زیباکلام در مناظره با علی غلامی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در موضوع «رابطه با آمریکا» یک بار دیگر نقش وکیل مدافع شیطان بزرگ را بازی کرد!

به گزارش افکارنیوز ، زیباکلام که گویا جای گرگ و میش را در رابطه آمریکا و ایران اشتباه گرفته، در اظهاراتی مدعی شد: در این ۳۵ سال گذشته یکسری مطالب به آمریکا نسبت داده شده است که بخشی از آنها درست، بخشی تحریف و بخشی دروغ است. ما چرا عنوان نمی کنیم که ما چه کردیم که آمریکا در قبال آن با ما چنین رفتاری می کند!

وی حمایت آمریکایی ها از رژیم صدام در جنگ هشت ساله و جنایاتی مانند استفاده از سلاح شیمیایی با حمایت آمریکا علیه ایران را دروغ خواند و گفت: من روزی معتقد بودم که آمریکاستیزی درست است چرا که مبارزه با امپریالیسم را در اولویت می دانستم اما امروزه ذهنم بازتر شده است و اصول دیگری برای من ارزشمند است!

زیباکلام گفت: مهمتر از مبارزه با غرب و شرق برگزاری انتخابات آزاد، تامین حقوق شهروندی و آزادی مطبوعات است. بنده معتقدم اینها مهمتر از آمریکاستیزی است.

مهمتر از مبارزه با آمریکا حاکمیت قانون است تا حقوق معترضین پایمال نشود.
وی توضیح نداد که مخالفت با استکبار و ایستادگی در برابر زورگویی های شیطان بزرگ، چه تعارضی با حقوق شهروندی و انتخابات آزاد و آزادی مطبوعات و… دارد؟ !

زیباکلام در ادامه سخنان خود دشمنی با آمریکا را علت همه مشکلات و موانع کشور دانست و گفت: ۲۰ میلیارد دلار که قطر از حوزه گازی مشترک با ما برداشت کرده بدین معنی است که منافع ملی ما به یغما رفته است و این از ضررهای آمریکاستیزی است.

حال کسانی که احمدی نژاد را معجزه هزاره سوم عنوان می کردند مشکلات کنونی کشور را سوءمدیریت می دانند و نه تحریم و دشمنی با آمریکا، اما بنده می گویم علت اصلی مشکلات آمریکاستیزی است.

زیباکلام پس از آنکه مدعی شد از آمریکا و سیاست هایش دفاع نمی کند (! ! ) ، نسخه دست برداشتن از ایدئولوژی را برای جمهوری اسلامی پیچید و گفت: مسئولان ما معتقدند که یک نبرد تاریخی بعد از انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته که جمهوری اسلامی نیز پرچمدار این نبرد تاریخی است و باید بگویم که با این دیدگاه هیچگاه ما نمی توانیم با آمریکا آنگونه که باید رابطه داشته باشیم.

در این قضیه جزئیات مهم نیست بلکه مسئله نگاه کلان است و آن ایدئولوژی ما با آمریکاست که یک تضاد غیرقابل حل است.

وی در خاتمه در اظهارنظری مضحک، آمریکاستیزی را در بلندمدت مخالف و متعارض با آرمان های امام (ره) دانست و گفت: آیت الله هاشمی تلاش می کرد در زمان ریاست جمهوری اش تنش زدایی را با غرب و آمریکا انجام دهد اما در این حوزه نتوانست اما توانست با عربستان رابطه خوبی برقرار کند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات