رئیس سازمان انرژی اتمی در اصفهان خبر داد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به ساخت نسل جدید سانتریفیوژها، گفت: در حال حاضر ۱۹ هزار سانتریفیوژ در کشور وجود دارد و نسل جدید سانتریفیوژهای کشور نیز در حال ساخت است.

به گزارش افکارنیوز ، علی اکبر صالحی در حاشیه مراسم اختتامیه کنفرانس چرخه سوخت و مواد هسته ای ایران که در اصفهان برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت های ایران در عرصه هسته ای اظهار کرد: باید بگوئیم در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که در مسئله چرخه سوخت قابلیت های بسیاری داشته و از اکتشاف تا تبدیل کانه آرائی و تولید سوخت هسته ای قابلیت های بسیاری دارد.

وی به ساخت نسل جدید سانتریفیوژها در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۹ هزار سانتریفیوژ در کشور وجود دارد و نسل جدید سانتریفیوژهای کشور نیز در حال ساخت است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان ضرورت انجام تست های مختلف بر روی این سانتریفیوژها تصریح کرد: ما باید پیش از تولید انبوه نسل جدید سانتریفیوژهای کشور، تمامی تست ها را روی آن ها انجام دهیم و پس از آن به مرحله تولید انبوه برسیم.

وی با بیان اینکه اساس کار ما در بحث هسته ای، توجه به کیفیت است، خاطرنشان کرد: ایران در زمینه مسائل هسته ای به دستاوردهای قابل توجهی رسیده و در این زمینه اساس کار ما بهره وری و افزایش تولید بوده و باید در کنار آن، هزینه ها را نیز پائین بیاوریم.

صالحی با اشاره به ضرورت احداث بیمارستان فوق تخصصی هسته ای در کشور گفت: بیمارستان فوق تخصصی هسته ای برای مداوای بیماری های صعب العلاج همچون سرطان در کشور با تمامی تجهیزات مدرن در آینده ای ساخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش هایی برای ایجاد مقدمات ساخت این بیمارستان انجام شده و امیدوارم که با همکاری بخش خصوصی، این بیمارستان در ۵ سال آینده به بهره برداری برسد.

 نخستین کنفرانس دوسالانه چرخه سوخت و مواد هسته ای عصر امروز با حضور متخصصان کشور در اصفهان به کار خود پایان داد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات