رییس جمعیت اسلامی وکلای دادگستری ایران (جاودان) گفت: آمادگی خود را اعلام می کنیم که با همکاری وزارت خارجه و کارشناسان حقوقی و سیاسی، زمینه تجهیز و تحلیل توافقنامه ژنو در کشور فراهم شود.

به گزارش افکارنیوز ، اباذر محبی اظهار کرد: طی ماه های اخیر مذاکرات هسته ای ایران با ۱+۵ در فضای جدیدی در دولت جدید ادامه پیدا کرده و در نهایت منجر به توافقنامه ای به نام «اقدام مشترک» شده است.

وی با بیان این که «توافقنامه ژنو و توافقنامه های بعدی آن، دارای آثار و ابعاد حقوقی هستند» گفت: انتظار می رود که برای غنی تر شدن هرچه بیشتر محتوای مذاکرات و تجهیز ذهنی تیم مذاکره کننده از پتانسیل حقوقی و سیاسی مملکت که در مجامع حقوقی و دانشگاهی حضور دارند، استفاده کنیم تا برای حمایت و پشتوانه از تیم مذاکره کننده وارد صحنه شوند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: در حال حاضر با دشمن درگیر نبرد سیاسی و دیپلماتیک هستیم و همانطور که در عرصه نبرد نظامی و جنگ، تمام قوا و اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری به حمایت رزمندگان پرداختند، باید تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی را به سان رزمندگانی بدانیم که در خط مقدم این نبرد دیپلماتیک هستند؛ بنابراین وظیفه دانشگاه ها و مجامع حقوقی کشور است که به حمایت و تجهیز مادی و معنوی تیم مذاکره کننده بپردازند.

محبی افزود: انتظار می رود دانشگاه ها و نهادهایی مانند قوه قضاییه و کانون های وکلا با همکاری و مشارکت تیم مذاکره کننده و کارشناسان وزارت خارجه به تجزیه و تحلیل ابعاد حقوقی و آثاری که از توافقنامه ژنو می توان استفاده کرد بپردازند تا هم ابعاد مختلف این توافقنامه آشکارتر شود و هم کسانی که از نزدیک درگیر مذاکره هستند با شنیدن نظرات و برداشت های مختلفی که از محتوای این توافقنامه می شود، تیم مذاکره کننده را برای ادامه مسیر تجهیز کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات