آیت الله هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در رفسنجان با بیان اینکه اعتدال متعلق به ما و یا هیچ گروه دیگری نیست، گفت: خوشبختانه با حمایت های رهبر معظم انقلاب مذاکرات به توافقاتی منجر شد.

به گزارش افکارنیوز ، هاشمی رفسنجانی دقایقی پیش در دومین سالگرد رحلت امام جمعه فقید رفسنجان در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: در حال حاضر تحریم های خارجی علیه ایران عرصه را بر مردم تنگ کرده و مشکلات متعددی را به وجود آورده است.

وی با اشاره به مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ گفت: خوشبختانه با حمایت های مقام معظم رهبری این مذاکرات به توافقاتی منجر شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن قصد داشت در آخرین تحریم ها ایران را به کل محاصره کند، افزود: در صورت اعمال این تحریم ها ایران از راه دریایی و سایر مجاری اقتصادی محاصره می شد که در طی آن مشکلات بیشتری اتفاق می افتاد.

هوشیاری مردم مانع از ادامه تحریم ها شد

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه هوشیاری مردم مانع از ادامه تحریم ها شد، افزود: از آنجا که مردم ایران هوشیار، باسواد و فهمیده هستند و از طریق ماهواره، اینترنت با دنیا در ارتباط هستند، شرایط را درک کردند.

وی با تاکید بر اینکه اعتدال متعلق به ما و یا هیچ گروه دیگری نیست، افزود: اعتدال تفکر مردم است و مردم برای نجات شان به این راه متوسل شدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ملت ایران در نخستین قدم با امید و تدبیر راه اعتدال را انتخاب کردند، افزود: خوشبختانه در نخستین قدم ها آرامش تا حدودی در کشور حاکم شده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات زیادی در جای جای ایران وجود دارد، افزود: به سبب تحریم ها مردم گرفتار هستند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های صادراتی ایران گفت: در شرایطی که کشور در تحریم قرار دارد، پتروشیمی ایران می تواند ۴۰ میلیارد دلار برای ایران درآمدزایی کند اما تحریم ها راه ها را بسته است.

ضرورت حل مسائل کشور از سوی دولت و مجلس با حمایت مقام معظم رهبری

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد با حمایت های مقام معظم رهبری و مجلس بتوان مشکلات کشور را حل و فصل کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه رهبری در جریان انتخابات با اعلام اینکه حق مردم، حق الناس است، تصریح کرد: در پی این اعلام کسی جرأت نکرد رأی مردم را مخدوش کند و براساس این اصلی که معظم له ترسیم کردند سبب شد رای مردم از صندوق ها بیرون بیاید.

وی موفقیت در مذاکرات را نتیجه حمایت های رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: در هنگام مذاکرات بسیاری از نیروها قصد داشتند تیم مذاکره کننده را سازشکار معرفی کنند اما هنگامی که به امضای توافقنامه اعتراض شد مقام معظم رهبری در جواب نامه رئیس جمهور مذاکرات را یک پیروزی دانستند و از نتیجه آن قدردانی کردند.

ولایت فقیه برای خروج از بن بست ها و هدایت کشور در مواقع حساس است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ولایت فقیه برای خروج از بن بست هاست تا در مواقع حساس کشور را هدایت و رهبری کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با ابراز خرسندی از گام های دولت برای کاهش تحریم ها تصریح کرد: در حال حاضر تا حدودی راه ها باز شده و طلب های بلوکه شده ایران به تدریج در حال آزاد شدن هستند.

وی توسعه اقتصادی را راه خروج کشور از مشکلات دانست و گفت: در حال حاضر کشور دچار بیکاری کشنده است به طوری که بسیاری از جوانان ما بیکار هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درصد بیکاری در کشور را ۱۲ درصد اعلام کرد و گفت: البته به گفته متخصصان میزان این بیکاری به ۲۵ درصد نیز می رسد.

نمایندگان اروپا تحریم های اخیر آمریکا را نتیجه لابی های اسرائیل می دانستند/ ابراز ناخرسندی نخست وزیر سابق ایتالیا از آمریکایی ها

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به ۲ ملاقات خود با هیئت های اروپایی گفت: در این دیدارها نمایندگان اروپا با انتقاد از برخورد آمریکا تحریم های اضافه شده توسط این کشور را نتیجه لابی های اسرائیل می دانستند.

وی با بیان اینکه براساس توافقات نباید تحریم جدیدی علیه ایران اعمال می شد، افزود: همین امروز نخست وزیر سابق ایتالیا میهمان من بود که از رفتار و برخورد آمریکایی ها ابراز ناخرسندی کرد.

تحریم های ایران به صورت مستقل از آمریکا توسط اروپایی ها کاهش یابد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نخست وزیر سابق ایتالیا در این دیدار بر پایبندی کشورهای امضاکننده توافقنامه تاکید کرد و گفت: براساس تصمیم کشورهای اروپایی تصمیم بر آن است تحریم های ایران به صورت مستقل از آمریکا توسط اروپایی ها کاهش یابد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: ما نیز در این دیدار اعلام کردیم ما مسلمان هستیم و به امضا و توافق خود پایبند می باشیم.

تاکید وزیر خارجه آمریکا بر کاهش تحریم ها در گفت وگو با ظریف

وی با اشاره به گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه ایران و با همتای آمریکایی خود گفت: در این گفت وگو وزیر امورخارجه آمریکا بر کاهش تحریم ها اظهار امیدواری کرده و اعلام کرده نباید اصل کار تحت تاثیر مسائل حاشیه ای قرار گیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صداقت و استقامت مردم ایران بدون پشتوانه کشورهای خارجی سبب پیروزی انقلاب شد، افزود: انقلاب در شرایطی پیروز شد که حکومت پهلوی پول، قدرت و حمایت منطقه را داشت.

وی با بیان اینکه ملت ایران در اوج قدرت پهلوی به حکومت جبارانه این رژیم پایان داد، خاطرنشان کرد: ملت ایران در دوران دفاع مقدس نیز با دلاورمردی های خود از آب و خاک کشور دفاع کرد.

هرجا در جنگ به گره می خوردیم، لشکر ۴۱ ثارالله کرمان وارد می شد

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به رشادت مردی های مردم غیور کرمان در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی گفت: لشکر ۴۱ ثارالله کرمان در دوران جنگ جزء بهترین لشکرها بود و هر جا در جنگ به گره می خوردیم این لشکر وارد می شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خانواده معظم شهدا، جانبازان و مفقودان را گل سرسبد جامعه برشمرد و تصریح کرد: باید خود را همواره مدیون شهدا و جانبازان بدانیم زیرا این عزیزان با اهدا خون و جان خود انقلاب را به ما تقدیم کردند و انتظار دارند عزت انقلاب و ایران همواره حفظ شود.

اختلاف، آفات انقلاب است/ باید یکپارچه در خدمت نظام باشیم

وی اختلاف را از آفات این انقلاب دانست و گفت: اختلاف می تواند به عنوان یک آفت به کشور ضربه وارد کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با انتقاد از اینکه اختلافات کم و بیش در بین نیروهای انقلابی و ولایی به وجود آمده است، تاکید کرد: باید همانگونه که یک پارچه انقلاب کردیم، یکپارچه در خدمت نظام باشیم و از اختلافات پرهیز کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اختلافات در همه جا و در همه گروه ها و صنف ها وجود دارد، گفت: باید اختلافات در درون نظام را با مباحثه و حوصله برطرف کنیم و در صورتی که نمی شود با هم بسازیم.

وی با اشاره به تغییر شرایط دنیا اظهار کرد: آینده جامعه به سمت تعامل، پیشرفت و توسعه در حال حرکت است.

رفنسجان در دوران انقلاب، امن ترین مکان برای فعالیت انقلابیون بود

آیت الله هاشمی رفسنجانی با قدردانی از میهمان نوازی مردم رفسنجان گفت: رفسنجان همواره یار و یاور انقلاب بوده و در دوران طاغوت امن ترین مکان برای فعالیت طلاب و انقلابیون بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در دوران پیش از انقلاب حتی ماموران شهربانی و امنیتی رفسنجان مراعات مردم را در این شهر می کردند، افزود: در زمانی که در هیچ نقطه کشور فردی جرأت نمی کرد از امام (ره) حرف بزند، مردم رفسنجان سهم امام (ره) را به امام راحل تقدیم می کردند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات