خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: آنهایی که بساط فتنه ۸۸ را در داخل فراهم کرده بودند به جای اینکه متنبه شوند، بر اشتباه و غلط خود اصرار کردند.

به گزارش افکارنیوز ، آیت الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه های امروز، در سخنانی سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) را به مسیحیان جهان تبریک گفت.

وی افزود: در دنیایی که ما امروز در آن سپری می کنیم و از زمانی که جهان اسلام و انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد و ۳۵ سال از آن گذشته، ملت ایران گرفتار شده اند و جمهوری اسلامی ایران در چنگال غرب گرفتار شده است، البته منظور بنده دنیای غرب است نه جهان مسیحیت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ملت های جهان مسیحیت باید اوضاع جهان اسلام را پیگیری و رصد کنند، گفت: ملت های جهان مسیحیت باید توجه کنند که اوضاع چگونه می گذرد و دنیای استکبار در دنیای اسلام چه کارهایی می کند. آنها دنیای اسلام را به هم ریخته اند.

آیت الله امامی کاشانی به نمونه ای از جنایات دنیای استکبار در دنیای اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: دنیای استکبار مسئله تکفیری و سلفی گری را درست کرده است. این مسئله در کشورهایی مانند سوریه و عراق دیده می شود که تکفیری ها را در نقاط مختلف دنیا پراکنده کرده و دنیای اسلام را گرفتار می کنند. اینها برای این است که دنیای اسلام را متلاطم کنند.

وی افزود: این اقدامات به این دلیل است که طلوع اسلام از ایران و جمهوری اسلامی بوده و اسلام واقعی را به ثمر رسانده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دنیای استکبار جنگ بین شیعه و سنی را در دنیای اسلام درست کرده است، خاطرنشان کرد: شیعه و سنی همواره با هم برادر و برابرند، اما این جنگ تکفیری ها نیز به دلیل این است که آنها می خواهند اسلام را خون خوار و جانی معرفی کنند و می خواهند از این طریق بین شیعه و سنی جنگ به راه بیندازند.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: امروزه دنیای اسلام گرفتار است که جهان مسیحیت باید این حکمت را از جمهوری اسلامی گوش دهد، همان طور که عیسی بن مریم فرمود باید از چراغ روشن نور گرفت.

وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی چراغ است. ما در دنیای امروز و در همه جایی که می بینیم، از روزی که جمهوری اسلامی ایران به پا شده دشمن همواره توطئه هایی را پایه ریزی کرده است.

امام جمعه موقت تهران به فتنه سال ۸۸ و نقش دنیای استکبار و غرب در رخداد این فتنه اشاره کرد و گفت: فتنه سال ۸۸ نمونه ای از توطئه های استکبار در جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: در فتنه سال ۸۸ یک جماعتی در جهالتی بودند که استکبار نیز پشت آنها ایستاد. عجیب است که استکبار چشم طمع داشت و دنیای غرب نیز امیدوار شد و پشت این صحنه صف آرایی کرد.

وی ادامه داد: آنهایی که این بساط را در داخل فراهم کرده بودند به جای اینکه متنبه شوند، بر اشتباه و غلط خود اصرار کردند.

امام جمعه موقت تهران از توافقنامه ژنو به عنوان یک میثاق یاد کرد و گفت: این میثاق، یک چیز خوبی از آب درآمد و آن این بود که در دنیای استکبار که همواره مطرح می کردند جمهوری اسلامی ایران درصدد ساختن سلاح اتمی است، این موضوع روشن شد و ما گفتیم که شما غلط می کنید بلکه جمهوری اسلامی درصدد دستیابی به دانش هسته ای است.

آیت الله امامی کاشانی خطاب به کشورهای غربی و دنیای استکبار، گفت: شما هیچ گاه اقتدار و عزت کشور ایران را نمی خواهید. شما می خواهید این کشور نباشد، البته اساس آن صهیونیست ها هستند.

وی در ادامه افزود: با کمال تاسف آمریکا با تمام وسعتی که دارد ۵ درصد آن یهودی هستند اما ۸۰ درصد کنگره این کشور را یهودیان تشکیل می دهند که نشان دهنده این است که ۸۰ درصد کنگره آمریکا در اختیار ۵ درصد این کشور است. البته یهودیان پاکیزه ای در جهان داریم که مقصود ما آنها نیستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آمریکا و غرب همواره عنوان می کنند که ایران موجب ناامنی است، افزود: این تحرکی که در زمینه توافق ژنو از سوی دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه انجام شد این موضوع را روشن کرد.

آیت الله امامی کاشانی در ادامه خطاب به جهان مسیحیت گفت: جهان مسیحیت باید توجه کند که اوضاع چگونه پیش می رود. البته ملت ایران مستحکم و مقتدر است و هیچگاه نمی گذارد از عزت و اقتدارش کاسته شده و همواره از حقوقش نیز کاملا دفاع می کند.

این خبر در حال تکمیل است…
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات