وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امروز کشور ایران به عنوان الگوی منحصر به فرد در میان قدرت های جهان شناحته شده است.

به گزارش افکارنیوز ، محمد جواد ظریف پنج شنبه شب در مراسم بزرگداشت ارتحال مادر وی که با حضور جمعی از علما و مسوولان در مسجد اعظم قم برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت های قابل توجه ایران در عرصه های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با توجه به جایگاه جمهوری اسلامی، از مهم ترین مبانی قدرت نظام، ارائه الگوی جدید و گفتمان نو در شرایط فعلی است زیرا پس از پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی ایران توان استواری و پایداری بر مبانی خود را پیدا کرد.

او با بیان این که امروز ایران در سطح جهان، حرفی برای گفتن دارد افزود: ما هیچ گاه در دنیا با کسی سر جنگ نداریم و در این میان از کسی الگوبرداری نخواهیم کرد زیرا توحید و قدرت لایزال الهی چنین جرات و جسارتی را به ما داده است تا بر اعتقادات خود راسخ باشیم.

ظریف خاطرنشان کرد: با توجه به دیدگاه توحیدی ایران، هیچ تفکری توان مقابله با این بینش الهی را ندارد و توانسته ایم جایگاهی خاص با چنین دیدگاهی را در جهان به دست بیاوریم.

وی با ابراز خرسندی از سفر خود به قم و دیدار با مراجع عظام و حوزویان و روحانیون اظهار کرد: ظرفیت های مهمی میان حوزه و وزارت امور خارجه در همکاری و تعامل وجود دارد به خصوص می توان با بهره گیری از توان اندیشمندان، حوزویان و فضلای علوم دینی همکاری های مشترک را عملیاتی کنیم.

ظریف درباره عملیاتی کردن همکاری میان حوزه و وزارت امور خارجه عنوان کرد: در این عرصه در حال بررسی و ارزیابی سازوکارهای موجود هستیم تا بتوانیم تفکر شیعی و تفکر جمهوری اسلامی ایران را نهادینه کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دیدار با مسوولان حوزه های علمیه و به ویژه جامعه المصطفی در جهت برنامه ریزی در جهت ارزیابی این سازوکارها به عنوان اصلی ترین مبانی قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش شد.

مراسم بزرگداشت والده وزیر امور خارجه شب گذشته با حضور جمعی از علما و مراجع بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، حضرات آیات جوادی آملی، علوی گرگانی، ابراهیم امینی، حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، نمایندگان بیوت مراجع، حجج اسلام غری و غرویان، اعضای جامعه مدرسین، استاندار قم و جمعی از مسوولان استانی حضور داشتند.

این مراسم از سوی استانداری، جامعه المصطفی، آستان مقدس حضرت معصومه، مراکز حوزوی برگزار شد که در آن حجت الاسلام علی نظری منفرد یکی از اساتید حوزه به سخنرانی پرداخت.

وی ابراز امیدواری کرد: تیم مذاکره کننده هسته یی با استفاده از منویات رهبر معظم انقلاب و پشتوانه مردمی از حقوق ملت ایران دفاع کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات