جوانی در مراسم بزرگداشت ۹ دی

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مگر می شود کسی دچار سوءتفاهم شود اما برای پیگیری خواسته خود مسیر غیرقانونی را در پیش بگیرد و در برابر حاکمیت و جریان قانون بایستد.

به گزارش افکارنیوز ، مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در خبرگزاری فارس با حضور حجت الاسلام نبویان، مهرداد بذرپاش، یدالله جوانی و پدر شهید ذوالعلی برگزار شد.

یدالله جوانی کارشناس مسائل سیاسی در این نشست به فتنه ۷۸ و ۸۸ اشاره کرد و اظهار داشت: در فضای غبارآلود فتنه ۷۸ شادمانی اردوگاه غرب را می توان دید؛ که در همان مقطع یکی از مقامات رژیم صهیونیستی گفت به زودی در تهران اتفاقاتی رخ می دهد که روابط اسرائیل و ایران به شکل قبل از انقلاب باز می گردد؛ کسانی که پشت صحنه این مسائل بودند پیش بینی شان این بود که آنچه در تهران در سال ۷۸ رخ داده نظام اسلامی را از پای درآورده و فروپاشی درونی اتفاق می افتد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: اما بصیرت، هوشمندی مردم و قاطعیت مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه آن فتنه را ناکام گذاشت و با حضور مردم در ۲۳ تیرماه در تهران فتنه گران نا امید و ناکام شدند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان در ۱۰ سال اول یعنی از سال ۶۸ تا ۷۸ نتیجه ای را که می خواستند نگرفتند، یادآور شد: ۱۰ سال دیگر کار کردند و در این ۱۰ سال غرب پیشرفت هایی به ویژه در حوزه تغییرات سیاسی در کشورهای هدف داشت وآن رسیدن به مدل و الگویی به نام انقلاب های رنگی بود.

جوانی اضافه کرد: یکی از نکات قابل تأمل غربی ها در هر مقطعی برای تغییرات سیاسی در کشورهای مد نظر خود و برای به سیطره درآوردن کشورهایی که در مقابل آنها قرار دادند، استفاده از انقلاب های رنگی است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اصل کودتاهای نظامی لشگرکشی و اشغال سرزمین ها وجود دارد اما در دهه ها و سال های اخیر با توجه به شعارهای حقوق بشر و دموکراسی بدیهی است که کودتاهای نظامی جذابیت خود را ندارند از این رو غرب به سمت براندازی های نرم رفته که یک مدل آن انقلاب های رنگی است.

وی افزود: در این مدل این موضوع مطرح می شود که در کشورهای هدف، جریان های غرب گرا به قدرت برسند و جریان های مستقل ضد غرب از اریکه قدرت به زیر بیایند از این رو بعد از ۱۰ سال کار انتخابات ۸۸ بستر مناسبی برای پیاده سازی این مدل به شمار می رود.

جوانی یادآور شد: درباره حوادث سال ۸۸ امروزه ۲ نگاه وجود دارد و تلاش می شود که از ناحیه معتقدین و طرفدارانش تبیین شود، رسانه های معتقد و وفادار به انقلاب خبرگزاری ها و اهل قلم تلاش کنند دیدگاهی که از اتقان و حقانیت برخوردار است تبیین کنند و شاید ۹ دی فرصت مغتنمی برای چنین کاری باشد، چرا که با گذشت ۴ سال امروز نسبت به حادثه ۸۸ عده ای به تکاپو افتاده اند تا تحلیل غلط خود را در جامعه ترویج و تبلیغ کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: چنین افرادی نه تنها عذرخواهی نمی کنند بلکه مدعی هم می شوند و به دنبال جابجایی ظالم و مظلوم هستند و شاید بخشی از این مسئله به درست تبیین نشدن موضوع باز می گردد که شرایط و زمینه های لازم برای برخورد مناسب با فتنه گران فراهم نشده است.

وی تأکید کرد: رسانه ها و نیروهای انقلاب باید به گونه ای مسائل سال ۸۸ را تبیین کنند که سیستم قضایی کشور بتواند طبق قانون و شرع مقدس اسلام با فتنه گران برخورد کند، امروزه از یک طرف رأفت نظام اسلامی و از طرفی دیگر شرایط فعلی کشور موجب شده برخورد مناسب با فتنه گران صورت نگیرد و این عدم برخورد کار را به جایی رسانده که برخی با پررویی می گویند ما از طلب خود از نظام گذشتیم و نظام اشتباهات خود را جبران کند و برخی می گویند سوءتفاهمی بود که باید دولت جدید تلاش کند این سوءتفاهم را پایان دهد و برخی می گویند باید از گذشته عبور کرد و به سمت همگرایی و همدلی رفت، در حالی که وحدت و همدلی در جای خود درست است اما اگر کسانی خیانت، جنایت و ظلم کرده و دنبال براندازی نظام بودند علیه حکومت برحق دست به اغتشاش و نا آرامی زدند باید مجازات شوند.

وی افزود: ضرورت دارد تبیینی درباره آنچه در سال ۸۸ رخ داد صورت بگیرد، یک نگاه می گوید به هر حال کاندیداهایی در این انتخابات نسبت به سلامت آن و نسبت به نتیجه تردید یافتند و سوءظنی به وجود آمد و هر دو طرف یعنی کاندیداها و نظام اشتباه کردند و این قائله ها به پا شد و اگر نظام خوب مدیریت و عمل کرد این حوادث شکل نمی گرفت اما دیدگاهی هم معتقد است اسناد، مدارک و شواهد و بررسی زمینه ها نشان می دهد این حوادث از قبل طراحی شده بود و به گونه ای نبود در سال ۸۸ و یک شب رخ دهد و آنچه انجام شد طبق یک نقشه از قبل طراحی شده بود.

جوانی یادآور شد: در نگاه اول همین کفایت می کند که بگوییم مگر می شود افرادی دچار تردید شوند و به نوعی نسبت به نتیجه انتخابات اعتراض داشته باشند اما حاضر باشند کشور را به بی ثباتی سوق دهند و به لبه پرتگاه ببرند، آن هم کسانی که از خانواده انقلاب هستند و دم از اسلام، امام (ره) ، انقلاب و ولایت می زنند و بارها گفته اند کشوری که ولی فقیه دارد بن بست ندارد. مگر می شود اینها نسبت به نتیجه انتخابات تردید داشته و دنبال شفاف سازی باشند اما وقتی می بینند غرب و رسانه های غرب و جریان های غربی کشور را به سمت بی ثباتی سوق می دهند اما باز به اعتراض خود ادامه دهند.

وی افزود: مگر می شود کسی دچار سوءتفاهم شود اما برای پیگیری خواسته خود مسیر غیرقانونی را در پیش بگیرد و در برابر حاکمیت و جریان قانون بایستد، از این رو هیچ دلیلی وجود ندارد که ما بپذیریم افرادی بودند اگر برخورد خوبی صورت می گرفت از ادامه حرکت منصرف می شدند و اتفاقات ۸۸ شکل نمی گرفت.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: اگر مروری داشته باشیم می بینیم که هم با مدل انقلاب های رنگی قابل انطباق است و کاملاً آنچه که در ایران اتفاق افتاد الگوگیری شده و مدلی بود که در کشورهای دیگر پیاده سازی و نتیجه داده بود و هم اینکه رفتار این آقایان به گونه ای بود که نشان می داد کاملاً با توجه به آنچه در گذشته به ویژه در دوره اصلاحات دنبال شده، انطباق کامل دارد.

وی تصریح کرد: در انتخابات رنگی که در بستر انتخابات می خواهد انجام گیرد نقطه کانونی این است اگر جریانی در اقلیت است و می خواهد وارد قدرت شود اما نتوانست رأی بیاورد بازی انتخابات را با ادعای تقلب به هم بزند، نکته جالبی که باید رسانه ها محکم دنبال کنند مطلبی است که در روز بعد از انتخابات ادعای تقلب به معنای جابه جایی آرا شکل گرفت اما وقتی نتوانستند آن را اثبات کنند امروزه به شیوه های دیگر توجیه می کنند.

جوانی یادآور شد: یک فردی می گوید تدلیس سیستماتیک بود، دیگری می گوید اعتراض به روند انتخابات بود یا دیگری می گوید رأی طرف مقابل با پول و سهام عدالت بود، از این رو رسانه ها یکی از جاهایی که باید تمرکز کنند این مسئله است.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهارداشت: در بحث انتخابات آن چیزی که باعث شد اعتراضات و حرکت های خیابانی شکل گیرد القای این مطلب به بخشی از جامعه بود که رأی شما به گونه دیگری خوانده شده است؛ کسانی که در کف خیابان های تهران آمده اند و شعار دادند و نا آرامی ایجاد کردند می گفتند رأی ما کو؟ اما امروز برای فرار ادعایی که نمی توانند آن را اثبات کنند مسئله را به گونه ای دیگر تحریف می کنند که اعتراض به روند و مقدمات انتخابات بود و اعتراض به اقدمات دولت و نحوه تبلیغات دولت بود.

وی ادامه داد: کسانی که امروزه در دانشگاه ها حضور یافته و به جای اینکه در کنج زندان ها از خیانتی که کرده اند متنبه شوند مدعی می شوند و مجموعه ای از این مسائل را در کنار یکدیگر قرار می دهند که به این دلایل به نتایج انتخابات معترضیم در حالیکه آنچه در سال۸۸ فتنه را پدید آورد یک ادعا بود و آن اینکه تقلب در انتخابات صورت گرفته به معنای جابه جایی آرا و این در واقع نقطه اوج بدبین ساختن ذهنیت جامعه به نظام و حاکمیت بود.

جوانی یادآور شد: یعنی کسانی که پشت سر این مسئله قرار داشتند با ادعای تقلب که یک جرم بزرگی بود که صورت گرفت می خواستند این پیام را به مردم ایران و هم مردم جهان بدهند که نظام سیاسی در ایران به گونه ای فاسد شده که حاضر است به آرای مردم خود خیانت کند، یعنی در واقع حرف هایی که در ۲۰سال گذشته و دوره دوم خرداد و بعد زده شده بود که یک جریانی در ایران به رأی مردم اعتقاد ندارد و حقوق شهروندی را بر نمی تابد و انتخابات یک حالت فرمایشی و سوری است با تمرکز بر موضوع تقلب و جابه جایی آرا می خواهد بگوید این نظام دچار فساد شده است.

وی گفت: این نکته مهمی است، یعنی در ایران مردم ابزار و بازیچه هستند و نظام اعتقادی به مردم ندارد و رأی آنها را جابه جا می کند تا بتواند مردم را در برابر حکومت قرار دهد. اینجاست که در کنار این دورغ بزرگ و ادعای تقلب با بررسی بیانیه های جبهه مشارکت، مجاهدین و موسوی و کروبی و بعضاً مجمع روحانیون می توان دریافت وجه مشترک این بیانیه ها ایجاد بدبینی نسبت به حاکمیت و نظام است برای فروپاشی درونی و این نشان می دهد چگونه برخی در سال ۸۸ دقیقاً در پازل دشمن بازی کردند. دشمنانی که به این جمع بندی رسیدند که تنها راه براندازی نظام این است که مردم را مقابل حکومت قرار دهیم.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین به پروژه کشته سازی و ربایش اشاره و تصریح کرد: این برای تولید بدبینی بود تا مردم را از نظام و ولایت جدا کنند و در مقابل آن بایستند و نقطه کانونی ادعای تقلب است و چون نمی توانند اثبات کنند مطالب دیگر را مطرح می کنند.

وی در پایان تصریح کرد: ادعای تقلب چیزی نیست که با اسناد و مدارک ادعا شود بلکه یک پروژه چندین ماهه است؛ دشمان بیرونی به این نتیجه رسیدند، ضد انقلاب شناسنامه دار قادر نیست در ایران مردم را از نظام جدا کند و پروژه استحاله را در پیش گرفتند یعنی کسی که در جایگاه نخست وزیر بودی را هدف قرار گرفتند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات