دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی از ارائه پیشنهادی به وزاری کشور و فرهنگ و ارشاد مبنی بر نامگذاری ۲۹ بهمن به نام روز احزاب در کشور خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، " محمدرضا راه چمنی" درباره پیشنهاد خود به وزیر کشور مبنی بر نام گذاری یکی از روزهای سال به نام روز احزاب اظهار داشت: در جلسه هم اندیشی احزاب با وزیر کشور پیشنهادی را در این خصوص که مورد استقبال وزیر کشور و جمعی از احزاب هم واقع شد، به نمایندگی از حزب وحدت و همکاری ملی ارائه دادم.

وی به جزئیات طرح پیشنهادی خود اشاره و تصریح کرد: تدارک دیدارهای اختصاصی احزاب با سران سه قوه، دیدار با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین دیدار با" مقام معظم رهبری" از جمله اصلی ترین مطالبه احزاب در صورت تصویب چنین روزی است تا به این بهانه بتوانیم از رهنمودهای بزرگان در جهت ارتقا و پیشرفت فعالیت احزاب بهره بگیریم.

این فعال سیاسی ادامه داد: در صورت فعالیت مجدد خانه احزاب قصد برگزاری برنامه ها و مراسم های خاصی از سوی گروه های سیاسی را داریم تا از این طریق با برگزاری نشست های مختلف، طرح مشکلات حزبی به راهکارهای مطمئن و حمایتی از فعالیت خود دست پیدا کنیم و فضا را به گونه ای مناسب در سطح جامعه شکل دهیم تا علاوه بر نهادینه سازی نقش احزاب در جامعه در گسترش فرهنگ تحزب و تشویق مردم در عضویت احزاب به ایفای نقش بپردازیم.

راه چمنی خاطرنشان کرد: احزاب به عنوان رکن سوم در جامعه می توانند در تصمیمات کشور و در دفاع از حقوق مردم، ارزش های انقلابی اسلامی، اصلاح امور کشور، مدیریت اجرایی و همچنین افزایش مشارکت مردم در انتخابات به ایفای نقش بپردازد.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی تصریح کرد: طرح مذکور را پس از پیشنهاد به وزیر کشور به" علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دادیم تا وی به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور پیگیری های لازم را در این خصوص انجام دهد.

راه چمنی با بیان اینکه ۲۹ بهمن روز تاسیس حزب جمهوری اسلامی به عنوان اولین حزب فراگیر در کشور مناسب ترین روز برای نام گذاری احزاب است، خاطرنشان کرد: اگر وزرای مربوطه روز خاصی را مد نظر خود دارند به ما پیشنهاد دهند اما نظر ما این است که بیست و نهم بهمن ماه را به عنوان روز احزاب به تصویب برسانیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات