صالحی در جمع خبرنگاران:

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان اعلام کرد: بازرسان تا پایان ماه ژانویه یعنی حدودا سه هفته آینده از معدن گچین بازدید خواهند کرد.

به گزارش افکارنیوز ، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در حاشیه مراسم بزرگداشت یاد شهدای انرژی هسته ای و چهلمین روز تدفین شهدای گمنام در پاسخ به سوالی درباره زمان بازدید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از معدن گچین گفت: بازدید بازرسان تا پایان ماه ژانویه یعنی حدودا سه هفته آینده انجام می شود.

وی با تاکید بر ادامه همکاری های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی اضافه کرد: زمان دقیق بازدید مشخص نشده است اما این بازدید در بازه زمانی تا پایان ماه ژانویه انجام خواهد شد.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه ایران به ۶ موردی که با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به توافق رسیده، متعهد است، بیان کرد: بازدید از کارخانه آب سنگین اراک و معدن گچین دو مورد از ۶ مورد یاده شده است که بازدید از کارخانه آب سنگین انجام شد و رضایت کامل آژانس را به همراه داشت.

صالحی تاکید کرد: گزارش اخیر آمانو در مورد برنامه هسته ای ایران نسبت به گزارش های قبلی مثبت بوده است و امیدواریم گزارش های آتی نیز همین طور باشد. در مجموع روند پیش رو در مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ و همکاری های ایران و آژانس را مثبت می بینم و اگر هم مشکلی وجود داشته باشد با سعه صدر قابل حل است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات