رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنچه مربوط به سیاست جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مذاکرات می شود، ادامه مذاکره و پایبندی به آن چیزی است که توافق کرده است.

به گزارش افکارنیوز ، علی اکبر ولایتی در حاشیه همایشی که به مناسبت هفته پژوهش در سالن آفتاب مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد، در جمع خبرنگاران در مورد حواشی اخیر توافقنامه ژنو اظهار کرد: بدون تردید اگر طرف های مقابل از جمله آمریکا خلاف توافق عمل کنند، خود را در نظر جامعه بین الملل رسوا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه" قرار نبود تحریم های جدید اجرا شود" ، تصریح کرد: برخی اعضای ۱+۵ مثل روسیه به این اقدام (اعمال تحریم های جدید علیه ایران) اعتراض کردند و مطمئناً برخی دیگر از کشورها هم همین نظر را دارند.

ولایتی با بیان اینکه" آ مریکایی ها ناچارند به تعهد خود پایبند باشند" ، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها پس از تجربه شکست در عراق و افغانستان، لبنان و سوریه حتماً نمی خواهند وضعیتشان در این منطقه با ایران به سمتی رود که به مصلحت آنها نیست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه" آمریکا بیش از ایران نیاز دارد که در موضوع هسته ای فکری کند" ، تصریح کرد: ایران بر سر توافق خود راجع به استفاده صلح آمیز در چارچوب قرار دادهای بین المللی از جمله ان. پی. تی تاکید دارد و هیچ چیز مانع ایران نخواهد شد، چون کار غیرقانونی نمی کند و این موضوع مورد پذیرش اکثریت کشورهای دنیا از جمله اکثریت ۱+۵ است.

وی در ادامه گفت: آمریکا تناقض گویی کرده است. در زمان مذاکرات، آمریکا توافق خود را ابراز کرد اما بعد از آن برای آنکه بتواند صهیونیست ها و برخی مرتجعان منطقه را راضی کند، حرف های خلاف آن را زد و دنیا نیز شاهد آن است.

ولایتی همچنین خاطرنشان کرد: ایران برای ادامه استفاده صلح آمیز از امکانات هسته ای که به دست پژوهشگران خود فراهم کرده است، از هیچ کس اجازه نخواهد گرفت.

ولایتی در پایان در برابر پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه" آیا شرایط را برای رسیدن به توافق، فراهم می بینید؟ " پاسخ داد: شرایط فراهم است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات