سفیر ونزوئلا در ایران با معاون اول رئیس جمهور دیدار کرد.

به گزارش افکارنیوز ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دیدار سفیر ونزوئلا در ایران، با بیان اینکه ایجاد و گسترش روابط با کشورهای مستقل، سیاست تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران است، گفت: توسعه همکاری های ایران و ونزوئلا نه تنها در روابط دو کشور بلکه در مناسبات بین المللی تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید برای توسعه روابط و همکاری ها با ونزوئلا اراده جدی دارد، تصریح کرد: باید زمینه های همکاری میان دو کشور به طور جدی تقویت شده و موانع موجود در توسعه مناسبات همه جانبه شناسایی و برطرف شود.

جهانگیری افزود: فعال کردن کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا می تواند اقدامی تأثیرگذار در جهت گسترش روابط و برطرف کردن موانع در مسیر همکاری ها باشد که در این راستا امیدوارم مسئولان دو کشور با بررسی تمامی موانع موجود زمینه رسیدن روابط به سطح مطلوب را فراهم کنند.

همچنین در این دیدار آمه نوتپ زامبرانو کونترراس سفیر جمهوری بولیواری ونزوئلا با اشاره به نقش تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در ایجاد استقلال صنعتی در ونزوئلا خواستار توسعه همه جانبه روابط و همکاری ها میان تهران–کاراکاس شد و خاطرنشان کرد: گسترش روابط دو کشور نه تنها موجب تقویت اقتصادی ونزوئلا می شود، بلکه در سطح آمریکای لاتین تأثیرگذار خواهد بود.

وی همچنین به ضرورت برقراری کمیسیون مشترک دو کشور در جهت گسترش همکاری ها اشاره کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات