سخنگوی کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس گفت: علی لاریجانی رئیس مجلس و غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس از مخالفان جدی طرح انتقال پایتخت از تهران هستند.

به گزارش افکارنیوز ، محمد جواد جهانگیرزاده با اشاره به بررسی طرح انتقال پایتخت در صحن علنی مجلس، گفت: بنده در مخالفت با این طرح صحبت کردم، پیش از بیان اظهاراتم با غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران نیز صحبت کردم، وی نیز با این طرح مخالف بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعضی از نمایندگان تهران نیز با این طرح مخالف بودند اما برخی نمایندگان استان تهران مانند مهرداد بذرپاش و چند نفر دیگر با این طرح موافقند.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور ما اجازه نمی دهد اعتباری را که باید به اتمام ۴ هزار پروژه نیمه تمام عمرانی اختصاص دهیم صرف انتقال پایتخت کنیم.

جهانگیرزاده طرح این موضوع را در راستای فرار از مسئولیت خواند و گفت: شاید برخی دوستان می خواهند بگویند برای مشکلات تهران چاره ای اندیشیده اند.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم گیری در این خصوص در شان مجلس نیست بلکه در شان نظام است، اظهار داشت: این طرح ناپخته است.

دخیل عباس زارع زاده سخنگوی کمیسیون شوراها و سیاست داخلی نیز در این باره به خبرنگار مهر گفت: علی لاریجانی ریاست مجلس و تعدادی از نمایندگان تهران از جمله حداد عادل و حسین مظفر از مخالفان جدی این طرح هستند.

 کلیات طرح انتقال پایتخت اداری و سیاسی کشور در جلسه امروز مجلس با ۱۱۰ رأی موافق، ۶۷ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از ۲۱۴ نماینده حاضر تصویب شد.

مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور به نمایندگی از دولت به شدت با این طرح مخالفت کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات