نبویان

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی سران فتنه را مفسد فی الارض دانست و از قوه قضائیه خواست هرچه سریعتر حکم آنها را روشن کند.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران پس از پیروزی انواع دشمنی ها را شاهد بود، اظهار داشت: اگر نگاهی به دشمنی آمریکا و سران کفر با انقلاب بیندازیم، درخواهیم یافت که آنها قومیت های ما را تهدید کرده، جنگ ۸ ساله را به ما تحمیل کردند و بسیاری از جنایات را در حق ملت ما انجام دادند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها در بسیاری از فجایع در ایران نقش داشتند، تصریح کرد: آمریکایی ها هواپیمای مسافربری ما را زدند، منافقین را تحریک کردند و بسیاری از اقدامات اینچنینی در کارنامه دارند.

*تحریم های آمریکا علیه ایران حتی شامل مواد دارویی نیز شد

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به فتنه های ۷۸ و ۸۸ اظهار داشت: آمریکایی ها تحریم های فراوانی را علیه ملت ایران تصویب کرده و به اجرا درآوردند؛ تحریم آنها حتی کشتی ها و هواپیماهای ما را نیز شامل شد و حتی در دارو نیز ما تحریم شدیم.

* آمریکایی ها هم می دانند ما دنبال سلاح هسته ای نیستیم

نبویان با طرح این پرسش که آمریکا چه مشکلی با جمهوری اسلامی ایران دارد، گفت: مشکل آمریکایی ها مباحث هسته ای نیست زیرا مباحث هسته ای ۱۰ سال است که بحثش مطرح شده، اصلا ربطی به این موضوعات ندارد زیرا آنها نیز می دانند که ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل غرب با جمهوری اسلامی ایران به ۲ موضوع منتهی می شود، خاطرنشان کرد: یکی اینکه ما یک نظام فکری به جهان عرضه کردیم که آن نظام فکری اسلامی است و دوم اینکه ما یک نظام سیاسی به جهان ارائه دادیم.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: ما اندیشه و جهانبینی اسلامی را به جهان ارائه کردیم که این اندیشه اولا به لحاظ نظری تمامی اندیشه ها و جهان بینی مدرنیته را به چالش کشید؛ سعادت جامعه از دید جهان بینی ما با دید غربی ها متفاوت است، آزادی و حقوق بشری که ما برای خودمان تعریف کردیم با منظر آنها متفاوت است، حقوق شهروندی آنها با حقوق شهروندی اسلام متفاوت است.

نبویان با بیان اینکه به چالش کشیدن حوزه نظری مدرنیته از جمله اقداماتی است که انقلاب اسلامی آن را اجرایی کرد، اظهار داشت: در مقام عمل هم ما با استفاده از اندیشه اسلامی تحولاتی ایجاد کردیم.

*مریدان امام حسین (ع) هیچگام مقابل تحریم ها تسلیم نمی شوند

وی با اشاره به ایام ماه محرم و صفر و عزاداری سید و سالار شهیدان گفت: در روز هفتم محرم آب را بر روی امام حسین (ع) بستند به این معنی که آب را تحریم کردند اما امام حسین (ع) دست های خود را بالا نبرد به همین دلیل کسی که تابع امام حسین (ع) است مقابل تحریم ها هیچگاه تسلیم نمی شود.

نماینده مردم تهران در خانه ملت اضافه کرد: ظهر عاشورا خیمه های امام حسین (ع) را به آتش کشیدند، این اقدام به این معنی است که اگر تمامی خانه های ما را با بمب اتم بمباران کنند پیرو سیدالشهدا تسلیم نخواهیم شد.

وی در همین زمینه گفت: زمانی که اهل بیت امام حسین (ع) اسیر می شود، حدود ۱۸۷۰ کیلومتر پیاده می روند یعنی از عراق به لبنان رفته و از آنجا به سوریه می روند؛ در این سفر فشارهای زیادی به اهل بیت امام حسین (ع) آمد اما آنها حسرت یک «آه» گفتن را بر دل دشمن گذاشتند.

*مقاومت ملت برابر تحریم ها به دلیل تاسی از سیدالشهدا است

نبویان با بیان اینکه مقاومت مردم کشورمان برابر تحریم ها به دلیل وجود همین نگاه در مردم است، گفت: ما ۸ سال مقابل ۳۷ کشور دنیا ایستادیم، ایستادگی ملت ایران براساس همین اندیشه اسلامی است که امروز در مقام عمل ثمر داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مقاومت ملت ایران، حزب الله لبنان و مردم غزه اظهار داشت: اندیشه اسلامی عامل پیروزی مسلمانان است زیرا مسلمانان معتقدند برای خدا می جنگند و کشته می شوند؛ یکی از اندیشمندان غربی به اوباما همین نکته را گوشزد کرده است.

* ایران شوروی نیست

وی اضافه کرد: وقتی اوباما می گوید همه گزینه ها برای ایران روی میز است، او می گوید ایران شوروی نیست زیرا آنها معتقدند مرگ پایان زندگی است اما مردم ایران مرگ را آغاز یک زندگی جدید می دانند.

نبویان با بیان اینکه نگاه اسلامی مردم ایران عامل رسیدن به همین دیدگاه درباره مرگ شده است، تصریح کرد: در مقام عمل تمامی سلاح های عملی در دست دشمن به وسیله اندیشه اسلامی خنثی می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: ارائه یک نظام سیاسی و ولایت فقیه دیگر دستاورد انقلاب اسلامی ایران است؛ این ولایت فقیه بالاتر از امر اول است زیرا شما اگر یک هواپیمای فوق مدرن داشته باشی اما خلبان نداشته باشی، هواپیما حتما سقوط می کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی دارای ۲ هدف است که همه دشمنی ها به خاطر همین ۲ هدف با انقلاب دشمنی می کنند، فتنه ۸۸ ساماندهی شد که این ۲ هدف را بزند و هدف دیگری نداشت و بحث اصلا بحث انتخابات نبود.

نبویان با بیان اینکه از ابتدای انقلاب سران فکری اصلاح طلبان به دنبال زدن اندیشه اسلامی بودند، تصریح کرد: آنها گفتند اندیشه یقینی وجود ندارد و باید به همه چیز شک کرد در حالی که دین تأکید دارد که ما باید یقین داشته باشیم.

وی اضافه کرد: افرادی مانند شبستری، سروش و… گفتند قرآن ربطی به خدا ندارد و پیامبر آن را از مردم عرب گرفته و نوشته است؛ اگر مردم ایران و مسلمانان به این اعتقاد برسند که قرآن برای خداست، جانشان را برای آن می دهند اما اگر این تصور را داشته باشند که قرآن کلام یک انسان است دیگر جان خود را نخواهند داد.

نماینده مردم تهران در مجلس، با اشاره به فتنه ۷۸ گفت: در آن فتنه به محل نماز جمعه حمله کرده و قرآن را آتش زدند، در فتنه۸۸ نیز این خط دنبال می شود و به «نه شرقی، نه غربی، جمهوری ایرانی» می رسد، این یعنی نگاه حذف اسلام است.

نبویان افزود: این جریان در نهایت به توهین به سیدالشهداء ختم می شود و پرچم عزای حسینی به آتش کشیده می شود، می توان از اینها نتیجه گرفت که مشکل اسلام است.

وی با اشاره مجدد به اقدام فتنه گران در سال ۸۸، گفت: توهین به امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در آن ایام رخ داد، از آن حوادث می توان دریافت که در سال ۸۸ بحث انتخابات نبود و حمله به اصل اسلام و ولایت فقیه در دستور کار قرار داشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برای ما واضح بود که در انتخابات سال ۸۸ تقلب نشده است، گفت: ما در آن انتخابات ۴۶هزار صندوق داشتیم از این تعداد، تعداد اندکی در خارج و مابقی در داخل بود.

نبویان اضافه کرد: در این انتخابات حدود ۴۵هزار صندوق در داخل کشور بود که از این تعداد آقای موسوی بر سر حدود ۴۰هزار صندوق نماینده داشت. آقای احمدی نژاد هم حدود ۳۰ هزار، آقای کروبی بالای ۱۰هزار و آقای محسن رضایی نیز حدود ۵هزار ناظر در صندوق ها داشتند.

وی با بیان اینکه نماینده های کاندیداها بر سر صندوق ها افراد باسوادی بودند، تصریح کرد: زمان رأی گیری حداقل تا ۸ شب بود که البته زمان بیش از این مقدار بود؛ حال سؤال اینجاست که حدود ۵۰ ناظر آقایان موسوی و کروبی در هر ساعت از زمان انتخابات برای ادعای خود در زمینه تقلب بزرگ چه میزان تخلف یادداشت کرده اند؟

نبویان افزود: گفته شد اس ام اس را قطع کرده اند اما نوشتن که در آن زمان قطع نبود، اگر بحث تقلب بزرگ بود، نماینده های کاندیداها در هر ساعت می توانستند یک صفحه تخلف یادداشت کنند که در چنین شرایطی بالای ۵۰۰هزار صفحه شکایت در دست آنها بود اما باید پرسید به چه میزان شکایت برده شده است؟

نماینده مردم تهران در مجلس این سؤال را مطرح کرد که آیا ۵۰۰صفحه، ۴۰۰صفحه یا حتی ۴۰۰مورد شکایت به شورای نگهبان و وزارت کشور ارائه شد؟

وی در همین زمینه گفت: موارد جالبی از سوی این افراد مطرح شد، یکی اینکه چرا رأی گیری در کوپن ارزاق صورت گرفت!

نبویان با بیان اینکه از ادعای تقلب گسترده هیچ سندی ارائه نشد، خاطرنشان کرد: حال ما فرضاً می پذیریم که تقلب گسترده صورت گرفته است. اگر تقلب گسترده بود چرا آقای موسوی ساعت ۱۰شب و قبل از پایان ساعت رأی گیری اعلام کردید که برنده انتخابات است؟

نبویان اضافه کرد: شما که معتقد بودید در این انتخابات تقلب گسترده صورت گرفته و باید باطل شود، پس چگونه مدعی پیروزی در انتخابات بودید؟ زمانی که هنوز شمارش آرا به پایان رسیده شما ابتدائاً چگونه متوجه شدید برنده انتخابات هستید و ثانیاً چگونه دریافتید که در انتخابات تقلب شده است؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت اضافه کرد: حاج خانم آن آقایی که در این انتخابات خوشحال بود و دخترش در فتنه ساندویچ می خورد و پسرش نیز برای نمایندگی در دانشگاه آزاد آکسفورد به آنجا رفته بود، اعلام کرد من به موسوی رأی دادم که اگر رأی آورد که آورد و اگر نیاورد تقلب شده است، من نمی دانم این چه منطقی است!

وی افزود: این سخن به این معنی است که هر زمان طیف ما رأی آورد هیچ تقلبی رخ نداده است ولی اگر ما رأی نیاوردیم مشخص است که تقلب صورت گرفته است.

نبویان در بیان مثال دیگری اظهار داشت: استدلال همسر آقای موسوی در رابطه با اینکه وی رأی آورده است، این بود که مشخص است که ترک ها به آقای موسوی رأی می دهند زیرا ترک ها به فرزندانشان رأی می دهند و وی را تنها نمی گذارند که این نگاه قبیله گرایی است.

نماینده مردم تهران در مجلس، افزود: حال می پذیریم که ترک ها باید به آقای موسوی رأی دهند اما لرها دیگر چرا؟ اگر قرار بود مردم لر به فرزندشان رأی دهند باید به آقای کروبی رأی می دادند اما خانم رهنورد معتقد بود لرها باید به دامادشان یعنی آقای موسوی رأی دهند؛ بالاخره حد وسط رأی دادن به فرزند است یا داماد؟

وی افزود: کاندید سوم انتخابات نیز در اعتراض خود اعلام کرد که لرها باید به من رأی می دادند زیرا من لر بودم و سپس کوچ کرده و به مسجدسلیمان آمدم، حال چنین مباحثی می شود استدلال و بر اساس آن چه خیانت هایی صورت می گیرد.

نبویان ناامن کردن جامعه در هشت ماه، سلب کردن امنیت جامعه، وارد کردن خسارت های اقتصادی به مردم و بروز مشکل در بازار را از جمله خسارت های سران فتنه به کشور دانست و گفت: علاوه بر این خسارت ها تخریب هایی نیز در شهرها رخ داد؛ بالاتر از این سی و اندی کشته ما در آن ایام داشتیم، خون آنها بر گردن کیست؟

وی افزود: بانی تحریم های فلج کننده همین ها هستند که ماه ها کشور را ناامن کردند. چند ماه قبل از انتخابات آقای خاویر سولانا که امروز خانم اشتون جای وی را گرفته است طی تماسی اعلام کرد که قصد دارد به ایران سفر کند و به ایران نیز آمد. کاغذی را روی میز گذاشت و گفت، ما حق هسته ای شما را قبول داریم و تمام حقوق شما را خواهیم داد، فقط شما در افغانستان و جاهای دیگر به ما کمک کنید.

نبویان همچنین گفت: دشمن حقوق ما را پذیرفته بود و قرار بود در مذاکرات بعدی کار تمام شود، اما پیغام ها برای آنها رفت که قرار است انتخابات شود و ممکن است ما سر کار بیاییم، پس بهتر است به اینها چیزی ندهید. تیم مذاکره کننده می گفت پس از این اتفاقات دیگر ما هرچه تماس گرفتیم آنها جواب نمی دادند.

وی با بیان اینکه در فتنه ۸۸ تلاش کردند کشور را به سمت سقوط ببرند، خاطرنشان کرد: برای وارد شدن ضربه به اسلام و ولایت فقیه آمریکا وارد صحنه شد، حتی منافقین و ریگی نیز وسط آمدند؛ همه دشمنان اسلام و امام خمینی (ره) به صحنه آمدند تا نظام را ساقط کنند.

نبویان با بیان اینکه ضربات اقتصادی فتنه ۸۸ و خون های ریخته شده زیاد بود، تصریح کرد: من خطاب به آقای آملی لاریجانی می گویم تا کی می خواهید صبر کنید؟ چرا به سران فتنه و خائنین ملت رسیدگی نمی کنید؟ کسانی که حکمشان محاربه و مفسد فی الارض است و حکم محارب نیز در اسلام مشخص است.

وی از قوه قضائیه خواست هرچه سریعتر حکم مفسدین فی الارض را روشن کند و این حکم را به اطلاع مردم برساند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات