قائم مقام وزیر کشور در تشریح جزئیات جلسه مشترک با احزاب:

قائم مقام وزیر کشور و سخنگوی وزارت کشور، جزئیات نشست وزیر کشور با دبیران کل احزاب فعال را که قرار است در روزهای آتی برگزار شود، تشریح کرد.

به گزارش افکارنیوز ، حسینعلی امیری درباره نشستی مشترک وزیر کشور با دبیران کل احزاب اظهار کرد: تا کمتر از یک ۲۰ روز دیگر این نشست برگزار خواهد شد و ما در حال برنامه ریزی برای برگزاری آن هستیم.

وی همچنین درباره سلیقه های سیاسی حاضر در این نشست گفت: ما از همه دبیران کل احزاب اصولگرا و اصلاح طلب که در چارچوب قانون اساسی فعالیت می کنند و شناسنامه دار هستند، برای حضور در این نشست دعوت کرده ایم.

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: ملاک ما برای حضور دبیران کل احزاب در این نشست، اصلاح طلب و اصولگرا بودن آنها نیست. ما در جهت همگرایی و هم افزایی بیشتر میان احزاب و تشکل های سیاسی چنین نشستی را برگزار خواهیم کرد.

امیری با اشاره به تعداد احزابی که نمایندگان آنها قرار است در این نشست حضور داشته باشند، گفت: ۴۸ حزب و تشکل سیاسی به این نشست دعوت شده اند که از این تعداد، ۲۴ حزب منتسب به اصلاح طلبان، ۲۰ حزب منتسب به اصولگرایان و ۴ حزب به عنوان احزاب مستقل هستند؛ ضمن اینکه از آنجا که برخی از احزاب هستند که به طور نیمه فعال عمل می کنند، با توجه به گفتمان دولت مبنی بر شناسایی حقوق قانونی احزاب، حتی از چهره های شاخص این نوع احزاب نیز دعوت به عمل آورده ایم.

وی با بیان اینکه" مقامات رسمی احزاب به این نشست دعوت شده اند" ، در برابر این پرسش که" آیا این نشست، رسانه ای خواهد بود یا خیر؟ " ، پاسخ داد: عملکرد وزارت کشور شفاف است و شما تیم فعلی وزارت کشور را پشت دیوارهای شیشه ای ببینید.

در حال جمع آوری نظرات درباره خانه احزاب هستیم

قائم مقام وزیر کشور در ادامه، درباره سرنوشت خانه احزاب نیز اظهار کرد: هم اکنون در حال جمع آوری پیشنهادات و نظرات احزاب و گروه های سیاسی درباره خانه احزاب هستیم.

امیری در پایان خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که جایگاه خانه احزاب ارتقا پیدا کند و اثربخشی و نقش آفرینی اش در جامعه بیشتر شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات