رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه سید علی پرورش هیچگاه از روحانیت جدا نشد، گفت: وی خود را وارد مسائل شبهه ناک نمی کرد و از امکانات بیت المال در حد ضرورت استفاده می کرد.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه عصر امروز یکشنبه در مراسم ختم سید علی اکبر پرورش وزیر اسبق آموزش و پرورش که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، به تشریح مراحل حیات پرداخت.

وی حیات معنوی، روحانی و حیات طیبه را آخرین مرحله حیات دانست و اظهار داشت: اگر انسان به این مرحله برسد به مراحل والایی دست یافته است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با طرح این سؤال که از چه راهی می توان به حیات طیبه دست پیدا کرد، ایمان و عمل صالح را دو راهی توصیف کرد که می توان با توسل به آنها به حیات طیبه رسید.

تقوی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه انبیاء برای قرار دادن انسان در مسیر حیات طیبه آمده اند، تصریح کرد: آنها آمدند تا انسان را به درجات عالی معنوی رسانده و آدمی را در این مسیر راهنمایی کنند.

وی عقلانی بودن را یکی از ویژگی های حیات طیبه دانست و اظهار داشت: بارور کردن استعداد و زدودن موانع از جمله ویژگی هایی است که زمینه را برای رشد انسان و حرکت در مسیر حیات طیبه فراهم می کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه یک وجهی نبودن را از جمله شاخصه های حیات طیبه برشمرد و تأکید کرد: در حیات طیبه به تمامی نیازهای انسان توجه می شود.

تقوی حفظ کرامت انسانی و نفس و همچنین نشاط و شادابی را از جمله دیگر ویژگی های حیات طیبه برشمرد.

تقوی در ادامه سخنان خود با اشاره به عمل صالح، رزق حلال، قناعت، اخلاص، خرج کم و سود فراوان، محکم کاری در کار و عدم رها کردنش به صورت نیمه کاره و همچنین ایثار را از جمله نمونه های عمل صالح برشمرد.

وی سید علی اکبر پرورش را از جمله افرادی دانست که در مسیر حیات طیبه حرکت کرده است و در همین زمینه گفت: آن مرحوم شخصیت خودساخته و آرام داشت و هیچگاه در سخت ترین شرایط ناامید نمی شد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با تأکید بر اینکه سید علی اکبر پرورش هم در بخش آموزش و هم تربیت گام های مؤثری برداشت، خاطر نشان کرد: بسیاری از مسئولین اثر نفس تربیتی این معلم در وجود آنها هویداست.

تقوی عدم جدا شدن از روحانیت را از دیگر ویژگی های شخصیتی سید علی اکبر پرورش عنوان کرد و گفت: آقای پرورش خود را وارد مسائل شبهه ناک نمی کرد و از امکانات بیت المال در حد ضرورت استفاده می کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات