مصباحی مقدم

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه عده ای می خواهند مجددا بلبشوی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی راه بیندازند، از رئیس جمهور خواست قویاً با اینگونه مسائل برخورد کند.

به گزارش افکارنیوز ، غلام مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز شامگاه پنجشنبه در مراسم دهه آخر صفر که به همت حزب موتلفه اسلامی برگزار شد با بیان اینکه امروز در جامعه ما گروه هایی وجود دارند که سخنان و مواضع آنان دارای نفاق است گفت: منافقان فقط به گروهک رجبی ختم نمی شود چرا که منافقان نفاق خود را آشکار و به بغی مبدل می کنند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: گروهک رجبی تا دیروز از پیشتازان مبارزه با آمریکا بودند اما امروز به آمریکا و رژیم صهیونیستی پناه بردند و نشان دادند که همواره دروغ می گویند چرا که آنان جیره خوار آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند.

مصباحی مقدم تصریح کرد: ایالت متحده آمریکا که مدعی دموکراسی و حقوق بشر است چگونه به گروهکی که دستش به خون ۱۳ هزار انسان آلوده است پناه می دهد و از آنها حمایت می کند؛ منافقین امروز به سنای آمریکا می روند و با آنان ارتباط نزدیک دارند بنابراین بی دلیل نیست که سناتور های آمریکایی در مورد مذاکرات ایران با ۱+۵ سرسختی از خود نشان می دهند و دست به تحریم های بیشتر می زنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از عملکرد دولت اصلاحات پرداخت و گفت: در دولت اصلاحات عده ای قرآن را زیر سوال می بردند و می گفتند قرآن کلام خدا نیست بلکه کلام پیغمبر است.

مصباحی مقدم معتقد است که ضرورت حجاب در جامعه، امام راحل (ره) و عظیمت روز عاشورا و استقلال به عنوان شعار انقلاب اسلامی در دولت اصلاحات زیر سوال رفت.

وی افزود: ضرورت سازش از مواضع ضعف مقابل مستکبران برای ایجاد فشار به جمهوری اسلامی از مواردی بود که اصلاح طلبان در ۸ سال دولت خود آن را تعقیب می کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دوران اصلاحات گفته می شد که باید با رژیم صهیونیستی کنار آمد و ما هنوز سخن یکی از بزرگان اصلاحات را که امروز بعد از مدت ها صدایش شنیده می شود را فراموش نکرده ایم که می گفت ما در مورد قضیه فلسطین کاسه داغ تر از آش شده ایم چرا که فلسطینی ها خودشان به دنبال سازشند اما ما این را قبول نداریم بنابراین معتقدم اظهار اینگونه سخنان نیز زمینه شعار «نه غزه و نه لبنان» را فراهم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لیدر اصلاحات می گفت ما قرائت مختلف از اسلام داریم اظهار داشت: لیدر اصلاحات قبل از اینکه رئیس جمهور شود چنین اظهاراتی را در جلسه ای بیان کرد که بنده بلافاصله به او گفتم اسلام یعنی اسلام امام بنابراین امروز آنان خیال می کنند ما مسائلی را که زیر چتر دولت اصلاحات اتفاق افتاد را فراموش کرده ایم.

مصباحی مقدم لیبرالیسم فرهنگی، اباحی گری و تکثر گرایی دینی را از اهداف موردنظر دولت اصلاحات دانست و آن دوران را دوران تلخی برشمرد.

وی اضافه کرد: اصلاحات نه تنها از افکاری که در دولت خود مطرح شد انتقاد نکرد بلکه به این سخن بسنده کرد که برخی ها تندروی می کنند و این به معنای این است که اظهار اینگونه سخنان زود است و باید شرایطش فراهم شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: افکار و مواضع اصلاحاتی ها پس از اتمام دوران اصلاحات فروکش و شخصیت های آن در لاک خود فرو رفتند اما بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و روی کار آمدن آقای روحانی دو مسئله جان گرفته و به میدان آمدند.

مصباحی مقدم همچنین معتقد است که مطبوعات و رسانه های مجازی اصلاح طلب به اساس تشیع حمله می کنند.

وی در همین زمینه به یادداشت موهن روزنامه بهار در مورد واقعه غدیر اشاره و تصریح کرد: اصلاح طلبان با ضروری ترین مسئله تشیع معارضه می کردند البته آن نویسنده دستگیر شد اما یکی از آقایانی که امروز دارای مسئولیت عالی در کشور است می گوید که این روزنامه را نباید تعطیل می کردند و به تعطیل شدن این روزنامه رای نداد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: برخی ها حجاب را امری شخصی تلقی می کنند و می گویند بعد اجتماعی آن ضرورت ندارد البته این افراد در همین راستا خوانندگی زن را برای مرد ها تجویز می کنند.

مصباحی مقدم با طرح این پرسش که آیا مسائل و گرفتاری های کشور مسائلی که برخی از آقایان مطرح می کنند است گفت: مشکل امروز کشور ما اقتصاد و مدیریت است بنابراین از مدیریت جدید اجرایی کشور انتظار داریم جلوی این مسائل را بگیرد چرا که انتظارات مردم مسائل مادی و معیشت است.

وی با تاکید بر اینکه به طور جد معتقدم که آقای روحانی با مواضع اینگونه افراد هماهنگی ندارد اظهار کرد: این اظهارات جنبه تست دارد و می خواهند جامعه را بسنجند که اگر واکنشی به دنبال داشت مواضع خود را تعدیل و اگر خیر، قوی تر و محکم تر ارزش ها را زیر سوال قرار دهند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: این اظهارات نشان بارز نفاق است و باید با این گروه منافق برخورد مناسب صورت گیرد البته ما نمی گوییم حق حیات از اینها گرفته و یا قلع و قمع شوند بلکه می گوییم اینها سر جای خود بنشینند و ارزش های انقلاب، اسلام و شیعه را زیر سوال نبرند.

مصباحی مقدم در ادامه سخنان خود به اظهارات اخیر سعید حجاریان مبنی بر انحلال مجلس توسط دولت اشاره و انتقاد کرد: آقای تئوریسین گفته است که یک مجلس فرمایشی سر کار بیاید و نمایندگان هرچه رئیس جمهور بگوید بگویند بله قربان!

مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه استقلال مجلس امری مهم است خاطرنشان کرد: مجلسی که به وسیله رئیس جمهور منحل و نمایندگانی هماهنگ با دولت به پارلمان راه یابند استقلال ندارد.

وی تاکید کرد: از آقای رئیس جمهور می خواهم که قویا جلوی این مسائل را بگیرد چرا که این کارها نشان از این دارند که این افراد می خواهند مجددا بلبشوی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را تشدید کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات