعضای جبهه پیروان عموما حقوقی هستند و عضو حقیقی ندارد. یعنی اعضای آن در تشکل های موجود عضو هستند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: حزب مؤتلفه اسلامی که از اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری محسوب می شوند یک تشکل صد در صد سیاسی است اما تشکل هایی چون جامعه مهندسین و غیره یک تشکل صنفی سیاسی هستند و دبیران کل آن عضو شورای مرکزی جبهه به شمار می روند.

باهنر در خصوص روش های مدنظر برای ادامه اهداف جبهه پیروان خط امام و رهبری را تشریح و گفت: دو روش می تواند مدنظر باشد یکی اینکه ابتدا همین روش موجود را ادامه دهیم یعنی این جبهه نوعی ائتلاف انقلابی باشد و رویکرد دوم نیز می تواند یک کارکرد حزبی فعالیت کند اگر این گونه باشد نیازمند هیئت اجرایی قوی و دفاتر استانی در تمام کشور هستیم اما در حال حاضر جبهه پیروان خط امام و رهبری در کل کشور حتی یک ساختمان ندارد.

وی همراهی با جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را از ویژگی های قوی و بارز جبهه پیروان خط امام و رهبری دانست و گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری ۱۳ عضو اصلی دارد که از وزارت کشور پروانه فعالیت دریافت کرده اند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: ما تلاش داریم برای تامین امکانات مالی و حقوقی جبهه را به سمت کارکرد حزبی ببریم البته به این معنی نیست که جبهه پیروان خط امام و رهبری را تبدیل به یک حزب کنیم چون تشکل های موجود در جبهه خودشان یک نوعی حزب تلقی می شود بنابراین پیش بینی منحل آنها وجود ندارد.

باهنر افزود: برنامه ما برای جبهه پیروان خط امام و رهبری درازمدت است و باید با اعضای جبهه صحبت و برنامه زمانبندی طرح کنیم.

ادامه دارد. .
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات