با وجود اینکه زمانی نزدیک به دو سال برای انتخابات مجلس دهم باقی مانده است اما حساسیت ها بر این انتخابات از آن جهت که اصلاح طلبان علاقه زیادی برای فتح صندلی های پارلمان نشان می دهند، از همین حالا خود را نشان می دهد.

به گزارش افکارنیوز ، اصلاح طلب ها برای در اختیار گرفتن مجلس دهم خیز برداشته اند. آن ها معتقدند باید مجلس را برای هماهنگ شدن با دولت در اختیار بگیرند.

محمدرضا عارف راه خود را از بنیاد باران جدا کرده و به دنبال تشکیل حزبی برای انتخابات مجلس دهم است.

وی با بیان اینکه در حال ارزیابی شرایط کشور و گروه های سیاسی و تشکل ها هستیم گفته است فعالیت برای حضور در انتخابات مجلس دهم را در حد راهبردها آغاز کردیم و در حال کار هستیم.

معاون اول رئیس جمهور پیشین کشور که از به عنوان یکی از عوامل پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری یاد می شود گفته است که معتقدیم همه گروه های سیاسی باید از الان کار انتخاباتی را آغاز کنند تا انتخاباتی پرشور در حد انتخابات ریاست جمهوری و یا با مشارکتی بالاتر داشته باشیم.

در همین اثنا سخنان سعید حجاریان تئوریسین جناح اصلاح طلب گفته است «من معتقدم باید مجلس دهم شبیه مجلس پنجم شود یعنی اقلیت قوی و تأثیرگذار از اصلاح طلبان وارد مجلس شوند و با توجه به شرایط موجود، چنین چیزی قابل قبول و راضی کننده خواهد بود. در مجلس پنجم، کارگزاران فراکسیونی قوی بودند. به نظر من حضور آقای ناطق نوری در مجلس بعدی بسیار مؤثر خواهد بود و من از حضور چنین نیروهایی در مجلس بعدی استقبال می کنم»

"

محمدرضا عارف بعد از امضای دفتر یادبود ماندلا گفته بود که فعالیت برای حضور در انتخابات مجلس دهم را آغاز کرده است


حضور حامیان احمدی نژاد
طیف احمدی نژاد که در انتخابات ریاست جمهوری نامزدشان تایید صلاحیت نشد و در انتخابات شوراهای شهر با اقبال مردم روبرو نشدند حالا جلساتی جسته و گریخته برگزار می کنند. محمدرضا میرتاج الدینی معاون سابق احمدی نژاد در گفت وگو با مهر درباره جلسات احمدی نژاد با برخی وزیران و معاونانش گفته که  این جلسات تشکیلاتی نیست و مرسوم بوده که روسای دولت ها بعد از اتمام دولت ارتباطشان با وزیران و معاونان را حفظ می کنند.

"

در جلسات احمدی نژاد با همراهان و وزیران خود نیم نگاهی به انتخابات مجلس دهم وجود دارد

جلسات اصولگرایان
ظاهرا پایه جلساتی برای وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس هم گذاشته شده است.   این جلسات با حضور افرادی از دولت سابق، مجلس، روحانیت و چهره هایی از طیف های مختلف اصولگرایان برگزار می شود. اگرچه معمولا تاریخ نشان داده است این جلسات نهایتا به یک خروجی واحد منجر نمی شود.

چنانچه در انتخابات مجلس نهم این اتفاق افتاد و آیت الله محمدرضا مهدوی کنی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز به گلایه درباره آن انتخابات گفت که می خواستیم اصولگرایان را یکی کنیم و اما ۱۳ تا شدند. با این وجود هنوز مشخص نیست که جلسات اخیر با محوریت چه کسی یا چه کسانی برگزار می شود. آنچه مسلم است اینکه محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق به این جلسات راه پیدا نکرده و یا اینکه به خواست خود حضور پیدا نمی کند.

"

در گفت وگوی اخیر آیت الله مصباح یزدی با نشریه  ۹ دی از کم تحرکی جبهه پایداری انتقاد شده است


حرکت چراغ خاموش پایداری ها
جبهه پایداری ها در انتخابات مجلس نهم راه خود را از اصولگرایان دیگر جدا کردند. در تهران اقبال زیادی به آنان نشد. گلایه آیت الله مهدوی کنی هم تا حدودی از این طیف بود که به افتراق بین اصولگرایان دامن زد. شهریورماه امسال امیرحسین قاضی زاده هاشمی سخنگوی این جبهه گفته بود که هنوز برای انتخابات مجلس دهم زود است تصمیم گیری شود اما گفت وگوی اخیری که آیت الله مصباح یزدی پدر معنوی این جبهه داشت از تمایل این جبهه برای افزایش تحرکات حکایت می کرد.

آنجا که مصاحبه کننده از آیت الله مصباح یزدی می پرسد که «دوستداران این جریان یک انتقادی به جبهه پایداری مطرح می کنند که چرا این جبهه کم تحرک است. یعنی انتخابات که تمام شد دیگر تحرکی ندارد حالا شاید پشت پرده جلسات دارند ولی ظهور و بروز علنی ندارد»   و آیت الله مصباح یزدی جواب می دهد به نظرم این کم لطفی است. یعنی گروه های دیگر خیلی فعال ترند؟ گروه هایی که این همه امکانات مادی و اجتماعی دارند، از جاهای دیگری کمک می گیرند، و در مجلس موقعیت دارند، یعنی آنها بیشتر کار کرده اند؟

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات