در مراسم تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان بسیج ری:

نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به برخی افراد که می گویند که تحریم ها پس از بیان موضوع هولوکاست از سوی احمدی نژاد آغاز شده است گفت: برخی افراد بدانند که اصلی ترین تحریم ها علیه ایران در دوران آقای هاشمی بوده است.

به گزارش افکارنیوز ، مهرداد بذرپاش چهارشنبه شب در آیین تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان حوزه مقاومت بسیج ۳۶۱ صادق آل محمد (ع) در ارتباط با مذاکرات ژنو بیان داشت: از فردای مذاکرات ژنو شاهد تحریم های جدید بودیم که بعضا برخی افراد با بیان بهانه های مختلف به دنبال توجیه آن هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی افراد پس اعمال نخستین تحریم ها بعد از مذاکرات ژنو بیان کردند این تحریم ها برای گذشته است اما پس از چند روز شاهد اعمال تحریم علیه ۱۹ شرکت دیگر ایران بودیم.

وی ادامه داد: جای نگرانی این است که اینگونه تحریم ها پشت سر هم اعمال شده و بعضا با بیان اینکه این تحریم ها از گذشته بوده است توجیه شود.

بذرپاش با بیان اینکه آمریکا در برهه های مختلف از جمله کودتای ۲۸ مرداد، حادثه سال ۷۷، فتنه ۸۸ و غیره نامردی های خود را به اثبات رسانده است، عنوان کرد: برخی دوستان امروز پس از بیان نامردی های مختلف آمریکا می گویند امروز آمریکا عوض شده است و معتقد هستند تحریم ها را طیف تندرو آمریکا مطرح کرده و امروز سیاست های طیف دیگری در آمریکا حاکم است.

بذرپاش گفت: برخی امروز دلیل اصلی تحریم ها را بیان موضوع هولوکاست از سوی احمدی نژاد بیان می کنند در حالی که باید آگاه باشند اصلی ترین تحریم ها علیه ایران در دوران آقای هاشمی رفسنجانی وضع شده است.

وی ادامه داد: در این دوره تحریم ها علیه ایران و لیبی اعمال شد و پس از مدتی لیبی را از آن خارج کرده اما ایران همچنان در این تحریم ها باقی ماند.

بذرپاش آغاز تحریم بعدی ایران را در سال ۸۲ عنوان کرد و افزود: زمانی که دولت اصلاحات اعلام کرد که تاسیسات هسته ای را پلمب کرده است باز هم شاهد موج جدید تحریم ها علیه ایران بودیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خانه ملت با تشریح پیام پلمب در نظام دیپلماسی خاطرنشان کرد: پلمب در نظام دیپلماسی معنای متفاوتی دارد و این واژه به معنای دست برداشتن از یک امر است.

بذرپاش تصریح کرد: فشار به ایران موضوع اصلی استکبار است و مباحثی همچون موضوع هسته ای و غیره بهانه ای بیش برای آنها نیست و در برهه های مختلف نیز شاهد این خواهیم بود که آنها با بهانه های مختلف برای تحریم و فشار به ایران استفاده می کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در پایان با انتقاد از بیان خالی بودن صندوق ذخیره ارزی از سوی برخی افراد تصریح کرد: حضور مقتدر در عرصه دیپلماسی قطعا نتایج شایسته ای را برای ایران به ارمغان می آورد و نباید دوستان در حالی که صندوق ذخیره ارزی وضعیت مناسبی را دارد با بیان اینکه صندوق ذخیره ارزی خالی است اقتدار در عرصه دیپلماسی را خدشه دار کنند.

گفتنی است آیین تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان حوزه مقاومت بسیج ۳۶۱ صادق آل محمد (ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین حجتی نیا مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ، علی نصیری فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و جمع کثیری از مسئولان ارشد شهرستان ری برگزار شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات