آیت الله جوادی آملی در دیدار علی اکبر صالحی:

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: ممکن است که ۱+۵ توافقنامه را محترم بشمارد ولی اگر زمانی آنها قدرت یابند آن را زیرپا می گذارند.

به گزارش افکارنیوز ، آیت الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در سخنانی با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده این روزها با فرعون زندگی می کند، افزود: باید در عرصه بین المللی با ادب بین المللی سخن گفت و با هر کس که سخن می گویید باید با رعایت ادب باشد.

وی تصریح کرد: باید در کنار رعایت ادب، هوشیاری، هوشمندی و متانت لازم را داشته باشیم و مورد توجه قرار دهیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه برخی از افراد حیات گیاهی داشته و برخی دیگر حیات حیوانی دارند و درنده خو هستند افزود: کسانی که واقعا حیات انسانی داشته باشند کم هستند و در سوره انفال آمده که قرآن می خواهد به انسان ها حیات انسانی ببخشد.

وی با بیان اینکه باید با ۱+۵ با ادب و گفتار حقوق مند سخن گفت تصریح کرد: قرآن کریم نگفته است که با هر کافری بجنگید و این مسئله در ابتدای قانون اساسی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

آیت الله جوادی آملی اظهار کرد: ممکن است که ۱+۵ توافقنامه را محترم بشمارد ولی اگر زمانی آنها قدرت یابند آن را زیرپا می گذارند.

وی تصریح کرد: باید در این عرصه هوش، فهم و استدلال صحیح داشته باشیم و بهره گیری از این اصول در مذاکرات خط قرمز است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به لطف الهی یک سر و گردن از کشورهای منطقه بالاتر بوده و به پیشرفت های ارزنده ای دست یافته است.

وی با اشاره به اینکه روزی صدای حوزه نجف به شرق و غرب عالم رسید گفت: کل خروجی نجف به قلم ایرانیان بود و در علوم تجربی نیز بسیاری از دانشمندان ایرانی در غرب سرآمد هستند.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه هنر، حکمت، علم، فقه و اصول نزد ایرانیان است و بس افزود: باید قدرت خود را همراه با ادب و هوشمندی حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی به دنبال سلاح هسته ای نیست اظهار کرد: کمبود عقل و درایت در غرب مشهود است و این نقیصه در مراکز دینی و دانشگاهی آنها به چشم می خورد.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: جنگ جهانی دوم نتیجه علم بی عقل است و غرب گرفتار دین و علم بدون عقل شده است.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه ایران اسلامی مهد تمدن، ادب و انسانیت است تصریح کرد: ایران اسلامی کرامت خود را در عرصه های مختلف نشان داده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات