لبنان اعلام کرد که تهران رسما از بیروت خواسته است در بازجویی از عامل سعودی حمله انفجاری مرگبار اخیر که سفارت ایران در پایتخت لبنان را هدف قرار داد، شرکت داشته باشد.

به گزارش افکارنیوز ، عدنان منصور، سرپرست وزارت امور خارجه لبنان روز پنج شنبه گفت که تهران تلاش دارد در بازرسی از ماجد الماجد، سرکرده گروه تروریستی گردان های عبدالله عزام مرتبط با القاعده که هم اکنون در بازداشت ارتش لبنان به سر می برد، حضور داشته باشد.

به گزارش شبکه خبری پرس تی وی، وقوع دو حمله انفجاری مقابل سفارت ایران در پایتخت لبنان در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۳،۲۵ کشته و بیش از ۱۵۰ زخمی برجای گذاشت؛ در این انفجار شش تبعه ایرانی نیز جان خود را از دست دادند.

به دنبال این حادثه، گردان های عبدالله عزام مسوولیت این انفجارها را بر عهده گرفت.

فائز غصن، سرپرست وزارت دفاع لبنان در تاریخ اول ژانویه بازداشت ماجد را تایید کرد و گفت که این فرمانده سعودی گردان های عبدالله عزام" توسط سرویس های اطلاعاتی ارتش لبنان در بیروت بازداشت شده است. "

ماجد، تروریست برجسته ای که از سوی بسیاری کشورها تحت تعقیب است، پیش تر به سوریه سفر کرده بود تا با جبهه النصره که علیه دولت سوریه مبارزه می کند، عهد وفاداری ببندد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در تاریخ سوم دسامبر ۲۰۱۳ گفت که عربستان سعودی در بمب گذاری ها با هدف سفارت ایران در بیروت دست داشته است و وی تردیدی ندارد که آژانس اطلاعاتی سعودی ارتباطات نزدیکی با گردان های عبدالله عزام دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان هم چنین خاطرنشان کرد که این بمب گذاری ها نشان دهنده خشم ریاض از تهران به خاطر شکست سیاست های سعودی در سوریه است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات