هاشمی رفسنجانی در سفر به کرمان اتهامات و نسبت هایی را به احمدی نژاد و سعید جلیلی ابراز داشته که تامل برانگیز است.

به گزارش افکارنیوز ، در جریان پیگیری های خبری زمزمه هایی شنیده می شود که میهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

*شنیده ایم به مناسبت اربعین حسینی فیلم مذهبی- تاریخی" روز رستاخیز" در سانسی ویژه برای دولتی ها در سینما فرهنگ به نمایش درآمده است. اسحاق جهانگیری، محمد جواد ظریف، علی اکبرصالحی، علی جنتی، حسام الدین آشنا و تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله بینندگان این فیلم بودند. بیشتر بینندگان تحت تاثیر این فیلم اشک ریختند. این فیلم که ساخته احمد رضا درویش است مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می کند. بازیگرانی از سوریه، لبنان، عراق و کویت در این فیلم بازی می کنند.

* پس از آنکه از ناطق نوری برای شرکت در یکی از جلسات اصولگرایی دعوت به عمل آمد وی در پاسخ گفته است: به نظر من جمع کردن سران اصولگرایی در یک جلسه مشکل است. از طرفی به قول پسرم من در جریان اصولگرایی تاثیر گذار نیستم و حرف شنوی از من در آن طرف بیشتر است.

* شنیده ایم به دلیل حضور اسفندیار رحیم مشایی در جلساتی که احمدی نژاد در ماه های اخیر برگزار کرده است، اکثر این جلسات به دلیل اعتراض دعوت شدگان به تعطیلی کشیده شده است. در روزهای اخیراحمدی نژاد از یکی از دوستان قدیمی اش که از دوران دفاع مقدس با وی همراه بوده، خواسته تا در جلسات وی شرکت کند اما این دوست قدیمی در اعتراض به حضور مشایی عذرخواهی کرده و گفته شما وی را به همه دوستانت ترجیح دادی و این هزینه ها را به نظام تحمیل کردی. وی همچنین گفته تا زمانی که مشایی کنار شماست ما دیگر نزد تو نخواهیم آمد.

*دیدارهای حسن روحانی با خانواده های شهدا و جانبازان تاثیر مثبتی در میان طیف های مختلف مردم داشته است. این نقطه مثبت در دیدارهای وزرا با مراجع به دفعات از سوی مراجع عظام تقلید اشاره شده است.

*ارزیابی انتصابات در ۱۷ استان کشور نشان می دهد که گرایشات سیاسی در ۱۷۶ پست مدیر کلی به این شرح بوده است: ۵۱ اصولگرا، ۷۳ اصلاح طلب، ۲۰ عضو اعتدال و توسعه و ۳۲ چهره مستقل.

*در جلسه رسانه های اصلاح طلب مصوب شده است که به هیچ وجه خبر، گزارش وتصویری درباره سالگرد حماسه ۹ دی منتشر نکنند. متاسفانه در رسانه های وابسته به دولت هم کم و بیش این خط رسانه ای مشاهده می شود. در میان اعضای کمیته های ۲۴ گانه بزرگداشت حماسه ۹ دی امسال تنها نام یک نهاد دولتی مشاهده می شود.

*در جلسه ای که با حضور آقایان نهاوندیان، آشنا، ابوطالبی، صفایی و معزی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، سخنرانان از کم کاری رسانه ها در پوشش خبر تصویب طرح حسن روحانی در سازمان ملل تحت عنوان نفی خشونت و افراطی گری انتقاد کردند و رسانه ها را متهم به کم کاری در این باره کردند. در این جلسه علاوه بر حملاتی به صدا و سیما، به رسانه های اصولگرا نیز حملاتی صورت گرفت. ارائه تصویری تاریک و سیاه از عملکرد دولت نهم و دهم فصل مشترک سخنرانان این مراسم بود.

*شنیده ایم پس از انتشار خبر برنامه ریزی جریان فتنه برای سفر محمد خاتمی به قم، این سفر با هوشمندی مراجع و علما لغو شده است. در هفته گذشته همچنین بیانیه های متعددی در قم منتشر شد و طیف های مختلف مردم اعلام کردند قم جای فتنه گران نیست و اجازه ورود آنان را به شهر قیام و حماسه نخواهیم داد.

*شنیده ایم پس از درج خبری مبنی بر برنامه ریزی جریان فتنه و اصلاحات برای سواستفاده از کنگره هم اندیشی احزاب، تغییراتی در نوع برگزاری و زمان آن صورت گرفته است. هفته گذشته" به دنبال دعوت وزارت کشور از ۴۸ حزب سیاسی برای حضور در کنگره هم اندیشی احزاب، اعضای مجمع روحانیون در صدد برآمده اند به این بهانه خود را در معرض رسانه ها قرار دهند. قرار است محمد خاتمی به عنوان رئیس شورای مرکزی مجمع و موسوی خوئینی ها به عنوان دبیر کل مجمع در این نشست شرکت کنند. "

*شنیده ایم تعدادی از وبلاگ نویسان حامی احمدی نژاد در روز اربعین در حسینیه منتظران بهار گرد هم آمده اند تا احمدی نژاد برای آنان سخن بگوید. یکی از مدیران دولت احمدی نژاد طی سخنانی گفت: " امروز مشاور رئیس جمهور توده مردم را با عنوانی چون لبو فروش و بی سواد تحقیر می کند. این جریان مبنای منزلت اجتماعی را ثروت می داند و به همین دلیل مشاور رئیس جمهور می گوید تنها کسانی حق حرف زدن دارند که خوب بپوشند، خوب بخورند و هواپیما سوار شوند. " این جلسه بیش از دو ساعت به طول انجامید. پیش از این هم اسفندیار رحیم مشایی در دیدار جمعی از دانشجویان و وبلاگ نویسان از آنها خواسته بود در فضای مجازی به صورت فعال تر و منسجم تر حضور یابند.

*حامد کرزای در سفری که به تهران داشته است گفته ما در افغانستان مجوز ۲۰۰ تلویزیون خصوصی را داده ایم اما تمام این شبکه ها در اختیار آمریکایی ها قرار گرفته و آنها در حال فرهنگ سازی برای ما هستند.

*هاشمی رفسنجانی در سفر به کرمان اتهامات و نسبت هایی را به احمدی نژاد و سعید جلیلی ابراز داشته که تامل برانگیز است. وی در یکی از فرازهای صحبت اش می گوید: " دولت قبل با فریب روستائیان، می خواست با پول یارانه ها در انتخابات پیروز شود. طی سال، دو سه برابر از روستائیان گرفته می شود و مقداری را به نام یارانه و با منت به خودشان برمی گردانند، خیلی ها گمان می کردند که اگر احمدی نژاد فردی را معرفی کند بیشترین آرا نصیب وی می شود و البته فردی را هم معرفی کردند گرچه اسمش احمدی نژاد نبود، اما از تبار او بود. بسیاری از مجلسی ها هم طرفدار او بودند، اما همین مردم و روستائیان، ما را به میدان آوردند و نتیجه درست را هم به دست آوردند، دنیا فهمید که ملت ایران به سمت تفکری پیش رفته است که می توان با آن همکاری کرد. "

*گفته می شود سفیر جدید عربستان در تهران یک سرتیپ است که دکترای حقوق هم دارد. تخصص وی امنیت اطلاعات است و سابقه دیپلماتیک در پرونده وی وجود ندارد. رئیس جمهور استوارنامه سفرا را امضا می کند.

*ادعاهای مشاور ظریف در نشست بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز که با عنوان «تبیین توافق نامه ۵+۱ در ژنو» برگزار شد با بازتاب های منفی و سکوت مقامات وزارت خارجه کشورمان همراه بوده است. علی خرم هنگام سخنرانی خود بارها تاکید کرد که تمام متن توافق نامه با رهبر انقلاب هماهنگ شده بود و رهبر معظم انقلاب پیش از موافقت نامه آن را کاملا و کلمه به کلمه تایید کردند. این در حالی بود که دانشجویان در پاسخ به صحبت های وی گفتند رهبر انقلاب یک روز پیش از مذاکرات و در دیدار با بسیجیان اعلام کرده بود که «ما البتّه در جزئیّات این مذاکرات مداخله نمی کنیم؛ یک خطوط قرمزی وجود دارد، یک حدودی وجود دارد، این حدود باید رعایت بشود؛ این را گفتیم به مسئولین و موظّفند که این حدود را رعایت کنند» .

*شنیده ایم علت استعفای اجباری دکتر شهاب اسفندیاری که دو هفته قبل با حکم محمدرضا جعفری جلوه رئیس بنیاد سینمایی فارابی به سمت معاونت فرهنگی این بنیاد منصوب شد، نوشتن مقاله ای در حمایت از سعید جلیلی بوده است. از حسام الدین آشنا به عنوان نزدیکترین مشاور فرهنگی دولت یازدهم نام می برند. شهاب اسفندیاری از معدود مدیران سینمایی دولت یازدهم بود که از تخصص و تحصیلات سینمایی برخوردار است. او علاوه بر داشتن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد سینما، دارای مدرک دکترای مطالعات فیلم از دانشگاه بیرمنگام انگلستان است.

*شنیده ایم با تشکیل کارگروه ویژه اقتصادی در دولت، بحث های گسترده ای درباره چگونه ادامه و یا تغییر هدفمندی یارانه ها کلید خورده است. از آقایان جواد صالحی اصفهانی، حمید شهرستانی، مسعود نیلی و علی نقی مشایخی به عنوان اعضای اصلی این کارگروه نام می برند.

*یکی از فعالان فتنه ۸۸ که هنوز در توهم جمع آوری پایگاه اجتماعی برای خود است در اعتراض به برخورد چهره ها و رسانه های اصولگرا با وی گفته است: " چرا با من مثل بهزاد نبوی برخورد می کنید. مرا شنود می کنند و بعد گزارش های نادرست برای مقامات عالی می فرستند. من طرفدار نظام و رهبری هستم. "

*در جلسه هفته گذشته رسانه های اصلاح طلب، مدیران حاضر در جلسه از ناهماهنگی های موجود در فضای رسانه ای گلایه کرده و معتقد بودند ما سر رسانه ای نداریم. کسی نیست ما را جمع کند و سوژه بدهد. اما اصولگرایان برای گام به گام حرکت خود برنامه دارند. شما ببینید چه فضایی برای مصاحبه حجاریان با ایسنا به وجود آوردند. هدف مصاحبه برجسته کردن نقش روحانی در رفع حصر منتظری بود اما همه چیز به انحلال مجلس توسط دولت کشیده شد. نباید ایسنا این بخش از مصاحبه را منتشر می کرد. یا ببینید درباره سفر هیات پارلمانی اروپا و دیدار با ستوده چه کردند. مدام خاتمی را می زنند اما ما دفاعی نداریم. جلسه ما هم سوراخ است آن هفته درباره نقد دولت بر سخنان حجاریان نقل قولی کردیم و سر از رسانه های اصولگرا در آورد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات