بررسی ها نشان می دهد متاسفانه مسئولان وزارت علوم بدون در نظر گرفتن سوابق عملکرد دانشجویان محروم از تحصیل و شاید بتوان اظهار داشت با رویکردی سیاسی اقدام به پذیرش افرادی کردند که جرایم آن ها از فساد اخلاقی, قاچاق مواد مخدر و روانگردان گرفته تا ترویج افکار کمونیستی و سوسیالیستی است.

به گزارش افکارنیوز ، با روی کار آمدن دولت جدید و انتصاب چهره های اصلاح طلب در وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و رویکردی که این افراد در پیش گرفتند بسیاری از دانشجویان و اساتید مساله دار که قبل از این به دلایل مختلف از ادامه تحصیل باز ماندند و یا از دانشگاه اخراج شده بودند، نسبت به بازگشت به دانشگاه ها امیدوار شده و از این فرصت بهره برداری کردند.

برخی مسئولان وزارت علوم که خود از فعالان و هواداران فتنه سال۸۸ بودند به محض استقرار در وزارت علوم ضمن تغییر مسئولان این وزارتخانه و روسای برخی از دانشگاه ها اقدام به فراخوان دانشجویان محروم از تحصیل و اساتید بازنشسته و اخراجی کردند و با درخواست پرونده آنان از دانشگاه ها زمینه ادامه تحصیل و تدریس آنان را فراهم آوردند.

در همین راستا تعداد محدودی از مسئولان وزارت علوم که آقایان فرجی دانا، توفیقی، صدیقی، میلی منفرد و ظریفیان از مهمترین آنان و جملگی از هواداران فتنه می باشند با پیگیری پرونده دانشجویان محروم از تحصیل بصورت متمرکز در وزارت علوم و بدون استعلام از دستگاههای ذیربط زمینه بازگشت این افراد به دانشگاهها را فراهم کردند. این افراد حتی از ارائه لیست افرادی که به دانشگاهها بازگشتند خودداری کرده و آمار آنرا بصورت محرمانه نزد خود نگهداری می کنند.

همچنین افراد ذکر شده به دلیل حساسیت های ایجاد شده از تغییرات وزارت علوم بالاخص موضعگیری مجلس شورای اسلامی در این باره، ضمن پرهیز از ادامه تغییرات در روسای دانشگاهها با برقراری ارتباط با فعالین دانشجویی هوادار فتنه، آنان را برای پیگیری مطالبات و خواسته های خود از درون دانشگاهها و به روایتی ایجاد تنش در فضای دانشگاهها برای تغییر روسای آنها و فشار بر مجلس و دیگر دستگاهها تحریک کردند.

با توجه به شیوه عمل تیم مستقر در وزارت علوم در عدم شفاف سازی نحوه بازگرداندن دانشجویان و اساتید و منتشر نکردن اسامی آنان، آمار دقیقی از تعداد این افراد و مشخصات آنان در دست نیست و اسامی افرادی که در ادامه به آنها اشاره می شود از منابع مختلف به دست آمده است.

انتصاب ها:

از آنجا که توفیقی سرپرست وزارت علوم قبل از فرجی دانا به دنبال نامه های برخی از گروه های دانشجویی و شکل گیری کمپین های مجازی برای تغییر روسای دانشگاهها این تغییرات را به آنها وعده داده بود، در همین راستا چند تن از رؤسای اصولگرای دانشگاه های کشور از جمله صدرالدین شریعتی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و محمداسماعیل همدانی گلشن، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و رئیس دانشگاه کرمان را برکنار کرد و بعضاً افرادی با افکار افراطی مانند حسین سلیمی (نائب رئیس انجمن علوم سیاسی ایران و رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه در دوران اصلاحات) را به عنوان سرپرست دانشگاه علامه معرفی کرد. فرجی دانا نیز بلافاصله رئیس دانشگاه خواجه نصیر مجید قاسمی را عزل و علی خاکی صدیق را رئیس جدید این دانشگاه معرفی کرد که این فرد در زمان وزارت توفیقی ریاست دانشگاه خواجه نصیر را برعهده داشته است.

وی همچنین جعفر میلی منفرد را که به علت وابستگی و حمایت از فتنه نتوانسته بود از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد کسب کند، به عنوان معاون آموزشی وزارت علوم، توفیقی را به عنوان مشاور و سید ضیاء هاشمی که به عنوان پدر معنوی اعضاء انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران مطرح است را به سمت معاون فرهنگی و اجتماعی منصوب کرد.

بکارگیری افرادی نظیر صدیقی و ظریفیان به عنوان مشاور نیز از دیگر اقدامات وزیر در این راستا می باشد.



بازگشت دانشجویان مساله دار

پنهان کاری مسئولان وزارت علوم و عدم انتشار اسامی افرادی که مجددا به دانشگاهها بازگشتند سبب شد تا آمار دقیقی از این افراد در دست نباشد ولی بررسی ها نشان می دهد متاسفانه مسئولان وزارت علوم بدون در نظر گرفتن سوابق عملکرد دانشجویان محروم از تحصیل و شاید بتوان اظهار داشت با رویکردی سیاسی اقدام به پذیرش افرادی کردند که عناد و دشمنی آن ها بارز و آشکار است. در ادامه به تعدادی از این افراد که مشخصات آنان از منابع مختلف به غیر از وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری بدست آمده است اشاره می شود:

امیر حسین. ا: دانشجوی دانشگاه صنعتی امیر کبیر و فعال در فتنه سال ۸۸ که در تحریک دانشجویان برای ایجاد نا آرامی نقش داشت.

فواد. ش: دانشجوی دانشگاه تهران، چپ افراطی که با اکثر دانشجویان چپ دانشگاه های تهران و امیرکبیر در ارتباط بود. سردبیر نشریه مارکسیستی" نسل سوم" ، همکاری با احزاب کمونیستی خارج کشور و انتشار مقاله و گزارشات خبری در سایت های کمونیستی، انتشار جزوه های آموزشی سوسیالیسم، احضار به دلیل اقدام به برنامه ریزی جهت برگزاری تجمعات غیر قانونی، تهیه و پخش بیانیه در دانشگاههای تهران در راستای ایجاد التهاب و تنش، وی همچنین سابقه زندان به دلیل ارتباط نامشروع دارد.

حمید. ص: عضو حلقه اصلی فعالین دانشجویی هوادار فتنه در دانشگاه علم و صنعت که در ایجاد ناآرامی در این دانشگاه نقش داشت.

جواد. س: وی از فعالین رادیکال انجمن دانشکده ادبیات دانشگاه تهران بود و تلاش هایی را در راستای ایجاد ناآرامی در این دانشگاه انجام داده.

حمید. م: دانشجوی چپ دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران که دارای پرونده های فساد اخلاقی است.

مجید. ش: دانشجوی رادیکال و عضو انجمن منحله دانشگاه امیر کبیر بود که در ایجاد بی نظمی و ناآرامی در این دانشگاه نقش داشت.

بزرگمهر. ب: وی از مرتبطین با عوامل بیگانه در خارج از کشور است.

علی. پ: تبانی به قصد برهم زدن نظم دانشگاه و از عوامل دخیل در ناآرامی های دانشگاه

راضیه. ج: این فرد سابقه ارتباط با منافقین و انتشار افکار آنان در بین دانشجویان را دارد.

محمد. ص: فعال سیاسی، از فعالان فتنه ۸۸ و سرخط فعالان ستاد کروبی برای ایجاد ناآرامی در دانشگاه بود.

افشین. ح: وی دارای سابقه بازداشت و حضور در اغتشاشات روز عاشورای سال ۸۸ و تجمع و تبانی علیه نظم دانشگاه است.

شقایق. ح: این فرد فعالیت های متعدی برای ایجاد نا آرامی در دانشگاه داشت.

رضا. ع: از فعالین برای ایجاد ناآرامی دانشگاه مازندران و دارای سابقه بازداشت است.

کاملیا. ک: فعال سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی که در راستای تحریک دانشجویان برای ایجاد ناآرامی تلاش زیادی انجام داد.

سارا. م: فعال سیاسی و عامل ایجاد بی نظمی در دانشگاه که با قرار وثیقه آزاد شد.

حامد. م: وی فعال سیاسی و مرتبط با انجمن منحله دانشگاه امیرکبیر بود و عامل ایجاد بی نظمی در دانشگاه بود.

بابک. م: وی از جمله افرادی است که با عوامل ایجاد نا ارامی ارتباط دارد.

روزبه. آ: دانشجوی چپ؛ وی سابقه نگارش مقالات کمونیستی دارد و از عوامل ایجاد نا آرامی و بی نظمی در دانشگاه است.

عابد. ت: دانشجوی چپ رادیکال دانشگاه امیرکبیر که سابقه زندان دارد. وی با جریانهای مارکسیستی خارج از کشور ارتباط داشته و به عنوان لیدر این جریان در برپایی تجمعات اعتراضی در دانشگاه امیرکبیر نقش موثری ایفا کرد. نامبرده همچنین در تجمعات خارج دانشگاه از جمله اعتراضات کارگران شرکت واحد و… حضوری فعال داشت.

بابک. ز: عضو انجمن منحله امیرکبیر است. وی در نشریات دانشجویی مساله دار فعالیت داشته و در تجمعات اعتراضی در دانشگاه امیرکبیر حضوری فعال و نقشی موثر داشته است. نامبرده سابقه شرب خمر و مصرف و توزیع قرصهای روانگردان را دارد. گفتنی است وی در تجمع غیر قانونی ۱۶ آذر سال جاری که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد حضور داشته و در تحریک و خط دهی دانشجویان نقش موثری داشته است.

سینا. ص: وی عضو انجمن منحله دانشگاه امیرکبیر بوده و نقش موثری در تجمعات اعتراضی دانشگاه ها داشته است.

علی. ص: از اعضای انجمن منحله دانشگاه امیرکبیر و فعال در تجمعات و برنامه های اعتراضی که در دانشگاهها برگزار می شد.

احسان الدین. م: فعال فتنه ۸۸، حضور در اغتشاشات روز عاشورا، ۲۵ خرداد، روز قدس، درگیریهای دانشگاه امیرکبیر و ارسال پیامک برای تحریک دیگران جهت حضور در اغتشاشات، اخلال در نظم و آسایش عمومی که به جریمه نقدی تبدیل شد.

امین. م: دانشجوی دانشگاه شریف، شرکت در تجمع غیر قانونی ۲۵ بهمن ۸۹، اخلال در نظم و آسایش عمومی، حضور در تجمعات غیر قانوننی ۱۶ آذر سال ۸۸ در دانشگاه شریف، حضور در تجمعات اعتراضی در دانشگاه و ایجاد درگیری، اقدام به شعار دهی بر علیه نظام در ۲۴ بهمن سال ۸۹ به دعوت سران فتنه. ارتباط با عوامل بیگانه نیز از دیگر اقداماتی است که نامبرده انجام داده است.

سیامک. م: تلاش برای ایجاد ناآرامی در دانشگاه با سو استفاده از احساسات برخی دانشجویان

روزبه. م: از دانشجویان چپ. وی سردبیر نشریه توقیف شده" آلترناتیو" (مروج تفکرات چپ) بوده است.

جلال. ح: وی تلاش های زیادی در جهت ایجاد نا آرامی و بی نظمی در دانشگاه داشت.

در پایان لازم به ذکر است که شبکه اطلاع رسانی دانا بسیاری از جرایم و اتهاماتی را که متوجه دانشجویان فوق الذکر است را به دلیل برخی معذوریت ها نمی تواند منتشر کند.

البته پیش از این هم شبکه اطلاع رسانی دانا در گزارش جداگانه ای با عنوان بازگشت چراغ خاموش دانشجونماها با چراغ سبز وزارت علوم/بازگشت یک دانشجو با ۲۰ مورد شکایت اخلاقی

نسبت به حضور دوباره دانشجویان مسئله دار در دانشگاه هشدار داده بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات