وزیر پیشین آموزش و پرورش با اشاره به حضور وزیر علوم در مجلس، گفت: سوال پرسیدن و تذکر دادن از ویژگی های مجلس است.

به گزارش افکارنیوز ، حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه مراسم ختم علی اکبر پرورش هم چنین در پاسخ به سوالی در مورد اظهاراتی که اخیرا به نقل از حجاریان درباره مجلس مطرح شده است، با تاکید بر این که «ما جزو کشورهایی هستیم که هیچ کس نمی تواند مجلس را منحل کند» ادامه داد: در دنیا کشورهای زیادی وجود دارند که در آن ها مجلس می تواند دولت را برکنار کند، اما دولت نمی تواند مجلس را برکنار کند. ما نیز جزو چنین کشورهایی هستیم.

وی ادامه داد: این از اقتدار و نماد مردم سالاری دینی است و جزئی از افتخارات کشور و قانون اساسی ما محسوب می شود.

وی با اشاره به اظهار نظر حجاریان گفت: این صحبت ها بیشتر جهت ایجاد موج در کشور و انحراف افکار عمومی و سمت و سو دادن به تبلیغات مطرح می شود؛ چراکه بیان چنین مطالبی هیچ جایگاهی حتی برای گفت وگو و بحث ندارد.

وزیر پیشین آموزش و پرورش درباره کارت زرد مجلس به وزیر علوم نیز با بیان این که «این گونه مسائل اختلاف نامگذاری نمی شود» گفت: مجلس و دولت هر کدام وظیفه ای بر عهده دارند. مطابق با قانون، دولت باید کار کند و مجلس نیز نظارت داشته باشد.

وی با بیان این که «کارت زرد برای دادن درست شده است» تصریح کرد: نباید نظرات نمایندگان مجلس به دخالت تبدیل شود، ولی نظارت آن ها همواره باید وجود داشته باشد.

وی در ارزیابی از رفتار نمایندگان مجلس در مقابل وزیر علوم با اشاره به سابقه حضور خود در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این از ویژگی نماینده های مجلس و مجلس است که سوال می پرسند و گاهی اوقات نیز وزرا را می خواهند و به آن ها تذکر می دهند. این یک واقعیت انکارناپذیری است و در تمام دولت ها نیز اتفاق افتاده است. این گونه رفتارها توسط نمایندگان مجلس در مقابل هیچ دولت خاصی صورت نگرفته است. هرچقدر در دولتی جلوتر می رویم سوال ها و تذکرات نمایندگان و نظارت های مجلس هم جدی تر می شود.

وزیر پیشین آموزش و پرورش در عین حال با بیان این که «هم مجلس و هم دولت باید حدود یکدیگر را رعایت کنند و حق یکدیگر را نیز به رسمیت بشناسند» ، اظهار کرد: کار دولت و کار اجرایی کار سختی است؛ لذا هم دولت باید مراقب باشد و هم دیگران باید به دولت کمک کنند و مراقب باشند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر حضور در جلسات ساختمان ولنجک، اظهار کرد: من با این مسائل کاری ندارم و در حال تدریس کردن هستم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات مجلس دهم شرکت می کنید؟ گفت: هنوز زمان زیادی تا انتخابات مجلس دهم باقی مانده است و من اکنون در حال تدریس هستم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات