حدادعادل گفت: توصیه من به کسانی که امروز فرصتی برای مدیریت پیدا کرده اند این است که مراقب باشند اگر دوباره در مسیر فتنه قرار بگیرند این ملت ۹ دی های دیگری هم خواهد آفرید.

به گزارش افکارنیوز ، برنامه «دیروز، امروز، فردا» امشب با حضور غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان از اعضای بیت امام (ره) با موضوع «حماسه نه دی و عبرت های آن» از شبکه سوم سیما پخش شد.

حدادعادل در بخش ابتدایی برنامه گفت: شکی نیست که همه دلسوزان کشور و علاقمندان به انقلاب خواهان وحدت مردم هستند، کشور از صف آرایی عده ای در مقابل عده ای دیگر سودی نمی برد، هر اقدامی در جهت رفع اختلاف و در مسیر وحدت اقدام پسندیده ای است اما وحدت بدون واکاوی حوادث گذشته، معلوم نیست موفق باشد و شاید به شکست بیانجامد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: اگر حوادث سال ۸۸ را تحلیل و ریشه یابی نکنیم و با عبارت های احساسی و عاطفی داستان را تمام کنیم، معلوم نیست کار درستی کرده باشیم. آیا چیزی که در سال ۸۸ اتفاق افتاد یک سوءتفاهم بوده که باید فراموش شود؟ بنده چنین اعتقادی ندارم. اگر موضع گیری ها، بیانیه ها، مصاحبه با بیگانگان، موضع گیری بیگانگان نسبت به اتفاقات کشور و… را بررسی کنیم می بینیم جفای بزرگی به کشور و انقلاب شده است.

وی ادامه داد: چه تضمینی هست که دوباره فردا این اتفاقات تکرار نشود؟ ما مایلیم این اتفاقات تکرار نشود و هر کاری که می شود باید در این مسیر انجام شود. یکی از راه های جلوگیری از تکرار این اتفاقات این است که مقصر مشخص شود.

حجت الاسلام رحیمیان هم در ابتدای برنامه گفت: منظور از وحدت چیست و با کیست؟ اگر مساله مردم است، مردم وحدت خود را در روز نه دی ۸۸ به نمایش گذاشتند. جمعیتی که روز نه دی آمدند فقط منحصر به یک جناح خاص سیاسی نبود و همه مردم حضور داشتند. بسیاری از افراد را در متن راهپیمایی دیدم که به آن دو کاندیدا رای داده بودند. این وحدت همچنان برقرار است. جامعه ما در عرصه های مختلف وحدت خود را حول محور نظام، انقلاب و ولایت همواره نشان داده است. این وحدت الان هم وجود دارد و باید از آن صیانت کرد.

وی افزود: جریانی که در خدمت یا هماهنگ با دشمنان کینه توز اسلام حرکتی را انجام دادند که در جهت براندازی نظام بود و منشاء آثار بسیار بدی برای اسلام و انقلاب بود. پاسخگوی خون های ریخته شده کیست؟ پاسخگوی آبروی ریخته شده نظام کیست؟ سیدحسن نصرالله نقل می کرد که در ایام اوج گیری فتنه میلیون ها نفر در جهان اسلام مضطرب و نگران بودند، این ها مردم را فریب دادند اما مردم بعد از چندی بیدار شدند و به صفوف فشرده ده ها میلیونی نه دی پیوستند و آنچه باقی ماند ضد انقلاب ها، بهایی ها، ساواکی ها و… و چند هزارنفری که با ساز رسانه های غربی و حمایت آقایان رقصیدند، آیا این افراد قابل بخشش هستند؟

وی ادامه داد: بخش بزرگی از افرادی که در آن ایام دستگیر شدند، به هیچ کس رای نداده بودند و برای هدف دیگری آمده بودند. آیا این ها قابل بخشش هستند؟ در حالی که همچنان پای مواضع خود ایستاده اند و با دشمنان کینه توز اسلام حرف و عمل می کنند. من فکر نمی کنم بخش اعظمی از کسانی که به این آقایان رای دادند موافق چنین بخششی باشند.

حدادعادل در بخش دیگری از این برنامه تلویزیونی اظهارداشت: صدا و سیما برای بازخوانی و واکاوی پرونده فتنه باید یک سریال حداقل ۲۶ قسمتی بسازد، از روز انتخابات که ۲۲ خرداد ۸۸ بود تا نه دی اتفاقات زیادی افتاد، مردمی که با حد نصاب بالا در انتخابات شرکت کرده بودند، از همان ظهر روز رای گیری نغمه تقلب در انتخابات را شنیدند. عصر روز جمعه و دو ساعت مانده به پایان رای گیری عده ای برای تظاهرات جلوی وزارت کشور جمع شده بودند. هنوز انتخابات تمام نشده بود که یکی از کاندیداها خبرنگاران خارجی را دعوت کرد و گفت من با رای بالا انتخاب شده ام.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: از صبح روز بعد هم فشار برای ابطال آراء بالا گرفت و مردم برای انجام راهپیمایی به خیابان ها دعوت شدند. من فکر می کنم اگر حوادث ۳۵ سال انقلاب تا امروز را مرور کنیم می بینیم هیچ جفایی بدتر از تهمت تقلب وجود نداشته است، نظامی که بر اساس دیانت و صداقت به وجود آمده و براساس دین استوار شده، دشمنان زیادی دارد، تمام حکومت های فاسد اطراف ما که نوکران آمریکایی ها هستند چقدر از این هدیه ای که به آنها تقدیم شد خوشحال شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: آدم هایی که با اصل نظام مخالف بودند و انتخابات را قبول نداشتند و رای هم نداده بودند شعار نوشتند که رای ما را پس دهید.

حدادعادل ادامه داد: اول صحبت از اختلاف نظر دو نفر بود که این طبیعی بود. بعضی ها هم در مناظره ها حرف های بدی زدند که پسندیده نبود اما بعد از انتخابات کم کم معلوم شد مساله این حرف ها نیست؛ هرچه جلوتر آمدند شعارهای مخالف با اصل نظام بیشتر شد. در روز قدس یک عده آمدند و به بهانه انتخابات در میدان هفت تیر تهران یک بطری آب به دست گرفتند و شعار دادند نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران؛ کمی جلوتر و در ۱۳ آبان بیانیه ای صادر شد که در آن هیچ اشاره ای به آمریکا و جنایت هایش نسبت به ملت ایران نشد و حتی از تسخیر لانه جاسوسی هم در این بیانیه اسمی برده نشد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری یادآور شد: در روز ۱۶ آذر یک عده به عکس امام بی احترامی کردند. در عاشورای همان سال عده ای به خیابان ها آمدند و شعارهای عجیب و غریب دادند و خیمه های عزاداری را آتش زدند و… بعد هم یک کسی پیدا شد و گفت این ها مردم خداجو بودند، اگر این افراد برای عزاداری آمدند که کسی با آنها کاری نداشت، چی شد که مردم به خیابان آمدند؟ نه دی انفجار خشم مردم و ترکیدن بغض مردم بود.

وی ادامه داد: نه دی لبریز شدن کاسه صبر مردم بود. مردم از ۲۲ خرداد تا ۹ دی شاهد اتفاقات مختلف بودند و بالاخره چیزی که صبر مردم را تمام کرد این بود که مردم دیدند این ها به سراغ عاشورا و نهضت امام حسین (ع) رفته اند و می خواهند عاشورا را به وسیله ای برای رسیدن به اهداف خود تبدیل کنند.

حجت الاسلام رحیمیان هم در ادامه برنامه گفت: ۹ دی محصول یک فرآیند بود که در این فرآیند میزان بصیرت و آگاهی مردم به شدت افزایش پیدا کرد. در ۹ دی بخش عمده افراد حاضر در صحنه نسل سوم و چهارم انقلاب بودند که زمان امام را هم درک نکرده بودند و به یکباره چشمشان باز شد. در درون فتنه ها رویش ها و ارتقای بصیرت مردم وجود دارد.

وی اظهار داشت: آقایان گفتند تقلب، اما تا آخر این ها مشت بسته خود را برای کوبیدن بر سر نظام نگه داشتند اما مردم خالی بودن مشت آن ها را فهمیدند. آن ها گفتند تقلب اما دیدند که این موضوع قابل اثبات نیست و گفتند تخلف، بخش اعظمی از کسانی که به این آقایان رای دادند روز ۹ دی آمدند، امام فرمودند میزان حال فعلی افراد است و مردم این مطلب را به درستی دریافت کردند.

رحیمیان همچنین گفت: در روزها و هفته های اول دوستان ما در جهان نگران شدند و دلشان لرزید چون حس کردند بزرگترین پشتوانه ملت های مسلمان و آزاده در حال از دست رفتن است اما با ۹ دی صد برابر نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران و قوام آن و همچنین نقش ولایت فقیه برای بقای نظام معتمدتر شدند. بنای نظام جذب حداکثری و دفع حداقلی است. اگر این فرایند در ماجرای سال ۸۸ طی نشده بود و خطبه ها و تلاش های مختلف صورت نمی گرفت، امروز چنین دستاوردی وجود نداشت.

وی افزود: عملکرد زشت و منفی آن طرف و رفتار هوشمندانه و الهی این طرف زیر سایه مقام ولایت به این منجر شد که دنیا به قوام و منطقی بودن نظام پی برد و هم به پوچی جریان مخالف.

حدادعادل هم در بخش دیگری از «دیروز، امروز، فردا» گفت: فکر می کنم برنامه ریزی وسیعی از مدت ها قبل از انتخابات شده بود که در ایران اتفاقی نظیر انقلاب های مخملی بعضی کشورها مثل اوکراین به وجود بیاید، وقتی در اوکراین این انقلاب مخملی به وجود آمد برخی از روزنامه های اصلاح طلب از این بابت خیلی خوشحال بودند و با ساز آمریکایی ها کوک می شدند و می رقصیدند، این ها برای انتخابات ایران برنامه ریزی کرده بودند و رنگ سبز را هم تجویز کرده بودند و با شعار تقلب خواهان ابطال انتخابات شدند و مردم را به خیابان ها آوردند تا کودتای نرمی که در کشورهای دیگر به وقوع پیوست، در ایران هم اجرایی شود اما این اتفاق در ایران نیفتاد.

وی افزود: بلافاصله بعد از ناکامی در هدایت این فتنه، آنها به سراغ تشدید تحریم ها رفتند. تشدید تحریم ها از روزی شروع شد که آمریکایی ها و صهیونیست ها و غربی ها متوجه شدند این فتنه و این طراحی عقیم مانده و کارآیی ندارد. الان هم می بینید که هیات پارلمانی به ایران می آید و دزدکی با اصلاح طلبان موثر در فتنه و مجرم و زندانی ملاقات می کنند و وقتی به کشور خود بازمی گردند می گویند بزرگترین دستاورد این سفر ملاقات با این دو نفر بوده است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: همین الان هم برخی از اظهار نظرهای برخی سیاسیون که می گویند باید غنیمت بشماریم و… هم حکایت از این دارد که بعد از فتنه آنها برنامه دیگری را طراحی کرده اند. این یعنی خط دشمنی همیشه هست و باید هوشیار بود.

حجت الاسلام رحیمیان هم در ادامه این برنامه تلویزیونی گفت: چیزی که از امام (ره) دریافتیم این بود که نگاه امام به مسائل و امور از منظر قرآن بود، مادامی که بخواهیم روی پای خود بایسیتم و اسلام ناب و راه آن را ادامه دهیم، دشمن هرگز دست از کینه توزی با ما برنمی دارد. خواصی که اهل قرآن هستند این موضوع را به صورت عینی ثابت شده می دانند. قرآن می گوید سرسخت ترین دشمن مومنان از یهود هستند. دشمنی این ها از مناظر مختلف قابل مشاهده است و اظهارات مقامات رسمی آنها هم نشانگر این مساله است. آن ها به چیزی جز تسلیم محض شدن ما راضی نیستند.

وی ادامه داد: همه مواضع امام منطبق با قرآن بود. مساله روشن است. خواص ما اگر پیروی این امام هستند می دانند که چطور باید برخورد کنیم. خواص امروز نقش بسیار حساسی دارند ما در پیچ و لیلةالقدر تاریخ بشریت و اسلام قرار داریم. در یک جبهه دشمنان به چیزی کمتر از نابودی اسلام ناب قانع نیستند و از نگاه امام ما هم به چیزی کمتر از نابودی اسرائیل و اضمهلال آمریکا و غرب راضی نیستیم. من از کسانی که خود را جزو مدعیان انحصاری امام تعجب می کنم که در مقابل این مواضع صریح امام چه جوابی دارند.

حدادعادل هم در بخش دیگری از «دیروز، امروز، فردا» اظهارداشت: فکر می کنم مردم با حماسه ۹ دی حکم خود را در مورد سران فتنه داده اند و به سینه عاملان فتنه دست رد زدند، من فکر می کنم بهتر است به جای اینکه بنده نقش قاضی را ایفا کنم و حکم کنم یک مقدار برای کسانی که شاید هنوز هم در این خیالات هستند و از من و امثال من دلخوشی ندارند راحت صحبت کنیم و بگوییم بیایید و ببینید کدام یک از حرف های ما غیر منطقی است؟ فتنه سال ۸۸ برای همه یک امتحان همه جانبه و بزرگ بود، اول برای کسانی که در انتخابات دم از قانون گرایی می زدند و طرف مقابل را متهم به دروغ گویی می کردند، این افراد بعد از انتخابات قانون را زیر پاگذاشتند و تهمت تقلب هم بزرگترین دروغی بود که گفتند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: این اتفاقات امتحان بزرگی هم برای کسانی بود که می گفتند ما یار غار امام (ره) بودیم که یا سکوت کردند و یا با فتنه همراهی کردند که امتحان خود را دادند و به عنوان خواص بی بصیرت مشهور شدند و همچنین برای خواصی که در ایام فتنه سکوت کردند و بعد از آن شروع به صحبت پراکنی کردند.

حدادعادل افزود: همچنین این فتنه برای رهبری هم یک امتحان بود که ایشان عطوفت خود را نشان داد و با نصیحت و خواهش کار را جلو برد اما در عین حال گفت قانون فصل الخطاب است، ایشان در مقابل تهمت هایی که در مورد دیکتاتوری می زدند گفتند دیکتاتوری با خروج از مسیر قانون به وجود می آید. رهبری در این امتحان صلابت خودشان و همچنین اعتقاد خود را برای حفظ انقلاب نشان دادند.

حدادعادل اظهار داشت: مردم در این امتحان نمره بیست گرفتند و گول تبلیغات خارجی ها را نخوردند. مردم دیدند عده ای دم از امام می زنند اما در مقابل مشاهده کردند که خارجی ها همین عده را تایید می کنند. مردم این ها را فهمیدند و از آزمایش بصیرت سربلند بیرون آمدند. باید خدا را شکر کنیم که مردم مومن و با بصیرتی داریم که موفق شدند حماسه باشکوهی مثل ۹ دی را بیافرینند. توصیه من به کسانی که امروز فرصتی برای مدیریت پیدا کرده اند و در دولت جدید به برکت شعار اعتدال سر کار آمدند این است که مراقب باشند دوباره به آن مسیر و آن حرف ها کشیده نشوند و بدانند این ملت اگر مدتی ساکت بماند، دلیل بر فراموشی نیست، مردم ایران صبر می کنند اما فراموش نمی کنند؛ مواظب باشند اگر بخواهند دوباره در مسیر فتنه قرار بگیرند، این ملت ۹ دی های دیگری هم خواهد آفرید.

رحیمیان هم در پایان برنامه گفت: از صندوق وزارت کشور سازندگی اصلاحات درآمد، از صندوق اصلاحات هم دولت دهم، این ها نشانگر سلامت انتخابات است. همیشه ثابت شده رئیس جمهور در دور دوم هم رای می آورد.

وی همچنین گفت: امام (ره) با قاطعیتی که داشت و با موقعیتی که در آن زمان داشت با افراد متخلف با قاطعیت برخورد و آنها را حذف کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات